۱۴۰۳ سي فروردين - 08:45 ق.ظ

کنسرت گروه کاوه دولت‌نیا در تالار ایوان شمس برگزار شد

کنسرت گروه کاوه دولت‌نیا در تالار ایوان شمس برگزار شد
نوای فارس - سجاد مالمیر: تازه‌ترین کنسرت کاوه دولت‌نیا خواننده جوان موسیقی راک با اجرای 13 قطعه از اشعار حافظ، خیام، باباطاهر، هوشنگ ابتهاج و... در سالن ایوان شمس به روی صحنه رفت.

در این کنسرت که از ساعت 8 شب تاریخ 25 آذرماه در تالار ایوان شمس آغاز شد، کاوه دولت‌نیا به همراه ارکستر خود به تلفیق موسیقی راک با اشعار کهن ایرانی پرداخت و ترانه‌هایی امروزی نیز به نام‌های «بی تفاوت»، «کویر» و «گل مرداب» اجرا کرد.

قطعه «تنهایی» به عنوان سرآلبومی «گل مرداب» از شناخته‌شده‌ترین قطعات دولت‌نیا است که اجرای آن در کنسرت پنج‌شنبه شب مورد استقبال ویژه تماشاگران حاضر در ایوان شمس قرار گرفت. این اثر با ترکیبی از چند شعر خواجه حافظ شیرازی توسط کاوه دولت‌نیا آهنگسازی و تنظیم شده است. در این کنسرت علاوه‌بر قطعه «تنهایی»، شعری دیگری نیز از حضرت حافظ به نام‌ «ترک شیرازی» توسط ارکستر کاوه دولت‌نیا نواخته شد.

شعر«پریشان» باباطاهر عریان و «مروارید جوانی» خیام نیشابوری دو شعر کلاسیک دیگر بودند که دولت‌نیا و گروهش با تلفیق آن‌ها با موسیقی راک، فضای بسیار زیبایی را در ایوان شمس خلق کردند. از آن‌جایی که این دو قطعه از محبوب‌ترین آثار آلبوم نخست کاوه دولت‌نیا هستند و شعر آن‌ها نیز بسیار معروف است، مخاطبان در همخوانی‌شان با کاوه دولت‌نیا سنگ تمام گذاشتند.

در بخشی دیگر از این کنسرت، شعر بسیار معروف هوشنگ ابتهاج به نام «در کوچه‌سار شب» اجرا شد که مورد استقبال شدید مخاطبان کاوه دولت‌نیا قرار گرفت. در مصراع آغازین این شعر می‌آید: «در این سرای بی‌کسی، کسی به در نمی‌زند، به دشت پر ملال ما پرنده پر نمی‌زند.» این کنسرت یک اثر دیگر با شعر ابتهاج نیز داشت که قطعه موسیقی «مرغ چمن آتش» آخرین اثر آلبوم نخست کاوه‌ دلت‌نیا بود. در به ثمر نشستن اجرای قطعه «مرغ چمن آتش» نوازندگی گیتار الکتریک خیلی نقش پررنگی داشت.

اجرای اثر کعبه مخفی با شعر زیبای «زینب‌النساء» شاعر کهن هندی-ایرانی از دیگر اتفاقات بسیار پرطرفدار این کنسرت بود. این اثر با ترجیع بند -عشق چون آید برد هوش دل فرزانه را، دزد دانا می کشد اول چراغ خانه را- بسیار مورد توجه مخاطبان کاوه‌ دولت‌نیا قرار گرفت.

همچنین «لب خاموش»، «حسرت» و «یار خاموش» نیز سه قطعه‌ جدیدی بودند که در فضایی خارج از فضای آلبوم «گل مرداب» اجرا شدند و مانند قطعات دیگر این کنسرت با همراهی و تشویق حاضرین در سالن شمس مواجه شدند.
شم
در این کنسرت علاوه‌بر کاوه دولت‌نیا به عنوان خواننده و نوازنده گیتار الکتریک، شهرام نادری (درامز)، مجید امیری (گیتار الکتریک)، محمد محمدلو (گیتار بیس)، احسان یوسف‌بیک (کیبورد) و همایون مجدزاده (نوازنده مهمان) اعضای ارکستر دولت‌نیا را تشکیل می‌دادند. مجدزاده یکی از عوامل آلبوم «گل مرداب» بود که ضمن میکس و مسترینگ تمامی قطعات این آلبوم، گیتار سولوی قطعه «ترک شیرازی» را هم نواخته بود.

همچنین اعضای گروه موسیقی «کهت میان» به سرپرستی همایون مجدزاده، اعضای گروه پاپ-راک «پیکلاویه»، فرشاد رمضانی خواننده و نوازنده موسیقی راک، شهاب صادقی نوازنده موسیقی راک، سمیر زند خواننده، احمدرضا محبیان فرزند حبیب محبیان، بابک چمن‌آرا مدیر مرکز موسیقی بتهوون و امید روحانی بازیگر سینما و تئاتر ایران، مهمانان ویژه کنسرت پنج‌شنبه شب کاوه دولت‌نیا بودند.

عکس های هلیا سعیدی از این کنسرت را در ادامه ببینید:
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q