۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 10:20 ق.ظ

با اجرای اشعاری از احمد شاملو و فروغ فرخزاد؛گروه موسیقی «ساکن روان» پس از 3 سال به روی صحنه می‌رود

گروه موسیقی «ساکن روان» پس از 3 سال به روی صحنه می‌رود
نوای فارس – سجاد مالمیر: گروه موسیقی «ساکن روان» به سرپرستی بصیر فقیه‌نصیری پس از 3 سال دوری از صحنه، کنسرتی را طی دو شب در تاریخ 10 و 11 دی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌کند و پس از آن به استقبال انتشار آلبوم دوم خود خواهد رفت.

گروه «ساکن روان» در سال 80 طی یک رد و بدل‌شدن ایده میان بصیر فقیه‌نصیری و احسان بیرقدار تشکیل شد و در سال 88 اولین کنسرت رسمی خود را برگزار کرد. اعضای این گروه در سال 91 قطعات کنسرت‌شان در سال 88 را ضبط استودیویی کرده و به صورت رسمی تحت عنوان «ساکن روان» به انتشار رساندند. همچنین آن‌ها قطعات این آلبوم را در سال 92 در سالن ایوان شمس به روی صحنه بردند که آن اجرا آخرین کنسرت «ساکن روان» بود.

این گروه اخیراً مراحل تولید آلبوم دوم خود را به پایان رسانده به زودی آن را منتشر خواهد کرد ولی پیش از آن با برگزاری یک کنسرت جدید، از مخاطبان موسیقی تلفیقی و اشعار نو پذیرایی خواهد کرد. کنسرت جدید گروه «ساکن روان» در در روزهای جمعه و شنبه 10 و 11 دی‌ماه از ساعت 20 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و قطعاتی از آلبوم‌های اول و خود را اجرا می‌کند.

در اجراهای 10 و 11 دی‌ماه به جز بصیر فقیه‌نصیری به عنوان آهنگساز و نوازنده، احسان بیرقدار (آهنگساز و خواننده)، سهیل فقیه‌نصیری (نوازنده گیتار الکتریک)، یگانه حسینی‌نیا (نوازنده ویولن)، شقایق صادقیان (نوازنده فلوت) و امیرعلی طاهری (نوازنده درامز) نیز به روی صحنه خواهند رفت.

همچنین فرشاد رمضانی سرپرست و خواننده گروه موسیقی تلفیقی «دگردیس» نیز در این کنسرت بعد از 10 سال دست به ساز می‌برد و گیتار بیس می‌نوازد.

کنسرت «ساکن روان» در ژانر موسیقی تلفیقی و بر پایه ادبیات معاصر برگزار می‌شود و اشعاری از احمد شاملو، شمس لنگرودی، یدالله رویایی، اردشیر رستمی، منوچهر نیستانی، فروغ فرخزاد، م آزاد و کیومرث منشی‌زاده در آن اجرا خواهد شد.

رپرتوار اجرایی این کنسرت شامل 6 قطعه از آثار آلبوم «ساکن روان» و همچنین 8 اثر از آثار آلبوم جدید گروه به نام «گاهی درخشش آفتاب» است که برای اولین بار در این کنسرت رونمایی می‌شوند.

قطعات میوه‌های ملال، دستت را به من بده، بی تو خاکسترم، چنین یگانه خواهد بود، جهانی در آرامش، بادها، بدرود، به تو بگویم و آرام باش از دو آلبوم «ساکن روان» و «گاهی درخشش آفتاب» برخی آثار اجرایی در کنسرت‌های 10 و 11 دی هستند.

کنسرت موسیقی گروه ساکن روان تحت عنوان (خوانش مدرن اشعار معاصر) در روزهای 10 و 11 دی‌ماه از رأس ساعت 20 در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد و بلیت‌فروشی آن در سامانه تیوال انجام می‌شود. همچنین گفتنی است که آلبوم تلفیقی «گاهی درخشش آفتاب» نیز تنها چند روز پس از کنسرت‌های 10 و 11 دی‌ماه توسط موسسه «پیانو هفت» منتشر خواهد شد. 
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q