۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 04:02 ق.ظ

رضا خرم: امیدوارم که خطا در کارمان وجود نداشته باشد

رضا خرم: امیدوارم که خطا در کارمان وجود نداشته باشد
نوای فارس - مینا آتشی: نشست خبری "نوای خرم" صبح روز شنبه 11 دی ماه با حضور بردیا صدرنوری (مدیر جشنواره نوای خرم)، رضا خرم (عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره) و ناصر ایزدی (دبیر جشنواره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، ناصر ایزدی دبیر جشنواره درباره استقبال افراد از این جشنواره گفت: در سال اول ۷۰ نفر، سال دوم ۷۰۰ نفر و امسال ۱۰۴۰ نفر بوده که نشان می‌دهد این جشنواره رشد خوب و چشمگیری را داشته است. این متقاضیان که از شهرهای مختلفی در سراسر ایران هستند، شامل ۵۱۰ دختر و ۵۳۰ پسر زیر ۱۸ سال می‌شوند. تعداد ۳۹۵ اجرا به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این میان ۲۵۴ اثر براساس آثار همایون خرم، ۶۱ اجرا از آثار علی تجویدی، ۵۷ اجرا براساس آثار روح‌الله خالقی و ۲۳ اجرا نیز براساس ملودی‌های اصیل ایرانی ساخته شده‌اند و از شهرستان‌‌هایی مانند تهران، قم، مشهد، بهشهر، یزد، چالوس، آباده، شهرکرد و ... شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در بخش نهایی 70 اجرا پذیرفته شده اند که از میان آنها در داروی ابتدایی 41 تک ئخوانی و تک نوازی، 13 اجرا دو یا سه نفره، و نزدیک به 15 اجرا هم گروهی شرکت داشته اند. تعدادی از مدارس نیز در این جشنواره حضور داشته اند که نشان از همت بالای والدین و مدیران آن مدارس نشات می گیرد.

رضا خرم فرزند ارشد هم درباره این جشنواره گفت: در این جشنواره بدلیل ذوق و اشتیاقی که در آثار وجود داشت انتخاب بسیار کرا سختی بود، اگر امکانش وجود داشت مایل بودیم همه را برنده اعلام کنیم اما چاره ای جز گلچین وجود نداشت. 200 اثر برگزیده شده که در نهایت 30 تا از آنها صددرصد برگزیده اعلام شدند.

وی افزود: تمام سعی خود را کردیم که بهترین ها را برگزینیم و امیدوارم که خطا در کارمان وجود نداشته باشذد. این کودکان با سن کم، چنان پختگی در سازشان وجود داشت که احساس می‌کردیم یک بزرگسال می‌نوازد. حذف افراد نیز دلیل بر نداشتن توانایی نبود.

بردیا صدرنوری مدیر این جشنواره نیز در ادامه صحبت های دیگران گفت: یکی از دغدغه هایی که ما داشتیم عدم آسیب به کودکانی بود که در مرحله اول انتخاب نشده اند به همین خاطر تقدیرنامه‌هایی برای این افراد ارسال شده همچنین به تمام افرادی که در مرحله اول داوری انتخاب شدند نیز در روز پایانی جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد از برگزیدگان نیز به همراه جوایزی تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین یکسال هزینه آموزش برای افراد برگزیده پرداخت خواهد شد.

صدرنوری به حمایت دفتر موسیقی اشاره کرد و گفت: دفتر موسیقی مجوز کار را به ما داد و تلاش می‌کند تصمیم‌گیری‌های ما در طول کار در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. بنیاد رودکی نیز با تمام مسائل و مشکلاتی که دارد در این راستا به ما کمک کرده و تالار وحدت را در اختیار ما قرار می‌دهد. البته ما هزینه‌های معمولی را که باید، به آن‌ها پرداخت می‌کنیم حتی اگر بگویند سالن را مجانی در اختیار شما قرار می‌دهیم ما قبول نمی‌کنیم چرا کها می‌دانیم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این موزیسین همچنین گفت: باید از حامی جشنواره شرکت بیمه سرمد قدردانی نمایم. قطعا در شرایط که دولت با مشکلات مالی وست و پنجه نرم میکند، حرکت بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر با حمایت حامیان مالی و معنوی می تواند راه گشا باشد. ان شاالله همه عزیزانی که دغدغه آینده فرزندان و فرهنگ کشور را دارند و از امکاناتی برخوردارند در این مسیر یاری رسان باشند که این خود نوعی سرمایه گذاری برای آینده بهتر است.

در انتهای نشست خرم گفت: هدفمان این بود دوره بعدی در دی ماه برگزار شود اما بدلیل تقارن با امتحان های بچه ها آنرا به تیر که سالروز تولد پدرمم است تغییر دادیم.البته همه این موارد بستگی به پیشرفت کاری ما بستگی دارد.
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q