۱۴۰۳ چهارم ارديبهشت - 03:09 ب.ظ

کنسرتی بزرگ در سالنی کوچک؛موسیقی «هوی‌ متال» بار دیگر با نفس «فرشید اعرابی» جان گرفت

موسیقی «هوی‌ متال» بار دیگر با نفس «فرشید اعرابی» جان گرفت
نوای فارس – سجاد مالمیر: فرشید اعرابی خواننده، آهنگساز و نوازنده با سابقه موسیقی هوی متال که در این حیطه در کشورمان بدعت‌گذار است، بار دیگر با اجرای گلچین آثاری از سه آلبوم رسمی خود، در برج آزادی از مخاطبانش پذیرایی کرد و جان تازه‌ای به موسیقی هوی متال داد.

این خواننده در خرداد ماه سال جاری پس از 5 سال توانست در همین سالن به روی صحنه برود که به علت استقبال شدید مخاطبانش، آن کنسرت تمدید شد و حتی بلیت اجراهای بعدی نیز به طور کامل به فروش رسید. وی در تاریخ 16 دی طی دو سانس 18:30 و 21:30؛ یک‌بار دیگر به همراه اعضای گروهش موسیقی هارد راک و هوی متال را به مجموعه فرهنگی برج آزادی برد و این‌بار نیز با استقبال ویژه طرفدارانش مواجه شد.

نقص فنی در ابتدای کنسرت

در کنسرت پنج‌شنبه شب همه چیز بر وفق مراد گروه اعرابی پیش می‌رفت جز یک سری مشکل فنی که در ابتدای اجراهای فرشید اعرابی به وجود آمد و مدتی بعد رفع شد. در لحظات آغازین کنسرت بود که گروه اجرایی با بداقبالی مواجه شد و به زحمت افتاد. در آن لحظات نوازندگان صدای ساز خودشان را از مانیتور سالن برج آزادی نمی‌شنیدند و بلندی صدای گیتار الکتریک فرشید اعرابی نیز مشکل دیگری را ایجاد کرده بود. همه این اتفاقات دست به دست هم داد تا فضای روی استیج برای لحظاتی نا آرام شود ولی خوش‌بختانه این مشکلات مدتی بعد رفع شد و همه چیز به حالت عادی خود برگشت.

قطعات اجرایی؛ از مفتاح تا کافران

گروه فرشید اعرابی برای اجرای خود در برج آزادی، منتخبی از قطعات سه آلبوم موسیقی «سکوت راوی»، «پنهان» و «به رنگ شب» را به روی صحنه برد. «مفتاح» با شعری از مولانا یکی از قطعات برجسته‌ای بود که در این کنسرت با صدای با صلابت اعرابی خوانده شد و تماشاگران این خواننده برای همخوانی با آن از جای خود برخاستند و با ایما و اشاره و با صدای بلند آن را همراه با خواننده محبوب‌شان اجرا کردند. اکت نوازندگان گیتار الکتریک و گیتار باس در حین اجرای این قطعه نیز بسیار جالب توجه بود.

همچنین قطعات «تندیس ایثار»، «فریاد کن»، «غبار بی‌سوار»، «دست تقدیر»، «به رنگ شب» و... آثار دیگری بودند که از دو آلبوم اخیر اعرابی به نام‌های «سکوت راوی» و «به رنگ شب» در این کنسرت اجرا شد که هر کدام بازخوردهای متفاوتی از سوی مخاطبان گرفتند. در بخش دیگری از این کنسرت، فرشید اعرابی به سراغ قطعات آلبوم اول خود به نام «پنهان» رفت که از اجرای آثاری چون «پنهان»، «ساعت‌ها» و « کافران» استقبال پرشوری به همراه آمد.

«کافران» با شعری بی‌نظیر از شیخ رومی حضرت مولانا یکی از قطعات پرطرفدار این کنسرت بود که فرشید اعرابی و اعضای گروه او در اجرای آن سنگ تمام گذاشتند. این اثر با یک سولوی یک دقیقه‌ای گیتار الکتریک آغاز شد و سپس فرشید اعرابی با صدایی رسا خواند:«ای عاشقان ای عاشقان من خاک را گوهر کنم، وی مطربان ای مطربان دف شما پرزر کنم.» در ادامه و پس از اجرای ترجیع‌بند این شعر زیبا، یک بار دیگر سولونوازی گیتار الکتریک فضای برج آزادی را به تسخیر خود درآورد. در ترجیع‌بند این قطعه موسیقی این‌گونه می‌آید:« ای کافران ای کافران قفل شما را وا کنم، زیرا که مطلق حاکمم! مؤمن کنم! کافر کنم!»

تقدیم قطعه «شام غم‌بار» به شهدای غواص

در بین اجراهای کنسرت پنج‌شنبه شب، فرشید اعرابی اثر «شام غم‌بار» را که فضای حماسی دارد، به شهدای غواص تقدیم کرد. او در این‌باره گفت:« اثر شام غم‌بار یکی از آثار خوب من است که من اجرای آن را به 175 شهيد غواص دست بسته دفاع مقدس تقدیم می‌کنم.» این گفته اعرابی با واکنش‌های تحسین برانگیز طرفداران او همراه شد.

اثر «شام غم‌بار» یکی از قطعات آلبوم «به رنگ شب» است که مستقیماً برای شهدای غواص خوانده نشده ولی شعر آن (سروده عباس روشن‌زاده) به شکل عجیبی به حادثه شهادت 175 شهید غواص دفاع مقدس ارتباط دارد. اجرای این قطعه موسیقی به خاطر فضای حماسی و وطن‌پرستی که دارد، واکنش‌های مثبت و شورانگیز هوداران گروه فرشید اعرابی را به همراه داشت.

اعضای گروه فرشید اعرابی

گروه فرشید اعرابی را برای اجرای این کنسرت موسیقی، 5 عضو رسمی و دائمی این گروه تشکیل می‌دادند. در این کنسرت موسیقی، اعرابی به عنوان خواننده و نوازنده گیتار الکتریک در وسط استیج قرار گرفته و دو نوازنده گیتار بیس (محمد نیک) و گیتار الکتریک (فرزاد فخرالدینی) در دو طرف او قرار داشتند. همچنین نوازنده کیبورد (هادی کیانی) در سمت چپ گیتارنوازان و نوازنده درامز (نیما نواپور) پشت سر 4 عضو دیگر قرار گرفته بودند. در حین اجرای قطعات کنسرت، مخصوصاً در حین اجراهای سولو یا دونوازی‌، تک‌تک اعضای گروه فرشید اعرابی مورد تشویق‌های فراوان مخاطبان قرار می‌گرفتند. گفتنی است که آهنگسازی و تنظیم تمامی قطعات این کنسرت توسط خود اعرابی صورت گرفته و اشعار اجرایی آن نیز عموماً از اشعار حضرت مولانا و عباس روشن‌زاده بودند.

مهمانان ویژه کنسرت

اعضای گروه موسیقی «کهت میان» ( بیژن مجدزاده و سعید مقدمی) اردوان انزابی‌پور، سهیل زرین‌کلک، شهروز گودرزی، آندره خاچیکیان، امیرشهاب خرمی، مهرداد حاجی‌بابایی، امیر فرجی و علیرضا قادری مهمانان ویژه اعضای گروه فرشید اعرابی در کنسرت 16 دی بودند که در صف اول تماشاگران این کنسرت راک و هوی متال قرار گرفتند.

تشکر ویژه از حاضران در برج آزادی  

در کنسرت پنج‌شنبه 16 دی، فرشید اعرابی در بخش‌های مختلفی از تماشاگران، نوازندگان، مهمانان و مسئولان اجرایی برگزاری کنسرت تشکر کرد. او در ابتدای کنسرت از طرفدارانش به خاطر حضورشان در این شب زمستانی در برج آزادی قدردانی کرد. سپس در میانه‌های اجرا نوازندگان گروهش را معرفی کرد و هر کدام آن‌ها را مورد ستایش قرار داد. همچنین در پایان نیز فرشید اعرابی از محمدحسین تفرشی (تهیه‌کننده کنسرت) به خاطر زحماتی که طی سه سال اخیر برای امور اجرایی گروهش کشیده تشکر ویژه کرد و در نهایت این کنسرت هیجان‌انگیز در میان تشویق مخاطبان موسیقی‌های راک و هوی متال به پایان رسید.

عکس های آنیتا راستگو از این کنسرت را در ادامه ببینید:
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q