۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 07:08 ب.ظ

مشکی پوشان شروع کننده اجرا های پاپ سی و دومین جشنواره موسیقی فجراجرای جشنواره ای مشکی پوشان با مژده انتشار آلبوم « این یعنی درد»

اجرای جشنواره ای مشکی پوشان با مژده انتشار آلبوم « این یعنی درد»
نوای فارس-مهرنوش قضاوتی: اجرای رضا صادقی شروع کننده اجرا های پاپ سی و دومین جشنواره موسیقی فجر بود. گروه مشکی پوشان، رضا صادقی را در این کنسرت همراهی کردند و  در ۲۴ دی ماه ۹۵ روی صحنه رفتند.

تصویر لوگوی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر روی مانیتور های سالن نقش بسته بود و سالن میلاد با حال و هوایی جشنواره ای منتظر ورود موسیقی دوستان بود. صندلی ها یک به یک پر شدند. چراغ های سالن خاموش شدند و کلیپی از معرفی بخش های مختلف جشنواره نظیر موسیقی نواحی، موسیقی دستگاهی، موسیقی بین الملل،... پخش شد. اعضای ارکستر مشکی پوشان شان روی سن حاضر گشتند و ساز های شان را بدست گرفتند. شروع ملودی آغازین صدای تشویق های جمعیت را بلند کرد. همه منتظر روشن شدن صحنه تاریک و شروع کنسرت بودند.

 «کلافه» اولین قطعه ای بود که‌ در بخش پاپ جشنواره نواخته شد. این قطعه با صدای جیغ و دست حاضران آغاز شد. در ادامه با دعوت صادقی جمعیت دستان شان را بالا آوردند و با دست زدن های منظم شان این قطعه را به پایان بردند. رضا صادقی پس از این قطعه رو به حاضران گفت: خوشحالم که‌ بعد از مدتی کوتاه روی این صحنه کنار شما هستم. امیدوارم تمام روز های جشنواره  با صدای خوب همکاران من به شما خوش بگذرد، به افتخار همه هنرمندان دست بزنید. او سپس از جانبازان و هنرمندان مرحوم یاد کرد و خواست جمعیت چند ثانیه ای ایستاده آن ها را تشویق کنند. «داشتم فراموشت می کردم» دومین قطعه سانس ابتدایی اولین شب جشنواره بود. این قطعه با هنرمندی نوازندگان ساز های بادی، هیجان قطعه اول را ادامه داد و «شرم» در ادامه به این قطعه پیوند خورد.

اتفاقاتی در زندگی مان هست که وقتی به  آن ها فکر‌ می کنیم حالمان خوب می شود. امیدوارم این لحظاتی که با هم می گذرانیم از بهترین لحظات شود. او سپس رهبر ارکسترش، بهنام ابطحی، را معرفی کرد و ارکستر هم قطعه «یادگاری» را نواخت.

مسعود نوروزی، نوازنده ویولن گروه مشکی پوشان، با هنرمندی به تکنوازی ویولن پرداخت تا صدای ویولن مقدمه ای برای قطعه «وقتی تو نیستی» باشد. «وقتی تو نیستی» با پخش کلیپی از خیابان ها در حین اجرا تکمیل شد.

«میخوامت» تغییر دهنده جو کنسرت بود. دست زدن های مرتب جمعیت از ابتدا این قطعه را دنبال کرد. ریتم شاد «میخوامت» میلاد را به شور آورد و به خوبی فضای شادی را ایجاد نمود.

حتما در جریان موضوع بودید. پیش از شروع اجرا از دوستان ستاد خبری جشنواره به من اطلاع دادند که اهالی رسانه و دوستان خبرنگار برای پوشش خبری این اجرا در سالن هستند. کسانی که قطعا حضورشان در همه این سال ها کمک شایانی به جامعه موسیقی ایران کرده است. از همه دوستان اهالی رسانه خواهشی دارم، خواهش دارم درباره ویدیویی یک مادر که دخترش را به دلیل فقر رها کرده بود، اطلاع رسانی کنند. امیدوارم با اطلاع رسانی رسانه‌های محترم این دختر خانم بار دیگر به آغوش مادرش برگردد. خواهش می کنم مطلب مادر آن دختر کوچک را به قدری نشر دهید تا مادرش با خبر شود. به افتخار دخترم ،ایران، دست بزنید. او به زنان ایرانی افتخار کرد و سپس «بانوی من» در سالن طنین انداز شد.

مشکی پوشان با «دانه دانه بارون» میلاد را به بندر عباس بردند. دست زدن هایی با ریتم جنوبی حال و هوای جنوب ایران را در سالن ایجاد کرد.

این قطعه را تقدیم می کنم به کسانی که‌ کمتر می خندند. پس از این جمله صادقی «بخند» را خواند. سپس، بی فاصله ترانه «آشنا» را شروع به خواندن کرد، جمعیت هم بی درنگ شروع به همخوانی کردند. «نم نم بارون چشمام گواه عشق پاکمه/ همنفس قسمت من دوست دارم به عالمه...» یک صدا تکرار می‌ شد.

«مشکی رنگ عشقه» را رضا صادقی تکرار می‌ کرد و جمعیت ادامه ترانه را در پاسخش می خواندند. سپس ارکستر نیز شروع به نواختن ملودی این قطعه قدیمی کرد.

در بین قطعات  اعضای ارکستر یک به یک به هنرنمایی با ساز های شان پرداختند.

 با ستاره باران شدن سالن میلاد «دوستت دارم خدا» نواخته شد و هم خوانی جمعیت  با رضا صادقی در ترجیع بند این قطعه به زیبا تر اجرا شدن آن کمک کرد. قطعه بعدی «وایسا دنیا» بود. ترانه این قطعه محبوب قدیمی را تمام حاضران هم صدا خواندند. ملودی «وایسا دنیا» به «کفش های آهنی» رسید.

رضا صادقی نوید انتشار آلبوم جدیدش داد و گفت: آلبوم با نام «این یعنی درد»، به احتمال زیاد آخر اسفند ماه منتشر می‌شود.

اجرای دوباره «دوستت دارم خدا» بعد از «شونه به شونه» آخرین قطعه اولین سانس جشنواره موسیقی فجر بود.

سعید صارمی (پرکاشن)، ارسطو میرزایی(پرکاشن)، فاضل پیش(گیتار الکتریک)، مجید ترکاشوند(ساکسوفون)، کامیار ماندگاریان، رضا آذر نژاد(ترومپت)، رامین براتی(ترومبون)، میلاد مصدق(گیتار الکتریک)، اشکان محمدیان(کیبورد)، بهروز دهقانی(گیتار باس)، مسعود نوروزی(ویولن)، پوریا پیرزاد (پیانو) به رهبری بهنام ابطحی نوازنده درامز، اعضای ارکستر مشکی پوشان ‌بودند.

عکس های امیر رسام مهر از این کنسرت را در ادامه ببینید:منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q