۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 09:58 ق.ظ

گزارش نوای فارس از کنسرت «فریدون اسرایی» در جشنواره موسیقی فجرشب عاشقانه‌های فریدون/ فریدون اسرایی از آرزوهایش گفت

شب عاشقانه‌های فریدون/ فریدون اسرایی از آرزوهایش گفت
نوای فارس-سمیرا افتخاری: در دومین شب از جشنواره موسیقی فجر فریدون اسرایی در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی شبی خاطره‌انگیز را برای مخاطبانش رقم زد.

در دومین شب از سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر فریدون اسرایی در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی سن رفت و لحظات خاطره‌انگیزی را برای مخاطبانش رقم زد.

برنامه رأس ساعت مقرر آغاز شد، در ابتدای برنامه با پخش موسیقی الکترونیک اینترو نوازندگان گروه یک‌به‌یک وارد صحنه شدند. در پایان شمارش معکوس، فریدون اسرایی با اجرای قطعه «عشق یعنی» وارد صحنه شد.

فریدون پس از قطعه اول گفت:«عشق یعنی وقتی‌که شمارا می‌بینم و مطمئن باشم که امشب از خوشی می‌میرم! خوشحال هستم که در قالب جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌روم و امیدوارم از این جشنواره‌ها زیاد شود و موسیقی پاپ از این روزگاری که در سال‌های قبل داشت بهتر شود.» قطعه بعدی که فریدون با آن خاطره بازی کرد، آهنگ "غریبه" بود که با نوازندگی پیانو کارن زیاری و ویولن امیرحسین محمودی آغاز شد.

سومین قطعه این برنامه یک آهنگ ریتمیک بی‌کلام با تم موسیقی بختیاری بود. که فریدون آن را به شیرازی‌ها و اهالی استان فارس تقدیم کرد. مهرناز دبیر زاده تک‌نوازی ساز دف در این قطعه داشت و سولوی ویولن هم فضای شاد این قطعه را تکمیل کرد که با تشویق حضار روبه‌رو شد. فریدون پیش‌ازاین آهنگ به سراغ استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌های حاضر در سالن رفت و با اعلام اینکه امروز هر دو تیم توانستند در میدان ورزش موفق باشند به اجرای ترانه خودپرداخت.

قطعه «مستی» در این کنسرت با تنظیم متفاوتی نسبت به نسخه اصلی اجرا شد. در این آهنگ هم مهرناز دبیر زاده با ساز دف به جلوی استیج آمد و تک‌نوازی داشت. نوازنده پرکاشن در این قطعه با ساز تمپو همراه اعضای گروه بود.

فریدون اسرایی با این پرسش که آیا موافق قطعه شاد هستید؟ به سراغ قطعه شاد «مجنون توأم» رفت. در این کار هم مهرناز دبیر زاده نوازنده تنبک بود و پیش از شروع، بخش‌هایی از ریتم این قطعه را اجرا و با حضار تمرین کرد. حسام متولی هم نوازندگی جیم بی مکمل این آهنگ شش و هشت بود.

اما قطعه بعدی که فریدون به سراغ آن رفت، قطعه "سلام یکی از سه اثر پرمخاطب فریدون اسرایی است و در این کنسرت هم با همخوانی زیاد حاضرین و پخش تصاویر بارانی از نمایشگرهای سالن اجرا شد. فریدون هم پیش‌ازاین قطعه بخش‌هایی از ترانه را دکلمه کرد و در هنگام اجرای این کار هم طبق معمول بخش‌هایی از ترانه را مطابق باحال و هوای سالن تغییر می‌داد.

اسرایی "نگاهت " قطعه دیگری بود که فریدون آن را با همراهی کارن زیاری خواند. قطعه «دوستت دارم» این خواننده که با شعر معروف آذری «کوچه‌لر» تلفیق‌شده در این کنسرت هم با استقبال آذری زبان‌ها مواجه شد و بیان عبارت «یاشاسین آذربایجان» از سوی فریدون، با تشویق‌های حاضرین همراه می‌شد. کارن زیاری در این قطعه تک‌نوازی ملودیکا داشت. شب گذشته شب آرزوهای فریدون روی استیج بود. این خواننده پس از اجرای «دوستت دارم» گفت: یک آرزو دارم و امیدوارم این آرزوی من در این کشور برآورده شود. آرزو دارم جشنواره موسیقی در تمام شهرهای ایران برگزار شود. چرا که من به‌عنوان یک کرجی حق اجرای کنسرت در شهر خودم را ندارم و فکر می‌کنم این درست نیست و آرزو دارم در شهر خودم بخوانم. البته من متولد تهران هستم!

ای‌کاش یکی دیگر از قطعات شش و هشت این خواننده بود که استقبال حاضرین را به دنبال داشت و به همین دلیل نوازنده‌های گروه ازجمله حسام متولی با تمپو، بخش‌های بی‌کلام این آهنگ را طولانی‌تر اجرا کردند. فریدون پس از اجرای این قطعه از مجید عبدی تهیه‌کننده خودش قدردانی کرد و از شرکت آوای فروهر که تهیه‌کننده آلبوم خوانندگانی چون سیروان خسروی، مازیار فلاحی، محسن یگانه و... است.

فریدون اسرایی پیش از قطعه «هنوز همونیم» گفت: قطعه‌ای که الآن می‌خواهیم اجرا کنیم را مدتی است که نخوانده‌ایم؛ اما قبل از آن برای مادرها دست بزنید.» او این کار را به یاد مادر مرحومش خواند. در هنگام اجرای این کار هم انیمیشن مرتبطی با موضوع مادر پخش که بخش پایانی آن تصویر فریدون و مادرش بود.

فریدون در ادامه برنامه گفت:اتفاقات زیادی در کشور ما رخ‌داده که خیلی‌‌ها را غمگین کرده اما همه باید بدانند که ما در کشورمان برای رسیدن به آرزوهایمان تلاش می‌کنیم. او با آرزوی شادی و خوشبختی برای حضار گفت: امیدوارم در زندگی همیشه سلامتی داشته باشید و بعدازآن قطعه "چشمات مال منه " را اجرا کرد.

در تمام طول اجرا مخاطبان فریدون یک‌صدا خواستار اجرای قطعه خاطره‌انگیز "آهای خوشگل عاشق " بودند، اما فریدون قطعه بعدی را به قطعه «یادش بخیر» اختصاص داد که بسیار موردتوجه علاقه‌مندان قرار گرفت و درنهایت در آخرین اجرا اسرایی به سراغ «آهای خوشگل عاشق» رفت و کنسرتش را با این قطعه به پایان رساند.

ازجمله مهمانان حاضر در این اجرا، علیرضا طلیسچی خواننده بود که فریدون در برنامه از او یاد کرد.

«یاد تو می‌افتم»، «مستی»، «ببخشید»، «مجنون توأم»، «سلام»، «نگاهت»، «دوستت دارم»، «پشیمونی»، «فراموش کن»، «ای‌کاش»، «هنوز همونیم»، «چشمات مال منه» و آهای خوشگل عاشق " ترانه‌هایی بودند که فریدون یک‌به‌یک آن‌ها را اجرا کرد.

کارن زیاری (نوازنده پیانو و کیبورد)، امیرحسین محمودی (نوازنده ویولن)، مهرناز دبیر زاده (نوازنده دف و سازهای کوبه‌ای)، فرهاد بهرام (نوازنده گیتاربیس)، سعید خانزاد (گیتار الکتریک) و بهزاد اشعاری (درامز) اعضای گروه فریدون اسرایی به رهبری ایمن خراسانی راد (گیتار الکتریک) بودند.

در ادامه عکس های امیر رسام مهر از این کنسرت را ببینید:
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q