۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 09:46 ب.ظ

گزارش نوای فارس از کنسرت گروه «آن» در جشنواره فجرشاگردان لطفی از ایران خواندند

شاگردان لطفی از ایران خواندند
نوای فارس - زینب مرتضایی فرد: گروه موسیقی «آن» در جشنواره موسیقی فجر برای ایران و به عشق وطن قطعاتی را از ساخته های زنده یاد محمدرضا لطفی نوازنده برجسته تار و آهنگساز کشورمان اجرا کرد.

شب گذشته گروه موسیقی «آن» به خوانندگی مجتبی عسگری در نخستین سئانس از چهارمین شب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت و به اجرای موسیقی ایرانی پرداخت.

این گروه موسیقی متشکل از نوازندگانی است که اغلب در گروه شیدا به سرپرستی استاد محمدرضا لطفی فعالیت داشته اند و پس از درگذشت ایشان در گروه «آن» به فعالیت خود ادامه داده اند.

اجرا در دو بخش روی صحنه رفت. در بخش نخست مجتبی عسگری به همراه سه تن از نوازندگان روی صحنه آمده و به اجرای قطعاتی با اشعاری از حافظ پرداختند. این بخش از اجرا با حضور سازهای سه تار، تنبک و نی اجرا شد و حضور پررنگ نی که این روزها در اغلب اجراها جایش خالی است فضای خوبی به این بخش اجرا داد.

در ادامه و پس از استراحتی کوتاه همه اعضای گروه روی صحنه حاضر شدند و اجرای خود را با اشعاری از حافظ و همچنین ساخته های زنده یاد محمدرضا لطفی ادامه دادند. تصنیف نغمه ظفر یکی از این قطعات بود که با آهنگسازی لطفی و شعری از هوشنگ ابتهاج توسط شهرام ناظری خوانده شده بود و این بار در جشنواره عسکری آن را خواند و از عهده اجرایش بخوبی برآمد. این قطعه در زمان جنگ تحمیلی ساخته و اجرا شده بود.

این گروه در آخرین قطعه خود تصنیف«ای برادر» را با همخوانی همه اعضا اجرا و حضار را با این تصنیف بدرقه کرد؛ این تصنیف که از ساخته های لطفی با شعری از مجتبی کاشانی است پیش از این شهرام ناظریآن را خوانده است. این شعر هم درباره ایران بود و درونمایه ای درباره عشق به وطن داشت.

در این اجرا پیده مشکی (سه تار نواز)، سینا خشک بیجاری (نوازنده تنبک) و هوشمند عبادی (نوازنده نی)، مهرزاد هویدا (سرپرست گروه و دف نواز)، سینا دانش (نوازنده کمانچه)، آزاده شمس (قیچک)، سانار ستار زاده (تار)، هومن قنبری (تار)، نوا سلیمانی (عود)  همراه با مجتبی عسکری خواننده گروه روی صحنه رفتند.

عکس های کیارش مسیبی از این کنسرت را در ادامه ببینید:
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q