۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 07:59 ق.ظ

گزارش نوای فارس از کنسرت خواننده «گفتم نرو» در جشنواره فجرمحمد علیزاده: برج میلاد برایم مقدس است

محمد علیزاده: برج میلاد برایم مقدس است
نوای فارس - سجاد مالمیر: سه‌شنبه 28 دی تازه‌ترین کنسرت محمد علیزاده از سر کنسرت‌های پرشمار این خواننده پاپ این‌بار در قالب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر و در سالن مملوء از تماشاگر همایش‌های برج میلاد برگزار شد و این خواننده ضمن اجرای قطعاتی از دو آلبوم قبلی خود، چند اثر از آلبوم «گفتم نرو» را نیز به طرفدارانش تقدیم کرد.

علیزاده طی یک ماه گذشته حدود 15 اجرا در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران داشته که با 4 اجرای این خواننده در جشنواره فجر (2 اجرا در برج میلاد و 2 اجرا در سالن میلاد)، شمار کنسرت‌های یک ماه اخیرش در تهران به عدد 20 نزدیک می‌شود که از این حیث یک رکورد محسوب می‌شود. با این حال آن‌چه که از وضعیت جسمی علیزاده بر روی کنسرت پیداست، این خواننده همچنان انرژی خود را حفظ کرده و گاهاً هم بنابر شرایط از طرفدارانش برای همخوانی کمک می‌گیرد.

کنسرت سه‌شنبه علیزاده تا حدودی با اجراهای پرتعداد دیگر این خواننده در ماه اخیر و حتی در دو سه سال گذشته متفاوت بود زیرا چند صد نفر از طرفداران این خواننده برای اولین بار یک پکیج جدید از قطعات این خواننده را شنیدند. معمولاً کنسرت‌های علیزاده در فصول مختلف یک یا دو قطعه جدید را در رپرتوار خود می‌گنجاند، ولی این اجرا به واسطه انتشار آلبوم «گفتم نرو» در تاریخ 26 دی‌ماه، چند قطعه جدید داشت که هیجان مخاطب را برای شروع کنسرت بالا می‌برد.

کنسرت علیزاده مثل اکثر اجراهای دیگر او در این چند سال، با اجرای یک اثر ریتمیک آغاز شد. «برگرد» نخستین اثری بود که علیزاده میکروفن به دست و با شور و هیجان بالایی خواند و به روی صحنه آمد. این خواننده پس از اجرای قطعه «برگرد» و در حالی که تماشاگران او دست از تشویقش برنمی‌داشتند، رو به حاضرین پرشمار در برج میلاد گفت: استیج برج میلاد برای من مقدس است چرا که اولین کنسرتم را روی همین استیج برگزار کردم.

دومین اثر کنسرت شب گذشته، قطعه پرطرفدار «برادر» بود که طرفداران علیزاده بخش‌هایی از آن را همراه با خواننده محبوب‌شان اجرا کردند. در ادامه چند قطعه از آلبوم‌ «دلت با منه» و تک آهنگ‌های علیزاده به گوش حاضرین در سالن رسید تا این‌که موعد اجرای هیجان‌انگیز چند قطعه از آثار آلبوم «گفتم نرو» فرا برسد.

محمد علیزاده در ارتباط با آلبوم جدیدش گفت: آلبوم «گفتم نرو» روز یک‌شنبه به بازار آمد. امیدوارم که آن را دوست داشته باشید. برای اجرای چند قطعه از این آلبوم آماده هستید؟ البته ازتان انتظار همخوانی ندارم ولی همین که آن‌ها را در این کنسرت می‌خوانم برایم خوشحال کننده‌ است.

در ادامه قطعات «بی معرفت»، «چهل درجه»، «عشقم این روزا»، «خدانگهدار» و «بیمارم» از آلبوم جدید علیزاده اجرا شدند که در این بین شعر «عشقم این روزا» به خاطر انتشارش به صورت تک آهنگ پیش از انتشار آلبوم برای مخاطبان آشناتر بود و علیزاده اجازه می‌داد که مصراع پایانی هر بند شعر را فقط طرفدارانش به صورت یکصدا بخوانند.

در بخشی از این کنسرت علیزاده چند کلامی با طرفدارانش درد دل کرد و گفت: خدا را شکر می‌کنم که شما روبروی من ایستاده‌اید و من برای‌تان می‌خوانم. به من می‌گویند که تو صدای قشنگی داری و به همین خاطر موفق می‌شوی ولی به نظر خودم، من خدای قشنگی دارم. از طرفی دعای پدر و مادرم همیشه پشت راه من است و موفقیت من بدون دعای آن‌ها امکان‌پذیر نبود.

در بخش دوم کنسرت علیزاده نیز قطعاتی نظیر «من تو رو دوست دارمت»، «خستم» و «خیلی خوشحالم» اجرا شدند که قطعه «خیلی خوشحالم» به همراه «جز تو » از معدود آثاری بودند که از آلبوم قدیمی «سورپرایز» خوانده شده و اتفاقاً مورد استقبال شدید حاضرین در سالن همایش‌های نیز برج میلاد قرار گرفتند. آهنگ «جز تو» آخرین اثر این کنسرت بود که پس از اجرای آن، کنسرت علیزاده در میان تشویق طرفدارانش به پایان رسید.

اعضای ارکستر محمد علیزاده برای اجرای این کنسرت عبارت بودند از: محمد شعبانی (نوازنده سازهای کوبه‌ای)، علی شهبازی (نوازنده گیتار الکتریک)، علی پورنگهبان (نوازنده گیتاربیس)، اشکان موسوی (نوازنده ویولن)، بهمن میرزازاده (بوزوکی و لیدگیتار)، داوود اریکه (ساکسفون و فلوت)، ایمان ذاکری (درامز) و اشکان صدیق‌آذر (لانچ‌پد).

یکی از نکاتی که کنسرت علیزاده را تحت شعاع خود قرار داد، ممانعت مسئولان برج میلاد از نشستن اهالی رسانه بر روی صندلی‌های سالن کنسرت بود که تعجب همگان را برانگیخت. این امر عجیب و ناپسند در حالی اتفاق افتاد که صندلی‌های رزرو شده اهالی رسانه تا پایان کنسرت همچنان خالی ماند و کسی بر روی آن‌ها‌ ننشست، با این وجود مسئولان سالن به خاطر یک سری کشمکش‌های موجود با جشنواره، اهالی رسانه را مجبور کردند که به صورت ایستاده یا نشسته بر روی زمین، از کنسرت محمد علیزاده گزارش بگیرند که صحنه جالبی را رقم نمی‌زد.

محمد علیزاده خواننده موسیقی پاپ یکی از معدود خواننده‌هایی است که در جشنواره فجر بیش از یک اجرا دارد. او در شب پایانی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر نیز طی دو ساعت 19 و 22 این‌بار در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه خواهد رفت.

عکس های هلیا سعیدی از این کنسرت را در ادامه ببینید:
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q