۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 11:42 ب.ظ

بازخوانی قطعات استادان لطفی و مشکاتیان در جشنواره فجر؛گروه «آهنگ» با صدای مهدی امامی در فرهنگسرای نیاوران خاطره‌سازی کرد

گروه «آهنگ» با صدای مهدی امامی در فرهنگسرای نیاوران خاطره‌سازی کرد
نوای فارس – سجاد مالمیر: گروه موسیقی سنتی «آهنگ» به سرپرستی مهرداد ناصحی و خوانندگی مهدی امامی شامگاه روز سه‌شنبه 28 دی‌ماه با اجرای قطعات ماندگار و قدیمی موسسه «چاووش» در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت و یاد و خاطر آثار ماندگار هنرمندانی نظیر محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان را زنده کرد.

در این کنسرت که در قالب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد، علیرغم آن‌که گروه «آهنگ» سابقه و قدمت طولانی‌مدتی نداشت ولی رپرتواری را انتخاب کرد که مخاطبان موسیقی اصیل ایرانی برای شنیدن‌شان گوش‌ها را تیز کرده و با آن منتظر یک شب ویژه بودند.

اجرای گروه «آهنگ» ابتدا اب حضور 4 موزیسین بر روی صحنه آغاز شد. در این بخش امین گلستانی (عود)، مهرداد ناصحی (کمانچه)، کامران یعقوبی (تنبک) و مهدی امامی (آواز) یک اجرای 4 نفره مینیمال را در فضای عرفانی و روحانی به صورت تک‌نوازی، دونوازی، همنوازی و ساز و آواز به حاضرین در سالن خلیج فارس تقدیم کردند.

پس از حدود نیم ساعت اجرای 4 نفره، گروه «آهنگ» چند دقیقه‌ای را مشغول استراحت و جا به جایی بود که در این مدت سالن خلیج فارس به سکوت رفت تا این‌که گروه «آهنگ» این‌بار با 10 نوازنده و با شور و هیجان بیشتری بر روی استیج برقرار گرفت که همین مسئله باعث تشویق بیشتر عاشقان موسیقی سنتی در فرهنگسرای نیاوران شد.

در بخش دوم کنسرت گروه «آهنگ»، چند قطعه از آثار محمدرضا لطفی که آواز نسخه اصلی آن‌ها را محمدرضا شجریان خوانده، چند قطعه انقلابی و مناسبتی برای دهه فجر و یک اثر از پرویز مشکاتیان را نواخت. «مرا عاشق» از ساخته‌های پرویز مشکاتیان بود که مهدی امامی به خوبی از پس اجرای آن برآمد. این اثر از سروده‌های حضرت مولانا است که سه دهه پیش در آلبوم «لاله بهار» با آواز شهرام ناظری منتشر شد.

مهرداد ناصحی (سرپرست، کمانچه)، مهدی امامی (آواز)، سیاوش برهانی (تار)، امین گلستانی (عود)، جمشید صفرزاده (سنتور)، نازنین غنی‌زاده (کمانچه)، آوا امیری (‌بم‌تار)، کامران یعقوبی (تنبک)، وفا مصباحی (نی) و آروین رئوفی (دف) اعضای گروه «آهنگ» را برای اجرای این کنسرت تشکیل می‌دادند.

گروه موسیقی «آهنگ» طی یک سال اخیر از حضور نوازندگان به نامی بهره برد و با خوانندگی وحید تاج در کنسرت‌های برون مرزی به علاقه‌مندان موسیقی شناسانده شد. این گروه در اولین اجرایش جشنواره فجر به جای وحید تاج از آواز مهدی امامی خواننده جوان موسیقی استفاده کرد که وی اجرای خوب و قابل قبولی را از خود به جای گذاشت.
عکس های کیارش مسیبی از این کنسرت را در ادامه ببینید:
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q