۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 01:15 ق.ظ

ادامه اجرای موسیقی راک در «شب شنبه‌ها»؛پرفورمنسی موسیقی به زبان انگلیسی و فرانسه از گروه «پیکلاویه»

پرفورمنسی موسیقی به زبان انگلیسی و فرانسه از گروه «پیکلاویه»
نوای فارس – سجاد مالمیر: در ادامه سری اجرا‌های پرفورمنس موسیقی «شب شنبه‌ها» در سالن تئاتر مستقل تهران، شنبه 9 بهمن‌ماه در دومین سانس گروه «پیکلاویه» با اجرای قطعاتی به زبان انگلیسی و اجرای پرفورمنس «هشت برج دوازده» به روی صحنه رفت.

در این کنسرت، «پیکلاویه» قطعاتی از ساخته‌های خود گروه را اجرا کرد که در نوع خودش کم سابقه است چرا که معمولاً گروه‌های فعال ایرانی که قطعات انگلیسی می‌خوانند، آثار برجسته موسیقی دنیا را کاور می‌کنند ولی این گروه هیچ قطعه کاور شده‌ای ندارد.

Colors to the night، Rose، Embellish، Imperfect، The fairest، As I drown و Hey، قطعاتی بودند که «پیکلاویه» در این کنسرت به روی صحنه سالن مستقل تهران برد.
همچنین قطعه Angels will rise که «پیکلاویه» آن را برای مخالفت با جنگ و ابراز همدردی با مردم جنگ‌زده خوانده نیز در این کنسرت توسط اعضای ارکستر «پیکلاویه» نواخته شد و مهران مختارپور آن را به زبان انگلیسی اجرا کرد.

مهران مختار‌پور (خواننده)، شایان کریمی (کیبورد)، مهیار صالحی‌نیا (گیتار)، مصطفی بهرامی (درامز) و رضا غلامی (گیتار باس)، اعضای گروه «پیکلاویه» را برای اجرای این کنسرت تشکیل می‌دادند.

همچنین آندره خاچیکیان نوازنده برجسته گیتار الکتریک نیز در این کنسرت به عنوان نوازنده مهمان به روی صحنه آمد و دو قطعه از آثار گروه «پیکلاویه» را همراه با سایر اعضای این گروه نواخت.

کنسرت «پیکلاویه» صرفاً یک اجرای موسیقی زنده بر روی صحنه نبود و این گروه پرفورمنس «هشت برج دوازده» را در صحنه‌ای که با نور و مه طراحی شده بود به اجرا درآورد. همچنین مقاربت و ارتباط نزدیک با مخاطبان از ویژگی‌های برجسته دیگر این پرفورمنس بود. آن‌چنان که عوامل گروه «پیکلاویه» می‌گفتند، این گروه تا کنون تجربه برگزاری چنین اجرایی نداشت.

شایان کریمی سرپرست گروه «پیکلاویه» در خصوص عنوان پرفورمنس «هشت برج دوازده» به خبرنگار «نوای فارس» گفت: قرار بود اولین کنسرت گروه «پیکلاویه» در تاریخ 8 اسفندماه سال 93 برگزار شود که اداره اماکن آن را لغو کرد و مشکلات بسیاری را برای ما به وجود آورد. ما آن زمان از مسیرمان دلسرد نشدیم و برای برگزاری کنسرت پافشاری کردیم که در نهایت این اتفاق افتاد.

کریمی ادامه داد: اکنون در آستانه انتشار آلبوم «پیکلاویه» هستیم و چند کنسرت موفق در دو سال اخیر داشته‌ایم. روز به روز به مخاطبان ما افزوده می‌شود و ما مرتباً مورد لطف مخاطبین قرار گرفته و کامنت‌های مثبتی دریافت می‌کنیم. خوشحالیم که این مسیر سخت را پشت سر گذاشته و هیچ‌گاه آن را رها نکردیم.

سرپرست گروه «پیکلاویه» اظهار داشت: کنسرت‌ 9 بهمن به سالروز اتفاقی که در 8 اسفند 93 برای‌مان افتاد نزدیک بود و به همین خاطر عنوان پرفورمنس‌مان را «هشت برج دوازده» گذاشتیم تا یادآور آن اتفاق باشد. همچنین در روز 8 اسفند ماه سال جاری نیز یک قطعه جدید منتشر خواهیم کرد.
گروه «پیکلاویه» فعالیتش را در سال 93 آغاز کرده و تاکنون چند کنسرت با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرده است. این گروه به دنبال انتشار نخستین آلبوم رسمی راک به زبان انگلیسی در ایران است و تا انتشار آن آلبوم کنسرت دیگری برگزار نخواهد کرد.

عکس های شیرین رسام از این کنسرت را در ادامه ببینید:
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q