۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 12:52 ب.ظ

کنسرت خیریه «آوای مهربانی» به نفع بانوان و کودکان نیازمندسهیلا پورگرامی: حمایت ازموسیقی بانوان وجود ندارد

سهیلا پورگرامی: حمایت ازموسیقی بانوان وجود ندارد
نوای فارس – مهرنوش گرمابی : گروه «آوای مهربانی» با مشارکت موسسه خیریه «مهرآفرین» درعصر  روز شنبه  16 بهمن ماه سال جاری  به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در تالار وحدت تهران به روی صحنه خواهد رفت و عواید حاصل از این اقدام نیکو صرف امور زنان و کودکان آسیب دیده اجتماعی خواهد شد که به این بهانه گفت و گویی کوتاه را با خانم سهیلا پور گرامی سرپرست گروه « آوای مهربانی» ترتیب داده ایم .

- برنامه ریزی شما برای کنسرت آینده به چه صورت خواهد بود؟

ما در چند ماه گذشته هم با همکاری موسسه «مهرآفرین» کنسرت های موفقی را با اجرای حرکات آیینی، سنتی مختص بانوان برگزار کردیم اما این بار قصد داریم اجرایی متفاوت را با حضور نوازندگان آقا و خانم و اجرای قطعات تلفیقی روی صحنه ببریم.

- در این اجرا مخاطبان گروه «آوای مهربانی» شاهد اجرای چه آثاری  خواهند بود ؟

در این اجرا بخش اول  با اجرای آثار تلفیقی و بازخوانی آثار قدما و با تنظیم مجدد آقای پدرام درخشانی به روی صحنه حاضر خواهیم شد و بخش دوم نیز  به اجرای موسیقی فولکلور در دستگاه شور و موسیقی خراسانی به همراه رقص های آیینی اختصاص دارد و در نهایت این کنسرت با اجرای قطعه «رقص چوب» از ساخته های آقای هوشنگ کامکار و همراهی  رقص چوب خراسانی پایان می پذیرد و برای اولین بار گروه «آوای مهربانی» با اجرای همزمان موسیقی و حرکات آیینی توسط آقایان از مخاطبان خود میزبانی خواهد کرد . ما هر سال در روز پرستار برنامه ای، ویژه خانم ها اجرا می کردیم و امسال این دعوت همزمان شد با روز پرستار. همچنین امسال آقایان هم می توانند به کنسرت ما بیایند و خیلی خوشحال می شویم از این که پذیرای این عزیزان باشیم .

اما جا دارد من یک گله هم از مسئولین داشته باشم به این جهت که موسیقی بانوان به دلیل نداشتن حمایت های کافی از جانب مسئولین، با سختی های  بسیار زیادی روبه رو بوده و تا  امروز وضعیت موسیقی بانوان هیچ تغییری نکرده است برای مثال ما در گرفتن زمان مناسب اجرا در تالار وحدت بسیار مشکل داشتیم ما تالار وحدت را در ساعات  مختلف و در طول هفته  در اختیار نداریم و متاسفانه ساعت و روزی که برای اجرای ما در تالار وحدت در نظر گرفته شد، بسیار نامناسب است چون عموماً در خیابان های منتهی به تالار وحدت طرح های ترافیکی برقرار است ما دلمان می خواهد اگر مردم عزیزمان دوست دارند به برنامه های هنری بیایند شرایط مهیا باشد و با آسودگی خاطر به تماشای اجراهای هنری بنشینند اما به هر صورت چاره ای جز این نیست و ما سعی می کنیم که خودمان را با شرایط موجود وفق بدهیم.

فکر می کنم گروه «آوای مهربانی» و گروه «خنیا» به سرپرستی خانم پری ملکی تنها گروه هایی هستند که اجراهای ویژه بانوان را برگزار می کنند  البته من فقط به اجراهای بانوان بسنده نمی کنم و دوست دارم در طول سال اجراهایی ویژه بانوان و هم تلفیقی  با حضور آقایان را برگزار می کنم .

-همکاری شما با موسسه «مهرآفرین» چگونه شکل گرفت ؟

خانم دانشور موسس مجموعه «مهرآفرین» در چند اجرای ما حضور داشتند و پیشنهاد همکاری و برگزاری کنسرت برای اولین بار از طرف ایشان به من داده شده ومن هم وقتی حسن نیت این عزیزان را در انجام کار خیر و عام المنعه دیدم نظر مثبتم برای شروع  این همکاری جلب شد.

 -چه چیزی شما رو بر آن داشت که عواید حاصل از این اجرا صرف امورخیریه مرتبط با کودکان و بانوان آسیب دیده کنید ؟با توجه به این که شما یک خانم هستید و بدون شک  شرایط بانوان و کودکان و آسیب هایی که این قشر رو تهدید می کند را بهتر درک می کنید و یکی از دلایل این انتخاب در ارتباط با این موضوع است اما یقیناً این اقدام شما دلایل دیگری هم خواهد داشت؟

قطعا یکی از دلایل مهمی که  من رو ترغیب کرد تا با موسسه «مهرآفرین» همکاری کنم همین مسئله بود. وقتی به چشم دیدم که این موسسه چگونه صادقانه  به خانم های بی سر پناه و کارتن خواب و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست کمک می کند به طبع من هم علاقه مند شدم تا در این کار خیر و خداپسندانه  شرکت کنم. البته با توجه به این که گروه ارکستر بسیار بزرگی را به روی صحنه خواهیم برد  در قراردادی که ما با موسسه «مهرآفرین» امضا کردیم منفعت مالی آنچنانی برای ما در بر ندارد اما چون برای رضای خدا بود من هم از خداوند مدد خواستم تا من هم در این کار خیر سهیم شوم و در حد توانم  کمک کوچکی را به بانوان و کودکان نیازمند و آسیب دیدگان اجتماعی داشته باشم و من هم همراه موسسه «مهرآفرین» باشم .

- این هدف گذاری های این چنینی چه تاثیری در فعالیت ها و انسجام گروه «آوای مهربانی» دارد ؟

اعضای گروه من بسیار انسان های همراه و همدلی هستند و همین موضوع باعث شده که ما بتوانیم  سال های متمادی در کنار هم کار کنیم. وقتی در گروه عنوان شد که قرار است برای اجرای خیریه روی صحنه حاضر شوند استقبال زیادی کردند چون درک می کنند که اهداف «آوای مهربانی»، تجاری نیست و این گروه جز گروه های نیست که به طور خاص به  منافع مالی  موسیقایی توجه کند و گاهاً پیش آمده که این عزیزان حتی با دریافت دستمزدهای کم در کنار ما بودند. بعضاً اهالی موسیقی ما را حمایت نمی کنند اما من به وجود ارزشمند نوازندگان پر توان  دلگرم هستم.

کلام پایانی؟

ممنون از حسن توجه شما و کسانی که در این راه ما را یاری دادند.

لازم به ذکر است که کنسرت گروه «آوای مهربانی»به سرپرستی سهیلا پور گرامی  با همراهی مینو قاسمپور نوازنده «قانون»، عسل ملک زاده نوازنده«دف»، طراوت باباخانلو نوازنده «فلوت»، رخساره رستمی نوازنده «عود»، مرتضی فتحی نوازنده«کمانچه»، سوگل ضامنی نوازنده «تار»، یلدا صمدی نوازنده« پیانو»، علی رضا مصدقی نوازنده« پرکاشن» وعمید بنکدار نوازنده «گیتار باس» همچنین صبا ضامنی، حسین صادقی و سهیلا پور گرامی به عنوان «هم آوایان»و محمد رضا شریفی، علی علیایی نژاد، علی رضا شریفی، امیر خلیلی با انجام «حرکات آیینی» به هنر نمایی می پردازند.
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q