۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 04:06 ب.ظ

گفت و گویی کوتاه با تنها گروه چندزبانه پاپ بانوان؛«پلاریس» با وجود اجراهای موفق هنوز با محدودیت‌هایی رو به رو است

«پلاریس» با وجود اجراهای موفق هنوز با محدودیت‌هایی رو به رو است
نوای فارس - مهرنوش قضاوتی: گروه «پلاریس» تنها گروه پاپ بانوان فعال در کشورمان است. پلاریس اجرا های پر مخاطب خود را با حضور خوانندگان و زبان‌های مختلف، ویژه بانوان روی صحنه می‌برد. اسفند ماه امسال نیز شاهد کنسرت بی نظیر این گروه به همت موسسه فرهنگی- هنری «آوای باران» خواهیم بود. به بهانه اجرای ۵ اسفند با بهار ایلچی٬ سرپرست پلاریس، گفت‌وگویی کوتاه داشتیم.

تا کنون اجراهای موفق زیادی را روی صحنه برده‌اید، اما همیشه برگزاری کنسرت های بانوان با مشکلاتی همراه بوده است. برای برگزاری کنسرت ۵ اسفند ماه با مشکلی مواجه بودید؟

ما برای سالن های برگزاری همیشه با محدودیت مواجه بودیم. ما برای اجرا های بانوان تنها دو سالن فرهنگسرای نیاوران و تالار وحدت را در اختیار داریم. صحنه سالن فرهنگسرای نیاوران کوچک است، به این خاطر که ارکستر ما ارکستر بزرگی است از نظر صدا سالن مناسبی برای اجرای ما نیست. تنها تالار وحدت باقی می‌ماند. تالار وحدت این روز ها بیشتر به تئاتر اختصاص پیدا کرده است. پیش از این ساعت ۳ تا ۵ ظهر را به کنسرت بانوان اختصاص می داد که الان بیشتر به ساعت های ۲ تا ۴ و ۱ تا ۳ منتقل شده است. این ساعت ها واقعا ساعت های مناسبی نیستند. خود من به عنوان یک موزیسین حاضر نیستم در این ساعت ها به کنسرت بروم، چه برسد به کسانی که موزیسین نیستند. برای این سری از برگزاری کنسرت واقعا اذیت شدیم، با این که‌ یک سال قبل تاریخ ها را مشخص می‌کنیم متاسفانه تالار وحدت در رابطه با زمان هایی که رزو شده خیلی اذیت می کند. این مشکلات را با سالن ها داریم. با وجود این که تالار وحدت تنها سالنی که در آن اجازه برگزاری کنسرت بانوان را می دهند، امکانات کافی برای برگزاری اجرا ها ندارد. نیرو های نوپردازی و صدابرداری مناسب برای بانوان وجود ندارد. متاسفانه ما با این مسأله ها هنوز درگیر هستیم.

در این کنسرت چه قطعاتی را اجرا خواهید کرد؟

ما برای این اجرا قطعات جدیدی را در نظر داریم که دوست داریم روی صحنه آن ها را معرفی کنیم تا سورپرایزی برای مخاطبان باشد. اما به طور کلی تغییری در سبک مان نداشته ایم. قطعات متفاوتی را به زبان های مختلف، خوانندگان مختلف می خوانند.

تغییری در گروه نوازندگان و خوانندگان داشته اید؟

خواننده ای که‌ در اجرای گذشته اجرا نکرد، روی صحنه خواهد رفت. اما تغییری در گروه نوازندگان مان نداشتیم و اعضای پلاریس قطعاتی را با تنظیم پوریا پیرزاده که رهبری گروه را هم عهده دار است، خواهند نواخت.

این اجرا چه تفاوتی با اجراهای گذشته تان خواهد داشت؟

به صورت کلی سعی داریم با تفاوت هایی که‌ در هر اجرا ایجاد می کنیم، کنسرت متفاوتی ارائه دهیم. تغییراتی در بخش نور، طراحی صحنه و... ایجاد می کنیم. اما متاسفانه ما در همه این ها با محدودیت هایی مواجه هستیم و امکانات لازم را در اختیار مان نمی گذارند، همین باعث می‌شود با تمام تلاشی که می کنیم به بن‌بست بخوریم. باز هم تلاش کردیم با تیزرهای تبلیغاتی، کلیپ های کوتاهی که می توانیم برای قطعات تهیه کنیم و با قطعات جدید تفاوت را ایجاد کنیم. نوع چیدمان ساز ها، تغییر لباس اعضا، تغییر تنظیم ها بخش هایی است که‌ ما با توجه به امکانات مان توانسته ایم تغییر دهیم.

قبلاً با خانم پری زنگنه همکاری داشته اید، قصد همکاری با هنرمند برجسته دیگری را دارید؟

همکاری با چنین هنرمندانی در برنامه ما وجود دارد اما در این اجرا روی این مسأله تمرکز نکردیم. به طور کلی گروه ما، گروه بازی است و از هر پیشنهاد و هر اتفاق جدیدی استقبال می کند.

وضعیت موسیقی بانوان را نسبت به سال گذشته چطور می‌بینید؟

من فکر می کنم به طور کلی در مقایسه با چند سال اخیر تغییرات خوبی ایجاد شده است. می دانم گروه های بیشتری تشکیل شده و افرادی علاقه مند شدند تا در حوزه بانوان فعالیت کنند. این نشان دهنده این است که‌ انگیزه و امید لازم برای فعالیت بانوان و تشکیل گروه بانوان ایجاد شده است. این به نظر من بسیار امیدوار کننده است.

تنها گروه پاپ فعال در حوزه بانوان هستید. چه برنامه ای برای ارتقا سطح این موسیقی دارید؟

ما سعی می‌کنیم با انتخاب قطعات مان این کار را کنیم و هر بار به آن ها تخصصی تر نگاه کنیم. الان مخاطبان نسبت به ما شناخت پیدا کرده اند، تلاش داریم از این به بعد تخصصی تر به موسیقی و تنظیمات نگاه داشته باشیم و قطعات را از حالت عامیانه ای که‌ قبلا فقط برای ارتباط بیشتر مخاطبان بود، در بیاوریم و کم کم تغییر دهیم. مخاطبان مان را با موسیقی تخصصی آشنا کنیم. البته نه در همه قطعات، اما در بعضی قطعات این کار را خواهیم کرد تا به پیشرفت موسیقی آکادمیک و فرهنگ کشورمان نیز خدمت کنیم.

هنوز هم محدودیت هایی برای اجرا های شهرستان بانوان وجود دارد. برای برگزاری کنسرت در شهرستان ها اقدامی کردید؟

بله، نزدیک به سه سال است که‌ برای گرفتن مجوز اجرا در شهر های دیگر اقدام کرده ایم اما هنوز موفقنشده ایم. هیچ دلیل قطعی هم برای این موضوع وجود ندارد که چرا؟ با وجود این که اجراهای ما ویژه بانوان است. من فکر می کنم بانوان ما در همه جای کشورمان این حق را دارند که‌ جایی را برای خودشان داشته باشند. به طور قطع می توانند از این موضوع لذت ببرند. متاسفانه هنوز تلاش های مان به نتیجه نرسیده است، اما دست از تلاش نمی کشیم و سعی داریم به کارمان ادامه دهیم.

در پایان...

خیلی خوشحال هستم که‌ می بینم بانوان از ما استقبال می کنند و با علاقه از ما حمایت می کنند، با این که‌ ما در تبلیغات بسیار محدودیت داریم. نمی توانیم بنر و بیلبورد داشته باشیم و مردم را از این رویداد مطلع کنیم. از مخاطبان مان برای حمایت شان تشکر می کنم.منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q