۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 11:04 ب.ظ

خواننده «زیر بارون» در گفت‌وگو با نوای فارس؛سهراب پاکزاد: تولید آلبوم جدیدم تقریباً به پایان رسیده است

سهراب پاکزاد: تولید آلبوم جدیدم تقریباً به پایان رسیده است
نوای فارس – سجاد مالمیر: سهراب پاکزاد خواننده موسیقی پاپ که در سال 88 آلبوم پرطرفدار "زیر بارون" را منتشر کرد، اکنون پس از گذشت 7 سال مراحل پایانی تولید دومین آلبوم رسمی خود را سپری می‌کند. این خواننده در سال‌های اخیر صرفاً به انتشار چند تک قطعه بسنده کرد و تمرکزش را روی تولید آلبوم جدید خود گذاشت.

پاکزاد در خصوص علل وقفه چند ساله میان انتشار آلبوم اول و دوم خود به «نوای فارس» گفت: در این مدت یک سری اتفاقات رخ داد که در فعالیت موسیقیایی من مداخله ایجاد کرد. 3 سال پیش دوست عزیزم نیما وارسته را از دست دادم و مدتی هم درگیر اخذ مدرک فوق لیسانس بودم. همچنین می‌خواستم که آلبوم دومم یک مجموعه خوب و قوی باشد، بنابراین کار بر روی قطعات آلبوم جدیدم بیش از 3 سال به طول انجامید.

خواننده آلبوم "زیر بارون" درباره جزئیات آلبوم دومش گفت: تمامی قطعات این آلبوم از ساخته‌های خودم هستند. بخشی از ترانه‌های آلبوم را هم خودم سروده‌ام و علی ایلیا دیگر ترانه‌سرای آلبوم است. بیشتر تنظیم‌های آلبوم نیز بر عهده تایماز اطاعتی است و محمدرضا رهنما، فرشاد فارسیان و داریوش صالح‌پور هم سایر تنظیم‌کننده‌های این مجموعه هستند. همچنین محمد فلاحی تمامی قطعات آلبوم جدید مرا میکس و مسترینگ کرده است.

پاکزاد درباره اسم آلبوم و زمان احتمالی انتشار آن گفت: اسم آلبوم جدیدم قرار است که تا روزهای نزدیک به انتشار اعلام نشود. این آلبوم اکنون در مراحل پایانی به سر می‌برد و تقریباً می‌شود گفت که تولید آن به اتمام رسیده است. هنوز تصمیم دقیقی برای زمان انتشار این آلبوم نگرفته‌ام ولی این احتمال وجود دارد که آلبومم در روزهای پایانی سال جاری منتشر شود، در غیر این‌ صورت انتشار آن به اوایل سال آینده موکول خواهد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: فعلاً برای فعالیت‌های آینده‌ام با شرکت و موسسه‌ خاصی قرارداد نبسته‌ام ولی این اتفاق تا پایان سال رخ خواهد داد. پس از بستن قرارداد با شرکت پخش آلبوم و برگزارکننده کنسرت، تور کنسرت‌های آلبوم دوم نیز در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

سهراب پاکزاد که روز گذشته در صفحه شخصی خود به کپی شدن ملودی قطعه "این چه حسیه" توسط امیر تتلو (خواننده زیرزمینی) و مسعود جهانی (تنظیم‌کننده) واکنش نشان داده بود، در توضیح این اتفاق گفت: چندی پیش آهنگی از آقای تتلو برای من فرستادند و گفتند که ایشان و آقای جهانی به عنوان تنظیم‌کننده اثر، از اورتور قطعه "این چه حسیه" استفاده کرده‌اند. من آن اثر را گوش دادم و دیدم که ملودی اثر من صد در صد کپی شده است. ابتدا گفتم که شاید این اتفاق سهوی باشد و از آن‌جایی که به دنبال حاشیه نیستم، چیزی به روی خودم نیاوردم ولی روز گذشته یک‌بار دیگر قطعه جدیدی از آقای تتلو با تنظیم آقای جهانی به دست من رسید که در آن دوباره ملودی اثر "این چه حسیه" کپی شده بود و من این‌بار حس کردم که دیگر نمی‌شود از این اتفاق گذر کرد.

خالق ملودی "این چه حسیه" در پایان تصریح کرد: وقتی یک تنظیم‌کننده یا هر کسی که دارد قطعه‌ای را می‌سازد، اثری را کپی می‌کند و واکنشی از سمت صاحب اثر دریافت نمی‌کند، ناخودآگاه فکر می‌کند که اثر خودش است و به خودش اجازه می‌دهد که دوباره آن را کپی کند! در صورتی که او دارد آهنگ هیتی را کپی می‌کند که مردم از سال 88 تا الآن آن را گوش می‌کنند و جزو 100 قطعه ماندگار بعد از انقلاب است. بنابراین ما این مسئله را از طریق قانونی هم پیگیری خواهیم کرد چون نیاز است که به این اتفاق یک واکنش جدی نشان داده شود.


 منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q