۱۴۰۳ بيست و هشتم فروردين - 04:00 ب.ظ

در شبی پرستاره و برای نخستین بار؛«آینه قدی» به روی صحنه رفت

«آینه قدی» به روی صحنه رفت
نوای فارس-مهسا مقیلان: «مهدی یراحی» خواننده ی مطرح موسیقی پاپ کشور که به تازگی اثر جدید خود، یعنی آلبوم «آینه قدی» را وارد بازار موسیقی کرده است، در شامگاه 19 اسفند ماه سال جاری و با اجرای این آلبوم تازه و موفق، به روی صحنه سالن میلاد نمایشگاه رفت.

کنسرت با آهنگی که نام این آلبوم جدید است، یعنی قطعه ی «آینه قدی»، در حالی آغاز شد که دکوراسیون و طراحی روی صحنه کاملا با نام آهنگ همخوانی داشت و قابی که نماد «آینه قدی» را یدک می کشید نیز، روی صحنه خودنمایی می کرد.

از نکات قابل توجه این کنسرت، اجرای پرفمونسی مرتبط با موضوع این آهنگ بود که همزمان با به روی صحنه آمدن «مهدی یراحی» آغاز شد و همین موضوع حاضرین در سالن را بیشتر به وجد می آورد.

پس از تشویق حاضرین و صحبت های آغازین یراحی در ابتدای برنامه، قطعه ی بعدی از آلبوم قبلی او یعنی «مثل مجسمه»، با نام «اشک و بارون» اجرا شد و انرژی سالن را بیش از پیش بالا برد. اما پس از آن فضای کنسرت با اجرای قطعه ی «آخرین اسیر»، دوباره رنگ و بوی احساسی تری گرفت و هواداران او در همخوانی این آهنگ نیز، «مهدی یراحی» را به خوبی همراهی کردند.

با شروع آهنگ «خاک» پرفمونسی که از ابتدای کنسرت و توسط 2 بازیگر به خوبی اجرا می شد، دوباره روی استیج، این بار با حال و هوای خوزستان شکل گرفت و به خوبی فضای ترانه ی این کار را نمایش می داد. «مهدی یراحی» و تمام اعضای ارکستر او، به احترام هوای این روز های خوزستان همگی با ماسک این قطعه را به خوبی اجرا کردند و در پایان نیز، همه ی گروه ایستادند و ترجیع بند این آهنگ را با هم همخوانی کردند.

خواننده ی آلبوم «آینه قدی»، کنسرتش را با آهنگ احساسی و پرطرفدار «مثل مجسمه» ادامه داد و «عطر تو» نام آهنگی بود که پس از آن با شور و حال بیشتری اجرا شد.

از نکات قابل توجه این کنسرت، حضور مهمانان و هنرمندان بسیاری بود که یراحی در حین اجرای برنامه به معرفی آن ها پرداخت؛ «بهروز صفاریان»،‌ «روزبه بمانی»، «پیمان میرزایی»،‌ »آزاده نامداری»، «گلاره عباسی»، «سعید زمانی»، «مهشاد عرب»، «شهاب بخارایی»، «مونا برزویی» و «ساره نورموسوی» (بازیگر فیلم سینمایی «نفس»)از جمله ی این مهمانان بودند و شبی پرستاره را برای «مهدی یراحی» و هوادارانش رقم زدند.

معرفی «رضا تاجبخش»، نوازنده، آهنگساز و تنظیم کننده ی سرشناس کشور با روی صحنه آمدن و پیانو نوازی وی همراه شد که نشان از اجرای یک قطعه ی احساسی دیگر داشت. قطعه ی نسبتا قدیمی و پرطرفدار «باور نکن»، با تک نوازی تاجبخش آغاز شد و حال و هوای عاشقانه ای را به فضای کنسرت بخشید.

این فضای احساسی با اجرای «نگو نگفتی» ادامه پیدا کرد و البته جو سالن را قطعه ی «بی دفاع» از این روند اسلو و عاشقانه، جدا کرد.

کنسرت با گیتار نوازی آقای خواننده، برای قطعه ی «از خودت خبر بیار» ادامه یافت و یراحی که حالا هم نوازنده بود و هم می خواند، از همخوانی هوادارانش به وجد آمده بود.

فیلم سینمایی موفق «نفس» که چندی پیش به اکران سینماها در آمده بود، با صدای «مهدی یراحی» و قطعه ی «عاشقت می شم دوباره» همراه بود که یراحی این آهنگ را به خوبی اجرا کرد و البته حضور بازیگر خردسال این فیلم سینمایی در سالن، یعنی «ساره نورموسوی» نیز، لحظات پرشور تری را برای مخاطبان این فیلم و هواداران «مهدی یراحی» رقم زد.

ادامه ی این شب احساسی، با قطعه ی اسلو و احساسی «شال گردن» و البته آهنگ خاطره انگیز «منو رها کن»، در حالی ادامه پیدا می کرد که پس از اجرای این قطعات، هواداران حاضر در سالن یک صدا درخواست اجرای آهنگ پرطرفدار «امپراطور» که نقطه ی قوت کارنامه ی هنری یراحی می باشد را،‌ داشتند و «مهدی یراحی» رو به مردم گفت: "مگر می شود امپراطور را نخواند؟ حتما برایتان می خوانم!"

این جمله شور و حال دیگری به حضار بخشید؛ اما صدای ارکستر یراحی اجرای ریتمیک دیگری را خبر می داد که این موضوع همچنان تب انتظار برای «امپراطور» پرطرفدار را بالا می برد.

«آشوب»، قطعه ی شاد و عاشقانه ی آلبوم «مثل مجسمه» بود که این کنسرت را ادامه می داد و البته بعد از اتمام آن، مسلما نوبت امضای اصلی «مهدی یراحی»، یعنی همان «امپراطور» بود که با معرفی ترانه سرای این کار، یعنی «مونا برزویی» آغاز شد و با همخوانی یک دست سالن به انتها رسید.

این شب با قطعات «سرما نزدیکه» و «زمستون» ادامه یافت و‌«مهدی یراحی» با معرفی و تشکر از اعضای ارکسترش مردم را به تشویق و همراهی برای آهنگ آخر دعوت کرد.

آهنگ عربی و ریتمیک «غزال» پایانی پرانرژی برای هواداران این خواننده ی موفق ساخت و در انتها «مهدی یراحی» و گروهش با تشکر از حضور طرفداران، از صحنه خارج شدند.

این کنسرت با همراهی «مهرداد احمدزاده» (کیبورد و بک وکال)، «مهبد شفیع‌نژاد» (کیبورد)، «حامد حمیدزاده» (گیتار بیس)، «مجید رضاپور» (درامز)، «عادل روح‌نواز» (گیتار الکتریک)، «حامد حمیدزاده» (گیتار بیس)، «امیر فقیه» (سمپلر)، «سیامک فتحی نیا» (ساکسفون) و «مینو قاسم‌پور» (قانون)، و به رهبری نیما رمضان (گیتار اسپانیش و الکتریک) در روزهای پایانی سال و در سالن میلاد نمایشگاه، اجرا شد.

گفتنی است این کنسرت که در یک شب و طی دو سانس، به همت شرکت «رویال هنر پارس» برگزار شد، نخستین اجرا از جدیدترین آلبوم یراحی و البته آخرین اجرای او در سال جاری برای دوست دارانش بود.

عکس های شیرین رسام از این کنسرت را در ادامه ببینید:
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q