۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 01:20 ب.ظ

اکبر شهریاری: مهدی یراحی پر از آرامش و امید حاجیلی پر از انرژی است

اکبر شهریاری: مهدی یراحی پر از آرامش و امید حاجیلی پر از انرژی است
نوای فارس - سمانه سادات امینی: اکبر شهریاری نوازنده پرکاشن و سازهای کوبه ای که بسیاری نام او را در کنار امید حاجیلی و مهدی یراحی شنیده اند؛ این روزها هم مثل همیشه درگیر اجراهای صحنه ای این دو خواننده محبوب است. نوازندگی او برای خیلی ها که در کنسرت های حاجیلی و یراحی شرکت کرده اند، یادآور شور و هیجان است. به بهانه برگزاری کنسرت های آلبوم «آینه قدی» در تهران و شهرستان ها و همچنین نزدیک شدن به اجراهای نوروزی با او به گفتگو نشستیم.

از ایتدای کار نوازندگی بگویید. از چه سالی بطور رسمی و حرفه ای نوازندگی را ادامه دادید؟

نوازندگی حرفه ای را از سال 99 میلادی یعنی حدود هفده سال پیش در خارج از ایران شروع کردم و به مدت 15 سال در خارج از ایران آن را ادامه دادم. تا اینکه حدود دو سه سال قبل تصمیم گرفتم به ایران برگردم و در کشورم کارم را ادامه بدهم چون فضای اجرا و نوازندگی را بسیار بهتر و حرفه ای تر دیدم.

از نوازندگی روی صحنه و در کنار خواننده ها بگویید.

اوج داستان نوازندگی قطعا اجرا بر روی صحنه است و هر نوازنده ای برای رسیدن به این نقطه تلاشش را میکند. حس و حال اجرا روی صحنه بسیار متفاوت و دلنشین است و من هم در این راستا و برای رسیدن به این نقطه همیشه تلاش کردم.

اولین بار در کنار کدام خواننده به روی صحنه رفتید؟

من اواسط کارم در خارج از ایران به مدت حدودا هشت ماه به ایران بازگشتم و در کنار محمد علیزاده به روی صحنه رفتم. این اجرا اولین اجرای من در ایران بود و پس از آن به دلیل قرارداد های کاری دوباره مجبور به ترک ایران شدم تا اینکه سه سال قبل از طریق یکی از دوستانم با مهدی یراحی آشنا شدم و تصمیم نهایی ام را برای بازگشت به ایران گرفتم.

شما ساکن تهران نیستید و مجبورید برای کنسرت ها و تمرین در کنار دیگر اعضا، دائما در حال رفت و آمد باشید. این موضوع موجب خستگی و دلسردی نمیشود؟

من متولد شیراز هستم و همچنین ساکن شهر زادگاهم. راستش این سختی در رفت و آمد وجود دارد اما من حاضرم آن را تحمل کنم و ساکن شیراز باشم چون بودن در شیراز به من آرامش خاصی میدهد و از طرفی هم آن قدر بودن در کنار مهدی یراحی و گروهش برایم ارزشمند است که این سختی و خستگی فراموشم میشود.

در حوزه موسیقی به جز نوازندگی به چه کارهایی مشغول هستید؟ تصمیم به آهنگسازی و تنظیم ندارید؟

کار آهنگسازی و تنظیم بسیار پیچیده و سخت است و من هیچ وقت سراغ آنها نرفتم. بجز نوازندگی درحال حاضر فقط مشغول تدریس موسیقی هستم.

شما با دو خواننده محبوب اما متفاوت از یکدیگر کار میکنید و در واقع نوازنده ثابت گروه آنها هستید. از حال و هوای کنسرت و کار کردن با آنها بگویید؟

بله دقیقا با دو خواننده متفاوت کار میکنم. امید حاجیلی بسیار شلوغ و پر انرژی و در مقابل آن مهدی یراحی آرام و رمانتیک است. حس بسیار خوب و جالبی است. خیلی خوشحالم که با این دو عزیز کار میکنم چون به نظرم مهدی در سبک خودش بسیار عالی کار میکند و همچنین امید هم در سبک خودش کارهای بجا و استانداردی دارد. این تنوع برای من بسیار دلچسب است.
-
به جز مهدی یراحی و امید حاجیلی با خواننده دیگری هم همکاری میکنید؟

به عنوان خواننده مهمان ممکن است در  بعضی کنسرت ها و در کنار دیگر خواننده ها هم حضور داشته باشم؛ اما بصورت ثایت و مداوم فعلا با کس دیگری کار نمیکنم.

برای سال آینده برنامه اجراها به چه صورت خواهد بود؟

برای سال 96 برنامه های بسیاری ریخته شده است که اجرا در اکثر شهرهای ایران هم جزو آنهاست و ادامه اجراهای آلبوم «آینه قدی» را خواهیم داشت. البته ناگفته نماند که من بیشتر در کنار مهدی یراحی نوازندگی میکنم و اولویتم در ابتدا با مهدی یراحی است و اغلب اوقات فقط در کنسرت های شهر تهران امید حاجیلی حضور دارم.

با توجه به نزدیک شدن به نوروز، از حال و هوای کنسرت های نوروزی و استقبال مردم بگویید.

نوروز همیشه حال و هوای متفاوت و پرهیجانی دارد. 15 روز اول فروردین همیشه این هیجان در کنسرت ها موج میزند. برای گروه موسیقی هم سفر به شهر های مختلف و شریک شدن در حس وحال مردم آن شهر ها این خوشحالی و هیجان را دوچندان میکند.

کلام آخر.

بسیار ممنونم که به نوازنده ها و فعالیتشان هم توجه میکنید و امیدوارم تمامی هنرمندان همیشه سالم و سلامت و به دور از مشکلات بتوانند به فعالیتشان ادامه دهند تا حس وحال درست و خوبی را به مخاطبانشان انتقال دهند. من در شهر ها و کشورهای مختلفی به روی صحنه رفتم و بابت حضورم در ایران بسیار خوشحالم. کار نوازندگی بسیار سخت و پر استرس است و همین توجه و انرژی های خوب باعث دلگرمی ما میشود.

 منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q