۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 11:13 ق.ظ

در روزهای آغازین سال جدید؛«سكوت» يگانه در میلاد شكسته شد

«سكوت» يگانه در میلاد شكسته شد
نوای فارس - مهسا مقیلان: چهره ی محبوب دهه ی اخیر موسیقی پاپ ایران، «محسن یگانه» که در سال های اخیر کنسرت های زیادی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و جوایزی نیز در این راستا کسب کرده است، در روزهای آغازین سال جاری با هوادارانش دیدار تازه کرد.

پس از کنسرت موفق «محسن یگانه» در کشور آلمان که اخیرا در 3 شهر مختلف از این کشور برگزار شد؛ در حالیکه موجی از کنسرت های پاپ در تهران و البته در سالن مرکز همایش های برج میلاد را در ایام نوروز شاهد هستیم، این خواننده در سه شب به تاریخ های 6، 7 و 8 فروردین ماه 96 به روی صحنه رفت و از عاشقانه هایش برای دوست دارانش خواند.

سالن یک به یک از هواداران پایتخت نشین «محسن یگانه» و البته هوادارانی که از شهر های مختلف برای دیدن اجرای این هنرمند محبوب آمده بودند، پر می شد.

در حین پخش تیزر شرکت فرهنگی هنری آوای فروهر، با پخش تصاویر موزیک ویدئوی «بهت قول میدم» هواداران یگانه با تشویق و همخوانی این قطعه ی محبوب انرژی جذابی به سالن بخشیدند که این انرژی با پخش نماهنگی از قطعه ی تازه منتشر شده «پا به پای تو» نیز، بیشتر از قبل شد.

نوازنده ها با تشویق مردم روی صحنه آمدند و بالاخره «محسن یگانه» نیز با شادترین قطعه از آلبوم‌ »حباب»، یعنی «هوایی شدی» کنسرت خود را آغاز کرد.

مثل سایر کنسرت های این خواننده ی مطرح اجرا با یک قطعه ی هیت و ریتمیک شروع شد که جو سالن را برای یک شب خاطره انگیز بیشتر آماده می کرد.

پس از اتمام «هوایی شدی»، «محسن یگانه» ضمن خوشامد گویی به حاضران و تبریک سال نو از هوادارانش خواست تا انرژی شان را برای قطعات بعدی بیشتر کنند و این صحبت او با تشویق سالن از سمت حضار تایید شد.
آهنگ بعدی میکسی از 4 قطعه ی اسلو و پرطرفدار یگانه بود که با «نخواستم» از آلبوم «نفس های بی هدف» شروع، و با «نمیشه» از آلبوم «حباب»، «عذاب» از آلبوم «رگ خواب» و «دلسرد» از آلبوم آخر وی، یعنی «نگاه من» ادامه و پایان یافت.

نکته ی مثبتی که چند سالی است در کنسرت های این خواننده ی سرشناس به خوبی انجام می شود، میکس کردن تعدادی از کارهای محبوب او در قالب یک قطعه است که باعث بالا رفتن تعداد کارهای اجرا شده از او در هر کنسرت می شود.

فضای سالن که بعد از این قطعه ی میکس شده و عاشقانه، غمگین تر به نظر می رسید با شروع قطعه ی بعدی حال و هوای تازه ای گرفت و شور و شوق هواداران با «باور کنم» بیش از پیش شد.

قطعه ی «باور کنم»، سر آلبومی آلبوم «حباب» که در همان سال جز محبوب ترین قطعه ها در فضای مجازی و در بین مردم شد، از هیت ترین آثار یگانه است که به خوبی و با همخوانی دوست دارانش اجرا شد.

البته گفتنی است که از جمله ویژگی های شاخص این چهره ی موسیقی پاپ، وجود قطعات هیت و محبوب زیادی است که از او در کارنامه ی هنری اش به جا مانده؛ که این موضوع در اجراهای زنده ی یگانه بازتاب خوبی نیز دارد.

برنامه با تکنوازی کلارینت برای قطعه ی قدیمی و محبوب «آخه دل من» ادامه پیدا کرد و «محسن یگانه» قبل از خواندن، مردم را به تشویق نوازنده ی این ساز دعوت کرد. در اواسط کار، «کاشکی تو رو سرنوشت ازم نگیره..» سرنوشت ادامه ی «آخه دل من» شد و در نهایت این آهنگ با «بمون» از آلبوم «رگ خواب» خاتمه یافت.

مثل باقی اجراهای یگانه، قطعه ی بعدی ای که اجرا می شد فضایی برخلاف حال و هوای آهنگ قبلی داشت؛ «وابستگی» قطعه ای که چندی پیش با تنظیمی شاد و ریتمیک پخش شد و با استقبال خوبی نیز مواجه شد، با هنرنمایی ساز ویولن در شروع اجرای این کار، با صدای تشویق و همخوانی خوب حاضرین اجرا شد تا انرژی کنسرت دوباره بالا برود.

کنسرت با قطعه ی «کویر»، از آثار منتشر شده ی «محسن یگانه» در یک سال اخیر ادامه پیدا کرد؛ آهنگی با ترانه ای متفاوت از یگانه که توجه و تشویق برخی از صاحب نظران را نیز با خود به همراه داشت و به عقیده ی بسیاری این ترانه آغاز شروع مسیری جدید در ترانه نویسی برای «محسن یگانه» می باشد.

پخش تصاویر دموی کوتاهی از این قطعه روی ال ای دی های داخل سالن، که در وسط یک کویر ساخته شده بود؛ به بهتر روایت شدن این قطعه ی غمگین و عاشقانه نیز کمک می کرد.

پس از پایان «کویر»، یگانه که به دنبال موضوعی برای حرف زدن با حاضرین می گشت گفت: "آهنگی که اجرا شد حدود 6 ماه پیش پخش شد." و با خنده ادامه داد: " دنبال موضوعی برای صحبت کردن می گردم اما در نهایت می توانم سال خوبی را برایتان آرزو کنم! "

تشویق هواداران یگانه با شروع آهنگی با فضای هاوس ادامه پیدا کرد و «نباشی» که پای ثابت اجراهای این خواننده است همراه با ارکسترش اجرا شد.

«خاطره بازی» اسلویی دیگر از آخرین آلبوم یگانه با همراهی مردم نیز خوانده شد و در این حین نوبت به اجرای قطعه ای می رسید که مثل همیشه کمی دکور روی استیج را تغییر می داد!

با گیتار به دست شدن «محسن یگانه» و صندلی هایی که روی استیج برای یک اجرای آنپلاگد و محبوب چیده شدند، انرژی سالن چندین برابر قبل شد و به نظر می رسید که تمامی حاضرین در سالن از آهنگی که قرار بود اجرا شود خبر دارند.

«بهت قول میدم» که از محبوب ترین کارهای «محسن یگانه» است، شور و هیجان عجیبی را به سالن بخشیده بود که یگانه در همین راستا رو به مردم گفت: "اگر خوب همراهی کنید قول می دهم که دوباره این کار را اجرا کنیم!"

با تشویق و همخوانی بی نظیر مردم، «بهت قول می دم» در قالب آنپلاگد توسط یگانه و گروهش اجرا شد؛ اما هنوز یک قطعه ی دیگر با اجرای آنپلاگد وجود داشت که نوبت به آن رسیده بود.
«پا به پای تو» نام قطعه ی بعدی بود که «محسن یگانه» و نوازنده هایش به صورت آنپلاگد اجرا کردند و با وجود جدید بودن این کار، همخوانی خوبی در طی خواندن این آهنگ در سالن حاکم بود.
این قطعه در آخرین شب از سال گذشته برای اولین بار با دو ورژن با تنطیم های الکترونیک و آکوستیک، به صورت رسمی پخش شد.

با تشویق و درخواست حاضرین، بلافاصله «بهت قول میدم» برای بار دوم اجرا شد و باز هم هواداران یگانه با همخوانی مثال زدنی او را در این آهنگ همراهی کردند.

با شروع قطعه ی شش و هشت «درکم کن» سالن به انفجاری از همخوانی و دست زدن رسید و با هنرنمایی ساز پرکاشن شور و هیجان سالن بالاتر می رفت؛ که البته تمامی این ها نشان از محبوبیت زیاد این قطعه در بین مردم دارد. بعد از یک اجرای ریتمیک، نوبت به محبوب ترین اسلوی «محسن یگانه» رسید و پرونده ی قطعه ی «رگ خواب» هم با روشن شدن نور گوشی های موبایل در یک اتمسفر عاشقانه، بسته شد.
یگانه با دیدن جو حاکم رو به هوادارانش گفت: "مثل اینکه بعضی ها خیلی احساساتی شدند و یاد خاطراتشان افتادند."

در همین حال و هوای عاشقانه، «محسن یگانه» دوباره گیتار به دست شد و بعد از هنرنمایی با گیتارش، از آهنگی خواند که بسیاری از مردم او را با همین کار شناختند و هوادار صدای او شدند.

«نشکن دلمو» نیز با استقبال خوب حضار اجرا شد و این فضای لطیف در سالن، با شروع معروف ترین قطعه ی هاوس این هنرمند، برهم ریخت.

یگانه برای مردم از «سکوت» خواند اما هوادارانش با بلندترین صدا او را در اجرای این آهنگ همراهی کردند و ثابت کردند که این قطعه هنوز هم برای مردم دوست داشتنی و محبوب است.

در ادامه «خیابونا» با تشکر «محسن یگانه» از «علی ثابت قدم» ترانه سرای این کار که جز معدود قطعاتی است که خود یگانه ترانه ی آن را ننوشته، اجرا شد.

در حالی که ساعت از 12 گذشته بود، خواننده ی «بهت قول میدم» با اشاره به این موضوع گفت: "به خاطر همکاری خوب مسئولین سالن همایش های برج میلاد، ما اجازه داریم تا کمی بیشتر برایتان اجرا کنیم." و صحبت خود را با تشکر از پرسنل این سالن به پایان رساند.

پس از آن نوبت به قطعات «دوست دارم» و «باروبندیل» به صورت میکس و «دیوار» رسید که در آخرین دقایق کنسرت اجرا شدند.

در حالیکه آخرین قطعه ی کنسرت در انتظار اجرا بود، یگانه با نظرسنجی از حاضرین با معیار بلندتر بودن صدای دست زدن، برای اجرای دوباره ی یکی از قطعات ریتمیک و پرطرفدارش، «درکم کن» را با خطاب کردن «یک اتفاق» برای او، دوباره اجرا کرد و پایانی شاد را برای هوادارانش در این شب ساخت.

در پایان «محسن یگانه» با تشکر از حضور مردم، سال خوبی را برای همگی آرزو کرد و به همراه ارکسترش صحنه را ترک کرد.

این کنسرت میزبان مهمانان هنرمندی همچون «مهدی پاشازاده» و «الهام جعفرنژاد» بود که در حین اجرا توسط یگانه معرفی شدند.

همچنین در این برنامه «محمدرضا زارعی» (ویلن)، «محمد زرنوش»‌ (کلارینت)، «شایان مجیدی» (گیتار الکتریک)، «وحید قاسمی»‌ (پرکاشن)، «رادين رفيع زاده» (درامز)،‌ »میلاد پرقوه» (کیبورد)، «سعید علیرضایی» (گیتار بیس) و «وحيد عويدى» (گیتار اسپانیش) «محسن یگانه» را همراهی کردند.

گفتنی است که این کنسرت طی 3 سانس و 3 شب، به تهیه کنندگی برادران «حاتم پور» و به همت شرکت فرهنگی هنری «آوای فروهر» برای دوست داران و علاقمندان این خواننده ی سرشناس برگزار شد.

در ادامه می‌توانید عکس‌های سارا گران‌نظر را از این کنسرت ببینید:
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q