۱۴۰۳ پنجم ارديبهشت - 01:02 ق.ظ

گزارشی از نخستین کنسرت کاوه آفاق در سال ۹۶؛«امسال»٬ «شال» در «اتاق آبی» اجرا شد

«امسال»٬ «شال» در «اتاق آبی» اجرا شد
نوای فارس-مهرنوش قضاوتی: بیست اردیبهشت ماه سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران میزبان خواننده ای بود که سال گذشته، پس از پنج سال برای مجوز اقدام کرد و بالاخره توانست بر روی صحنه با مخاطبانش ملاقات کند. چهارشنبه شب کاوه آفاق اولین کنسرت خود در سال جدید روی صحنه برد. کنسرت این خواننده طی دو سانس تحت امتیاز موسسه فرهنگی-هنری ققنوس برگزار شد.

ساعت از ده گذشته بود کنسرت به علت ترافیک همیشگی سئول، تاخیر داشت. جمعیت داخل سالن با تشویق های شان از خواننده محبوب شان دعوت می کردند. انتظار خیلی طولانی نشد و اعضای ارکستر یک به یک روی صحنه آمدند. صدای ملودی قطعه «فلوکستین» بلند شد و آفاق از پشت صحنه شروع به خواندن کرد و وارد صحنه شد. پس از اولین قطعه او با حاضران حال و احوال کرد و با معرفی قطعه دوم صدای تشویق و جیغ جمعیت شنیده شد. «پرانتز» ریتمیک، پر شور اجرا شد و همه را با ریتم خود همراه نمود.

«بدرود»  با تلفیق صدای کاوه آفاق و جمعیت آهسته در میلاد طنین انداز شد. آفاق با اکت های خود حاضران را به شور آورد و همراهی آن ها را تا پایان این قطعه با خود برد.

همزمان با پخش کلیپی قطعه «عبور نو» اجرا شد. صدای زمزمه ترانه این قطعه از هر گوشه سالن شنیده می شد. « من که هستم با تمام بودنم، با تمام بودنت پیشم بمون... عشقمون اندازه همدیگه نیست، خیلی راهه از زمین تا آسمون» یک صدا در طول قطعه تکرار شد.

«بیگانه» انتخاب بعدی بود. طرفداران سبک موسیقی راک ملودی نواخته شده را دنبال می کردند. نور پردازی همگام با ریتم به بهتر اجرا شدن قطعات کمک می کرد و رضایت حاضران را برمی‌انگیخت.

نوبت به قطعه قدیمی و خاطره انگیز «اتاق آبی» رسید. همنوازی گیتاریست ها شروع کننده این قطعه شد و اکت های آفاق آن را به پایان برد.

«شال اون شال سرخ تو، موج موج موی تو...» جلو تر از ملودی قطعه شنیده شد. کاوه آفاق گیتارش را به دست گرفت. جمعیت شروع به تشویق کردن، کرد و این قطعه شروع شد. صدای دوباره-دوباره بلند شد. آفاق هم دوباره ترانه این قطعه را خواند و جمعیت با خوشحالی او را همراهی کردند. «شال» را می توان یکی از  قطعات پر طرفدار امشب دانست.

هر یک از نوازندگان در قطعات هنرمندانه تکنوازی های شان ‌را به نمایش گذاشتند و آفاق نیز در میان قطعات به معرفی اعضای ارکسترش پرداخت.

«مخمصه» نواخته شد و کلیپی همراه با آن در مانیتور ها نمایش داده شد. پس از «مخمصه»٬ « ماسک» شنیده شد. پس از این قطعه آفاق رو به جمعیت گفت: درسته، رسیدن به شما برام گرون تموم شد اما می ارزید. گروه به خاطر آسیب دیدن نوازنده درامز، برای دقایقی استراحت اعلام کرد.

گروه دوباره روی صحنه حاضر شد و «فلوکستین» ٬قطعه ای که در ابتدا آفاق با آن روی صحنه حاضر شد٬ خوانده شد. کاوه آفاق از اشکان دباغ دعوت کرد. هردو لبه سن کنار یکدیگر نشستند و جدیدترین قطعه منتشر شده از این خواننده راک با نام «امسال» اجرا شد. او سپس از تمام کسانی که در امسال از میان ما سفر کردند، یاد کرد.

بعد از «عطر تو» قطعه «کلنجار» حال و هوای سالن را تغییر داد. دست زدن های مرتب با ریتم این قطعه جو شادی را حاکم نمود. «شهر من کو»، «شال»٬ «پرانتز» سه قطعه انتهایی بودند.

  آندره خاچیکیان (لید گیتار)، شهاب آفاقی (گیتار)، پیام زمانی (درامز)، یزدان آهی (سازهای سنتی) و مهرداد حامدی (باس)، به رهبری آرمان مهربان نواختند.

ابوالحسن داوودی، بیتا منصوری، رستاک حلاج، علی تفرشی، علی شمس اللهی مهمان سانس دوم این کنسرت بودند.

در ادامه می توانید عکسهای کیارش مسیبی را از این کنسرت ببینید:
 منبع : اختصاصی نوای فارس
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q