۱۴۰۳ هفتم ارديبهشت - 02:52 ق.ظ

اجرای مشترک «دوست دارم زندگی‌ رو»؛سیروان در شب تولدش با زانیار هم‌صدا شد

سیروان در شب تولدش با زانیار هم‌صدا شد
نوای فارس – سجاد مالمیر: سری جدید اجراهای سیروان خسروی پس از یک رکوردشکنی ویژه در بخش فروش بلیت، از اول مردادماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. شب گذشته 4 مردادماه نیز سیروان طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه رفت و در شبی که مصادف با سی و پنجمین سالگرد تولدش بود، با اجرای قطعات آلبوم «بی مرز» و منتخبی از سایر آثارش، وارد سال جدید زندگی خود شد و سالروز تولدش را در حضور 4200 نفر از طرفدارانش جشن گرفت.

بیش از نیم ساعت از موعد مقرر برای شروع کنسرت می‌گذشت که نور سالن میلاد خاموش شد و با تشویق شدید حاضرین در سالن، سیروان و گروهش به روی صحنه آمدند. سیروان با پیراهن چهارخانه قرمز و یک عینک بر روی چشمانش روی صحنه دیده می‌شد و پوشش متفاوت او در همان ابتدای برنامه با واکنش‌ جالب هوادارانش همراه بود. پس از چند دقیقه سکوت برای کوک و چک کردن صدا بر روی مانیتور، نریمان ناعمی سازش را به صدا در آورد و توجه همه‌گان را به روی استیج جلب کرد.

«نه نرو» اولین اثری بود که سیروان در این کنسرت اجرا کرد. قطعه‌ای که پای ثابت اکثر کنسرت‌های سیروان است و از محبوب‌ترین آثار این خواننده. اجرای قطعه «نه نرو» با استقبال ویژه‌ای همراه شد و پس از آن سیروان بلافاصله اثر «تو خیال کردی بری» از قدیمی‌ترین آثار خود را با تنظیمی جدید و به روزتر اجرا کرد.

سپس نوبت به اجرای «تعجب نکن» از قطعات آلبوم جدید «بی مرز» رسید. تک‌نوازی امیر دانایی نوازنده گیتار الکتریک در این قطعه به جذابیت‌های آن افزود و مخاطبان را تحت تأثیر قرار داد و در ادامه قطعه محبوب این روزهای طرفداران سیروان اجرا شد و هیجان کنسرت را چند برابر کرد. «خیلی روزا گذشت» که تازه‌ترین تک آهنگ از آلبوم «بی مرز» است، در هفته‌های اخیر بسیار مورد استقبال طرفداران موسیقی پاپ قرار گرفته است. دوست‌داران سیروان این قطعه را همراه با خواننده محبوب‌شان همخوانی کردند و در نهایت اجرای این اثر با نوازندگی ساکسیفون نریمان ناعمی به پایان رسید. «قاب عکس خالی» از دیگر آثار آلبوم جدید نیز در پی دو قطعه «تعجب نکن» و «خیلی روزا گذشت» اجرا شد.

در ادامه این کنسرت سیروان برای نخستین بار قطعه شاد و ریتمیک «آره» را در تهران اجرا کرد. او در معرفی این قطعه گفت: «آهنگ بعدی که می‌خواهم بخوانم را تا کنون در تهران اجرا نکرده‌ام. دیدم این قطعه مجوز دارد و حیف است امشب اجرا نشود.» صحبت‌های سیروان همه را به وجد آورد. قطعه «آره» اثری مشترک از سیروان و زانیار است که در کنسرت شب گذشته سیروان آن را به تنهایی اجرا کرد. پایان این قطعه با نوازندگی درامز مرتضی مسگر همراه بود و تمام توجهات را به خود جلب کرد و تشویق بی امان حاضرین در سالن میلاد را باعث گردید.

با اتمام اجرای قطعه «آره»، سیروان خسروی گیتار خود را به دست گرفت و در نوازندگی قطعه «یه روزی میای» اعضای ارکستر خود را همراهی کرد. «یه روزی میای» با تنظیمی تقریباً متفاوت اجرا شد و یکی از بهترین اجراهای سیروان در این کنسرت بود، به طوری‌که پس از پایان اجرای این قطعه، طرفداران سیروان برای حدوداً 10-15 ثانیه به طور مداوم او را تشویق کردند و سیروان نیز به این تشویق‌ها واکنش نشان داد. پس از این اجرای مهیج، قطعه «خاطرات تو» یکی از معدود اجراهای اسلو این کنسرت با همراهی حاضرین در سالن میلاد خوانده شده و با یک سولو گیتار بسیار شنیدنی به پایان رسید.

اینتروی قطعه بعدی کنسرت با نوازندگی کیبورد توسط سیروان همراه بود و سپس با پخش نماهنگ «سوژه‌هات تکراریه»، اجرای این اثر آغاز شد. در کنسرت 4 مرداد برای پخش ویدئوهای روی نمایشگر زحمت زیادی کشیده بود و تقریباً تمامی آثار اجرایی کنسرت همراه با پخش یک ویدئو مرتبط بر روی نمایشگر اصلی سالن میلاد اجرا شد.

سیروان خسروی که در طول کنسرت چند بار سعی کرد با صحبت‌های پر انرژی با چاشنی طنز، واکنش‌های جالبی از سوی مخاطبان خود بگیرد، پس از اجرای قطعه «سوژه‌هات تکراریه» با لحنی طنزآمیز درباره همکاری خود با شرکت «آوای فروهر» و همچنین مدیر برنامه‌هایش احسان حاجیان گفت:« امسال ششمین سال همکاری من با شرکت «آوای فروهر» و دهمین سال همکاری‌ام با احسان حاجیان است؛ حتماً این همکاری برای این دو خوب بوده! برای من هم بد نبوده است.» وی در ادامه در خصوص اسپانسر برنامه (شرکت سان استار) و محصول جدیدی که این شرکت می‌خواهد تحت عنوان «اسمارت» به بازار ارائه بدهد صحبت کرد.

«عاشقتم»، «بارون پاییزی» و «برگرد» قطعات دیگری بود که در ادامه این کنسرت اجرا شد و پس از اجرای این قطعات، سیروان دوباره گیتار خود را از انتهای استیج برداشت و در جایگاه خود در جلوی استیج قرار گرفت. سپس نریمان ناعمی که ضمن نوازندگی ساکسیفون، به عنوان بکینگ وکال در گوشه سمت راست ارکستر در اجرای برخی از قطعات نیز سیروان را همراهی می‌کرد، ساز خود را برداشت و به جلوی استیج آمد و اینتروی اجرای زنده اثر «کجایی تو» را نواخت. ناعمی که در کنسرت‌های اخیر سیروان نقش پررنگی دارد، در اجرای این اثر بارها مورد تشویق قرار گرفت و سیروان نیز این قطعه محبوب خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کرد.

در طول اجرای این کنسرت، طرفداران سیروان خسروی بارها با صدای بلند تولد این خواننده را تبریک گفتند و سیروان چندان واکنش خاصی نشان نداد تا این‌که در اواخر کنسرت از سورپرایز خود به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تولدش رونمایی کرد. سیروان برادرش زانیار را که در سالن حضور داشت، برای اجرا به روی استیج فرا خواند تا در روز تولدش یک اجرای مشترک هیجان‌انگیز با او داشته باشد. این دو که معمولاً هرازچندگاهی در کنسرت‌های همدیگر حضور پیدا می‌کنند، شب گذشته دو قطعه «طفره نرو» و «دوست دارم زندگی‌ رو» را با هم اجرا کردند. قطعه «طفره نرو» از آثار زانیار است و «دوست دارم‌ زندگی ‌رو» یکی از محبوب‌ترین قطعات سیروان. اجرای اثر «دوست دارم زندگی ‌رو» به عنوان قطعه پایانی کنسرت، بیشترین بازخورد را از سوی تماشاگران داشت و همه را به وجد آورد. در نهایت سیروان ابراز امیدواری کرد که یک‌بار دیگر حاضرین در سالن را ببیند و سپس در کنار اعضای ارکستر خود قرار گرفت و همگی در برابر دو هزار تماشاگر حاضر در سالن میلاد تعظیم کرده و استیج را ترک کردند.

کنسرت شب گذشته مهمان‌های ویژه‌ای داشت. عادل فردوسی‌پور که پیش از این در ویژه‌برنامه جام جهانی 2014 قطعه‌ای با صدای سیروان و زانیار تهیه کرده بود و در برنامه 90 نیز بارها علاقه خود را به سیروان نشان داده بود، مهمان ویژه این کنسرت بود. امیر آقایی، شهاب رمضان، اشوان، بنیامین جهرمی و مادر سیروان خسروی نیز از دیگر مهمانان ویژه این کنسرت بودند.

در این کنسرت مرتضی مسگر (درامز)، یاشا حکمی (کیبورد)، طاها مظاهری (گیتار)، نریمان ناعمی (ساکسیفون و بکینگ وکال)، امیر دانایی (گیتار الکتریک) و مجید پروریان (گیتار بیس) اعضای ارکستر سیروان را تشکیل می‌دادند.

کنسرت 4 مرداد سیروان خسروی به همت شرکت «آوای فروهر» طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و در روز 5 مرداد نیز در دو سانس دیگر تکرار خواهد شد.

در ادامه می‌توانید عکس‌های سارا گران‌نظر از این کنسرت را ببینید:
 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q