۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 08:32 ق.ظ

با داوری پری ملکی، پیمان سلطانی و اسماعیل امینی؛آخرین برنامه مقدماتی «هزارصدای سنتی» برگزار شد

آخرین برنامه مقدماتی «هزارصدای سنتی» برگزار شد
نوای فارس: دور مقدماتی برنامه «هزارصدای سنتی» با شناخته‌شدن آخرین برنده مقدماتی این برنامه استعدادیابی به پایان رسید. برنامه‌ پایانی دور مقدماتی «هزارصدای سنتی» روز شنبه 16 آذر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد و گروه «آروشا» به خوانندگی امیرمسعود خسروی توسط پری ملکی، داور بخش آواز به عنوان گروه برنده معرفی شد.

به جز پری ملکی، پیمان سلطانی (آهنگسازی) و اسماعیل امینی (شعر)، داوران دیگر این مسابقه بودند که پس از اجرای اپنینگ برنامه به روی سن آمدند و اجرای گروه‌های شرکت‌کننده را شنیده و دیدگاه‌‌های خود راجع به اجراها را بیان کردند.

برنامه روز 16 دی با پخش اثری از استاد ایرج (خواجه‌امیری) آغاز شد و آرش‌ نصیری، مجری و مدیر «هزارصدا»، برنامه این روز را به مناسب تولد 85 سالگی استاد ایرج (حسین خواجه‌امیری) به این خواننده قدیمی تقدیم کرد.

گروه‌های شرکت‌کننده در اجرای روز 16 عبارت بودند از:

گروه «آروشا» به نوازندگی سعید میرزاحسینی (نی)، رامین عبداللهی(کمانچه)، رامین شاهین‌کار(تار)، پرهام کاکاوند(تنبک) و امیرمسعود خسروی (خواننده). (این گروه شعری از سعدی را با ملودی سیاوش عظیمی اجرا کرد)

گروه آوین به نوازندگی امیرحسین عبدی (تار)، مهدی قیطاسی (دف)، محمدحسن احمدیان (سنتور)، رضا فرزانپور (کمانچه)، میثم منتظران (تنبک و کوزه). (سعید حاتمی، خواننده این گروه، شعری از محمدعلی بهمنی را خواند)
گروه «آوای نیایش» به نوازندگی مسعود حسنپور(سنتور)، مرتضی دادخواه (تار)، نسیم برهانی (دف)، غلامرضا حسنپور(تنبک)، عرشیا ملتجی (کمانچه)، عباس بختیار (نی) و اشکان الله‌دادیان (سرپرست و خواننده). (گروه «آوای نیایش» دو قطعه اجرا کرد، یکی شعری از مولانا و دیگری ترانه‌ای از بیژن ترقی)

در ادامه نیز گروه «آروشا» به عنوان گروه برتر شناخته شد و به دور بعد «هزارصدای سنتی» راه پیدا کرد. پری ملکی به عنوان نماینده کارشناس‌های داوری، برگزیده شدن گروه «آروشا» را اعلام کرد و لوحی نیز به خواننده این گروه اهداء گردید.

حسن ختام این برنامه نیز اجرای امیر مداح از شاگردان کریم صالحی عظیمی بود که در روز تولد استادش با همراهی تار فرامرز کلانتری، اثری را به حاضرین در فرهنگسرای ارسباران تقدیم کرد.

خانم سیما مافیها از خوانندگان قدیمی ایران به عنوان مهمان ویژه این برنامه در فرهنگسرای ارسباران حضور داشت.

دور بعدی «هزارصدای سنتی» در روزهای 4 بهمن و 2 اسفند در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود و در نهایت، مرحله فینال این مسابقه در بهار سال آینده با شناخته‌شدن گروه برنده برگزار خواهد شد.

در ادامه می‌توانید عکس‌های شیرین رسام از این برنامه را ببینید:
 منبع : اختصاصی نوای فارس
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q