۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 08:59 ق.ظ

گروه موسیقی «پرنیا» در نیاوران روی صحنه رفت

گروه موسیقی «پرنیا» در نیاوران روی صحنه رفت
نوای فارس: در سئانس دوم اجراهای ششمین روز سی و سومین جشنواره موسیقی فجر فرهنگسرای نیاوران، گروه موسیقی پرنیا با اجرایی خوب برای مخاطبان جدی موسیقی ایرانی روی صحنه رفت.

هرچند قرار بود علی جهاندار خوانندگی این گروه را بر عهده داشته باشد، اما به علت کسالت در این اجرا حاضر نشد و اعضای گروه قطعات را به‌صورت گروهی برای حاضران در سالن خواندند.

حسین پرنیا سرپرست گروه و نوازنده همراه با سیاوش الهی نیا نوازنده رباب، صائب کاکاوند نوازنده تار، میلاد مرادی نوازنده کمانچه، شهرام صارمی نوازنده کمانچه،مجید یحیی نژاد نوازنده عود، ساسان بازگیر نوازنده عود و تار، رامین ملکی نوازنده دف و پژمان پرنیا نوازنده تنبک در این کنسرت به اجرای موسیقی پرداختند.

این کنسرت با تک‌نوازی کمانچه آغاز شد و قطعه‌ای لری نیز در این بخش به یاد حادثه دیدگان کشتی سانچی نواخته شد. پرنیا درباره این قطعه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در استان لرستان این قطعه را به هنگام درد و اندوه می‌نوازند و هرگاه مردم عزیزی را از دست بدهند، این قطعه مرهم دردشان خواهد بود.

سپس تک‌نوازی تار و تنبک در دستگاه نوا شروع شد و در ادامه همه نوازندگان به صحنه آمدند. پرنیا در این بخش اجرا به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: امشب تار جای خواننده نشسته است، متأسفانه خواننده دچار کسالت شد و ما هم نخواستیم به احترام مخاطبانمان این اجرا را کنسل کنیم. بنابراین با انجام تغییراتی در ترکیب گروه روی صحنه آمدیم و تصانیف را هم به‌صورت گروهی برایتان اجرا می‌کنیم.

او همچنین از حضور مخاطبان جدی موسیقی ایرانی در این اجرا اظهار خرسندی کرده و گفت خوشحالم که امشب مخاطبین جدی اینجا هستند. سپس قطعات "بی‌سروسامان"، "اندک‌اندک"، "با من بی‌کس تنها شده" و "ساکن جان" اجرا شدند و همه هنرمندان روی صحنه گروه خوانی جذابی را در این اجرا رقم زدند.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی‌ماه در 6 سالن شهر تهران برگزار می‌شود.

در ادامه می توانید عکسهای آنیتا راستگو از این کنسرت را ببینید:
 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q