۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 01:34 ق.ظ

هم‌نشینی و آمیختگی موسیقی ایرانی و غربی؛«گام» با اجرا در جشنواره به استقبال آلبوم «هنگام درنگ» رفت

«گام» با اجرا در جشنواره به استقبال آلبوم «هنگام درنگ» رفت
نوای فارس: در هفتمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، دو گروه موسیقی تلفیقی با اجرا در سالن برج آزادی، برای اولین بار حضور در جشنواره را تجربه کردند.

سئانس نخست اجراهای برج آزادی با اجرای گروه موسیقی "گام" روی صحنه رفت و این گروه اجرایی را تحت هم‌نشینی، آمیختگی و تأثیر متقابل مشخصه‌های موسیقی ایرانی و غیر ایرانی، اعم از فرم، ریتم، سازبندی و شیوه برخورد با کلام و پیوند آن با موسیقی به حاضرین تقدیم کرد.

گام نخست (درنگ نخست:نواها)، گام دوم، گریز، گام سوم، جزمن، درنگ سوم، گذر، گام چهارم، چرخ، گام پنجم، بمان، گام ششم، چرخه، درنگ آخر، آن تو و گام آخر قطعاتی بود که گروه "گام" در این کنسرت اجرا کرد.

گروه "گام" برای این اجرا از اشعار فاخر ایرانی از جمله اشعار مولانا، حافظ، انوری، سایه و شفیعی کدکنی بهره گرفته بود و تلفیقی جالب بین این اشعار و المان‌های موسیقی غیر ایرانی ایجاد کرده بود.

هادی رحمانی (سرپرست، آهنگساز و پیانیست)، پویان راد (آواز و تار)، جابر صالحی (دیوان)، سید عرفان حسینی (کمانچه)، علیرضا مهدی‌زاده (ساکسیفون)، آناهیتا ایزدی پارسا (ویولنسل)، میلاد قریشی (پرکاشن)، علی خدیوی (گیتار باس) و عباس معالجی (کلارینت) اعضای گروه گام را برای اجرای این کنسرت تشکیل می‌دادند.

گروه موسیقی گام در زمستان سال 92 با هم‌نوازی‌های بداهه چهار تن از اعضای گروه شکل گرفت و در ادامه با نوشتن و تنظیم قطعات جدید برای آنسامبل بزرگ‌تر و پیوستن پنج نوازنده دیگر، فعالیت گروه جدی‌تر شد و توسعه یافت. این گروه در حال انجام مراحل نهایی برای انتشار نخستین آلبوم خود با نام "هنگام درنگ" است.

در ادامه می‌توانید عکس‌های شیرین رسام از این کنسرت را ببینید:
 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q