۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 07:52 ب.ظ

لوکا چیارلا روی صحنه رفت؛طنین موسیقی منطقه‌ای مدیترانه در تالار رودکی

طنین موسیقی منطقه‌ای مدیترانه در تالار رودکی
نوای فارس: لوکا چیارلا نوازنده ویولن در شب پایانی جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی صحنه را با ساز زهی و دیگر سازهای کوچک خود تصاحب کرد. او گام‌به‌گام و با استفاده از یک لوپ پدال، به‌صورت زنده همه بخش‌ها را اجرا کرد و ویلن را مانند گیتار، ویلنسل و یا یک ساز کوبه‌ای نواخت.

در این چشم‌انداز خیالی، موزیسین ایتالیایی آواز می‌خواند، سوت می‌زد و سازهای کوچک دیگری را می‌نواخت و قطعه‌های کوتاه هنرمندانه‌ای را یک‌به‌یک خلق می‌کرد. موسیقی او آرام‌آرام و به‌صورت مسحورکننده‌ای گسترده‌تر و به سولو ارکستر (ارکستر تک‌نفره) بدل می‌شد.

این برنامه شامل تنظیم‌های فوق‌العاده از آواهای موسیقی فولکلور ایتالیا، موسیقی منطقه‌ای مدیترانه و آهنگسازی‌های بدیع بود، یک نوع فریبندگی جادویی آواها که در آن هرکسی اثرات و اشاره‌هایی آشنا را می‌یابد ... از موسیقی محلی اصیل گرفته تا موسیقی پیچیده جز...

چیارلا اجراهای موفقی را در فستیوال‌های موسیقی جز و کلاسیک و فستیوال‌های بین‌المللی داشته و در بیش از 50 رویداد بین‌المللی از جمله جشنواره جز مونترال، مرکز هنرهای نمایشی هنگ‌کنگ، جشنواره سلتیک کانکشتز در اسکاتلند، فستیوال ویلا-لویس در ریودوژانیرو، فستیوال جز ملبورن و پارکودلا موزیکا در ایتالیا روی صحنه رفته است.

سی و سومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 20 تا 30 دی ماه با اجرای گروه‌های مختلف موسیقی در تالار وحدت، سالن رودکی، فرهنگسرای نیاوران، سالن ایرانیان، برج آزادی و برج میلاد تهران برگزار شد. آیین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر ساعت ١٩ شنبه 30 دی ماه همزمان با اعلام برندگان جایزه باربد در تالار وحدت برگزار می‌شود.

در ادامه می توانید عکسهای کیارش مسیبی از این کنسرت را ببینید:
 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q