۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 06:19 ق.ظ

دیدار شورانگیز با تار / حسین علیزاده روی صحنه رفت

دیدار شورانگیز با تار / حسین علیزاده روی صحنه رفت
نوای فارس: کنسرت "دیدار" با حضور حسین علیزاده، مجید خلج و علی بوستان روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت‌ در تالار وحدت برگزار شد. بخش نخست این برنامه به دونوازی تار و تنبک اختصاص داشت و حسین علیزاده به همراه مجید خلج به صحنه آمدند تا مخاطبان را مهمان بداهه‌نوازی خود کنند.

برنامه با زخمه‌های آرام علیزاده بر تار آغاز شد و پس از مدتی تنبک هم شروع به نواختن کرد تا فضاهایی گوناگون خلق شود. دو ساز گاهی به همنوازی می‌پرداختند و گاه تار به تنهایی نوایی در راست پنجگاه را سر می‌داد. در لابه لای این نغمات، شنوندگان آثار علیزاده می‌توانستند گاهی جملات آشنایی را که پیش از این در قطعات شناخته شده این هنرمند شنیده بودند تشخیص دهند.

در بخش دیگری از این دونوازی، مجید خلج زنگ سرانگشتی را به دست گرفت و به همراهی با تار پرداخت. صدای سرزنده و پر نشاط زنگ توانست فضای متفاوتی در این بخش ایجاد کند.

قسمت دوم برنامه به سه‌نوازی در ابوعطا و نوا اختصاص داشت. در این بخش علی بوستان هم به صحنه آمد و به همراه علیزاده ساز شورانگیز را در دست گرفتند تا گفت وگویی میان دو ساز آغاز شود. علیزاده و بوستان گاه نغمه‌ای را با هم می‌نواختند و گاه به جملات یکدیگر پاسخ می‌دادند. پس از آرامشی که در بخش اول کنسرت وجود داشت، در این بخش شور و هیجانی توسط سازها ایجاد شد که همراهی خلج با سازهای تمبک، دایره و زنگ سرانگشتی به آن دامن می‌زد.

با پایان یافتن این بخش و تشویق‌های مکرر تماشاگران، بار دیگر اعضای گروه به صحنه برگشتند و به اجرای قطعه‌ای دیگر پرداختند که باز هم مورد توجه شنوندگان قرار گرفت.

در ادامه می‌توانید عکس‌های شیرین رسام از این کنسرت را ببینید.
 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q