۱۴۰۳ هفتم ارديبهشت - 02:01 ق.ظ

جادوی پیانیست مشهور در تهران؛ریچارد کلایدرمن مخاطبان ایرانی را سورپرایز کرد

ریچارد کلایدرمن مخاطبان ایرانی را سورپرایز کرد
نوای فارس - مریم درویش: این شب‌ها تالار وزارت کشور میزبان یکی از هنرمندان شناخته شده فرانسوی است. ریچارد کلایدرمن به همراه چند نوازنده دیگر به ایران آمده است تا نخستین کنسرت‌های خود را برای مخاطبان مشتاق ایرانی اجرا کند.

در آغاز برنامه اولین چیزی که به چشم می‌آید حضور ارکستر زهی ایستگاه بر روی صحنه است که نوازندگان ایرانی و جوان آن کلایدرمن را همراهی می‌کنند. نوازندگان درامز، هنگ درام، گیتار و سینتی سایزر نیز از همراهان کلایدرمن هستند.

بخش زیادی از این کنسرت دو ساعته به اجرای موسیقی فیلم‌های مطرح دنیا اختصاص دارد که اغلب توسط کلایدرمن بازنویسی شده و گاه روایت شخصی این نوازنده از قطعات را به گوش مخاطب می‌رساند. موسیقی فیلم‌های "سینما پارادیزو"، جیمز باند، "ماموریت غیرممکن"، "لئون" و... از جمله قطعاتی هستند که در این برنامه اجرا می‌شوند. کلایدرمن قطعه‌ای با نام "سمفونی تایتانیک" را هم اجرا کرد که برگرفته از موسیقی فیلم "تایتانیک" اثر جیمز هورنر است. علاوه بر اینها چند اثر از کلایدرمن نیز در این کنسرت اجرا شد.

کلایدرمن قبلا از داشتن سورپرایزی برای مخاطبان ایرانی خبر داده بود و این شگفتانه چیزی نبود جز قطعه "ای ایران" ساخته روح‌الله خالقی. با شروع ملودی این اثر تشویق‌های تماشاگران آغاز شد و در طول اجرای آن به همخوانی ترانه "ای ایران" پرداختند.

شوخ طبعی و رفتار بی‌پیرایه این نوازنده مطرح جهانی یکی از نکات جذاب این کنسرت بود. او پس از پایان هر قطعه به جلوی صحنه می‌آمد تا پارتیتور آن را به یکی از تماشاگران بدهد. پس از اولین قطعه تا پایان کنسرت رقابتی میان علاقه‌مندان نوجوان این پیانیست به وجود آمد تا بتوانند یکی از پارتیتورهای او را دریافت کنند. از سوی دیگر در چند قطعه از تماشاگران خواست که با دست زدن او را همراهی کنند و زمانی که میزان تشویق‌ها کم شد از پشت پیانو بلند شد تا بار دیگر مخاطبان را به هیجان بیاورد.

او در طول اجرا چند بار به صحبت با تماشاگران پرداخت و ضمن عذرخواهی به خاطر انگلیسی بد خود گفت: بسیار خوشحالم که اینجا حضور دارم و خوشحالم که ارکستر ایستگاه من را همراهی می‌کند. این نخستین حضور من در ایران است و امیدوارم بارها و بارها تکرار شود.

ریچارد کلایدرمن هنرمندی با کارنامه بسیار پر بار است که آثار او فروش بالایی در جهان دارند. قطعات او باعث علاقه‌مندی بسیاری از جوانان به پیانو شده است و در کتاب رکوردهای گینس از او به عنوان موفق‌ترین نوازنده پیانو در سراسر دنیا نام برده شده‌است.

در ادامه می توانید عکسهای پدرام نظری از این کنسرت را ببینید.
 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q