۱۴۰۳ سي فروردين - 05:30 ب.ظ

کنسرت ارکستر سمفونیک تهران برگزار شد / درخشش نوازنده نوجوان

کنسرت ارکستر سمفونیک تهران برگزار شد / درخشش نوازنده نوجوان
نوای فارس - علیرضا ایرانی‌نژاد: ارکستر سمفونیک تهران شامگاه سی‌ویکم مردادماه برای برگزاری کنسرت دیگری تحت رهبری شهرداد روحانی در تالار وحدت روی صحنه رفت.

از این کنسرت که برخلاف اکثر برنامه‌های هنری بدون تأخیر و‌ رأس ساعت مقرر برگزار شد استقبال دور از انتظاری صورت گرفت تا حدی که در تالار وحدت تقریباً صندلی خالی نبود.

شهرداد روحانی هم در ارتباط با این استقبال در حالی که به وجد آمده بود ضمن تشکر از مخاطبان ارکستر سمفونیک از آن‌ها به خاطر حمایتشان از ارکستر سمفونیک در این اوضاع نه‌چندان مطلوب اقتصادی تشکر کرد.

این کنسرت با اجرای قطعه "فانفار" برای مردم اثر آرن کوپلاند آغاز شد. این قطعه برای سازهای بادی برنجی و ضربی نوشته شده است. کوتاهی این قطعه برای مخاطبان نه‌چندان آشنا به موسیقی کلاسیک تا حدی دور از انتظار بود که در پایان قطعه سالن همچنان در سکوت فرو رفته بود و این سکوت رهبر ارکستر سمفونیک را وادار به واکنش کرد.

روحانی با لبخندی که ماهیت آن کاملاً هویدا بود رو به مردم کرد و گفت: (تمام شد). و مخاطبین در سالن که تازه متوجه شده بودند قدری دیر اما جانانه هنرمندان را تشویق کردند.

قطعه بعدی، "کنسرتو هارپ" اثر فرانسوا بوالدیو بود. سولیست این قطعه طناز بیگی، نوازنده هارپ بود. ورود این هنرمند نوجوان با معرفی وی توسط روحانی همراه بود.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران گفت: یکی از اهداف ارکستر سمفونیک آشنایی جوانان و خانواده‌ها با موسیقی کلاسیک است. اجراهای یک سال گذشته ما با توجه به رپرتوارهای انتخابی گواه این مدعاست.

او سپس با اشاره به بیگی تأکید کرد که او جوان‌ترین عضو ارکستر سمفونیک است و تنها پانزده سال دارد.

سپس روحانی ضمن معرفی فتانه شاهین به‌عنوان استاد نوازندگی هارپ بیگی خاطرنشان کرد که او بیش از هشتاد شاگرد نوازندگی هارپ را تاکنون آموزش داده است. این معرفی با تشویق حاضران و‌ ادای احترام از سوی فتانه شاهین همراه بود.

در پایان قطعه کنسرتو هارپ که در واقع پایان‌بخش قسمت اول این کنسرت بود، بیگی در میان تشویق‌های ممتد حاضران مجدداً به صحنه بازگشت و برسم تشکر از مخاطبان قطعه تک‌نوازی دیگری را برای مخاطبان اجرا کرد.

رپرتوار بخش دوم این کنسرت را "سمفونی شماره پنج" بتهوون متشکل از چهار موومان تشکیل می‌داد که توسط ارکستر سمفونیک به اجرا درآمد. هرچند قبل از آغاز این اثر جاودانه بتهوون، شهرداد روحانی ضمن معرفی این قطعه و ذکر این نکته که این اثر در طول هشت سال توسط بتهوون نوشته شده، تقاضا کرد که در بین موومان‌ها از تشویق خودداری کنید، اما در پایان موومان اول حاضرین به‌واسطه عدم آشنایی با موسیقی کلاسیک و معنا و مفهوم موومان‌ها علیرغم توضیحات و درخواست‌های روحانی باز هم به تشویق پرداختند.

در ادامه می‌توانید عکس‌های سحر عابدین از این کنسرت را ببینید.
 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q