۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 05:37 ب.ظ

روایت غلام رضا صنعتگر از حال و هوای موسیقی کشور تا انتشار قطعه ای عاشقانه

روایت غلام رضا صنعتگر از حال و هوای  موسیقی کشور تا انتشار قطعه ای عاشقانه
نوای فاری- مهرنوش گرمابی: غلام رضا صنعتگر خواننده پاپ کشورمان پس از ماه ها دوری از فضای موسیقی کشور در  تازه ترین گفت و گوی خود به نکات مهمی اشاره داشت. این خواننده همچنین گلایه هایی را نسبت به مدیران و مسئولین ذیربط درباره عملی نشدن قول ها و تعهدات شان را مطرح کرد.

سال گذشته برای من سال خیلی خوبی نبود و من اکثر روزهایم را در بیمارستان گذراندم و به همین دلیل زمان هایی طلایی که باید روی ساخت آثار موسیقایی متمرکز می شدم را از دست دادم اما به هر حال بعد از آن اتفاقات سعی کردم یک سری برنامه ها و اهدافی را تعیین کنم و تلاش خواهم کرد تا عقب افتادگی های کاری ام را جبران کنم و امیدوارم بتوانم پس از ماه های محرم و صفر تورکنسرت هایم را برگزار کنم و فکر می کنم شکل گیری چنین اتفاقی برای حال و هوای من نیز بسیار خوب خواهد بود.
صنعتگر در مورد فعالیت های موسیقایی خود توضیح داد:

در حال حاضر مشغول ساخت قطعه ای عاشقانه با ترانه ای از استاد محمدعلی بهمنی هستم و آهنگسازی و تنظیم این قطعه را نیز خودم انجام داده ام و احساسم این است که حس و حالی که در این قطعه جریان دارد بتواند با استقبال بسیار خوبی از جانب مخاطب مواجه شود و به امید خدا پس از ماه های محرم و صفر منتشر خواهد شد. همچنین صحبت هایی برای همکاری با حوزه هنری انجام شده است و تصمیم داریم یک کار به سفارش حوزه انجام دهیم اما هنوز ماهیت و جزییات آن قطعه مشخص نشده است.
خواننده قطعه پر طرفدار "میشه ضامنم بشی" در مورد طی شدن مراحل درمانی اش توضیح داد:

من هفته گذشته به دلیل عوارض داروها عمل بسیار سنگینی داشتم و چند روز در بیمارستان بهمن بستری بودم و با وجود تمام سختی ها همچنان تلاش می کنم و روند درمانی ام  پیگیری می کنم.
اما گلایه هایی هم از مسئولینی دارم که با وعده هایی که هیچ وقت به آن ها عمل نکردند مثل اعزام به خارج از کشور برای طی مراحل درمانی و... جلو آمدند و متاسفانه سر قول شان نماندند.
همچنین از مدیران و مسئولینی که از من برای اجرای سازمانی دعوت به عمل آوردند اما با توجه به شرایط جسمی من تاکنون اقدام به تسویه حساب نکردند و امیدوارم این دوستان پیش از این که دیر شود نسبت به پرداخت تعهداتشان عمل کنند.
این هنرمند در مورد مسیری که موسیقی پاپ کشورمان تا به امروز طی کرده است عنوان کرد:

موسیقی کشور به خیلی از من و هم نسل هایم که موسیقی سالمی را کار کردیم مدیون است به خاطر که با توجه به این که باید سد ممیزی های مختلفی عبور می کردیم موسیقی فاخری را در اختیار مخاطب قرار می دادیم در حال حاضر اوضاع به کلی تغییر کرده است البته این را هم بگویم که من مخالف جلوگیری از فعالیت جوان تر ها نیستم و اتفاقا به نظرم همه باید فرصت ارائه آثارشان را داشته باشند اما این که صرفا فقط یک عده محدود و خاص نبض بازار موسیقی را در دست بگیرند قابل قبول نیست و کسانی که سالم و درست تا به امروز کار کرده اند خانه نشین شوند این مسئله درد بزرگی برای جامعه موسیقی است من به شخصه متاسفم، برای مسئولی که به این آثار سخیف به راحتی مجوز می دهد.

او ادامه داد: موسیقی که در زمان گذشته ساخته می شد کاملا با امروز متفاوت است و به همین دلیل استاد بهمنی از شورای شعر استعفا دادند متاسفانه ترانه هایی که امروز در آثار موسیقایی شنیده می شود به لحاظ تکنیکی و محتوایی در سطح قابل قبولی نیست و من به عنوان پدر اصلا به فرزندم اجازه نخواهم داد که چنین آثاری را بشنود و ناخرسندم از این که تعدادی از افراد به صورت کاملا انحصاری برگزاری کنسرت ها و انتشار آلبوم و... را در دست گرفته اند.

مردم ما از شنیدن آثار سخیف خسته اند زیبایی موسیقی در این است که گوش به سمت موسیقی کشیده شود نه این که موسیقی به خورد گوش برود و من تنها کسی نیستم که از اوضاع گلایه مند است.

این خواننده در پایان گفت: امروز خواننده ها در کنسرت ها میکروفون را به سمت مردم می گیرند و در ماجرای پلی بک آثار در اجرای زنده متاسفانه قرعه تنها به نام یک نفر افتاد در حالی که تعداد زیادی از خوانندگان قطعاتی را در کنسرت ها به این شیوه اجرا می کنند من به خاطر دارم مرحوم ناصر عبداللهی وقتی به صورت زنده در سالن اجرا می کرد سالن به لرزه می افتاد و مردم از شنیدن آن صدا به وجد می آمدند موسیقی های که آن زمان ساخته می شد احساسات مخاطب را درگیر می کرد؛ البته ما هنرمندان مولف و صاحب سبک کم نداریم اما عمدتا آثار موسیقایی امروز شنیده می شوند در یک سبک و سیاق هستند.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q