۱۴۰۳ سي فروردين - 09:09 ب.ظ

رونمایی از پوستر جشنواره موسیقی فجر/ آدم‌ها در شهر موسیقی قدم می‌زنند

رونمایی از پوستر جشنواره موسیقی فجر/ آدم‌ها در شهر موسیقی قدم می‌زنند
نوای فارس: پوستر سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر با ایده «شهر موسیقایی» طراحی شده است؛ این را طراح پوستر این رویداد می‌گوید.

آیدین قشلاقی ـ طراح پوستر سی‌ و چهارمین جشنواره موسیقی فجر ـ درباره ایده این پوستر که به تازگی رونمایی شده است، به ایسنا می‌گوید: برای طراحی این پوستر من ایده‌ای کلی درباره شهری که شهر موسیقایی است، داشتم. ایام جشنواره، زمان عبور و مرور در فضای موسیقی است. مفهومی در ذهن من بود که همه درگیر شهر موسیقی می‌شوند.

او در دوره سی‌ام هم برای جشنواره موسیقی فجر پوستر طراحی کرده و در آن دوره سعی بر انتزاعی طراحی کردن این پوستر داشته است. قشلاقی برای پوستر این دوره از فرم‌ سازهای مختلف استفاده کرده و در این زمینه بیان می‌کند: در این دوره می‌خواستم سازهای موسیقی در پوستر حضور داشته باشند. در سازهای ایرانی و جهانی فرم‌های جذاب داریم. اتودهای مختلفی داشتم تا در نهایت به فضای سازهای موسیقی رسیدم؛ زیرا احساس کردم خیلی فرم و قابلیت دارند.

این طراح پوستر ادامه می‌دهد: بنا شد نماینده‌ای از سازهای ایرانی و کلاسیک در این پوستر وجود داشته باشد؛ از فرم سازهای گیتار، ساکسیفون، ویولن، عود و تار در این طرح استفاده شده است.

قشلاقی اضافه می‌کند: من دوست دارم در فضای نقاشی ایرانی باشم بدون اینکه از المان‌های آن استفاده کنم. در طراحی این پوستر از پرسپکتیو و فضای سه‌بعدی که خاص مینیاتور و نقاشی ایرانی است، استفاده شده بدون اینکه از المان مستقیم آن استفاده شود.

او درباره رنگ‌های این پوستر و ترکیب‌ آن‌ها که به نظر می‌رسد به ترکیب رنگ پوستر سال گذشته شبیه است، می‌گوید: رنگ‌های این پوستر از نقاشی ایرانی گرفته شده و حتی از رنگ مشکی در آن استفاده نشده و کاراکترها قهوه‌ای رنگ هستند.



این طراح پوستر در این زمینه ادامه می‌دهد: پوسترهای جشنواره‌ای مخاطب عام و تخصصی دارند که تصور خاصی از این نوع پوسترها دارند. محدودیت‌هایی برای طراحی پوسترهای جشنواره‌ای وجود دارد و اگر این جشنواره فقط یک ایونت موسیقی بود خیلی می‌شد روی آن کار کرد. اگر می‌بینید احتمالا رنگ‌ها شبیه هستند به همین دلیل است.

او همچنین با تاکید می‌گوید: دغدغه من این بود که پوستر با ایده طراحی شود و فرم محور و تایپوگرافی محور نباشد.

شلاقی کارشناسی ارشد خود را در رشته تصویرسازی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران گرفته‌ و سابقه‌ مدیریت رویدادهای هنری را در کارنامه‌ فعالیتش دارد.

سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری شاهین فرهت از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار خواهد شد.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q