۱۴۰۳ بيست ارديبهشت - 08:26 ق.ظ

جشن یازدهمین سالگرد تاسیس کانون زمستان برگزار شد

جشن یازدهمین سالگرد تاسیس کانون زمستان برگزار شد
نوای فارس: جشن یازدهمین سالگرد تاسیس کانون زمستان عصر روز گذشته (14 دی‌ماه) در تالار ایوان شمس با حضور سجاد عزیزی‌آرام مدیریت و مجری این برنامه، برخی از شاعران، خوانندگان، بازیگران و جمعی از علاقه‌مندان به شعر و ترانه برگزار شد.

در ابتدای برنامه سجاد عزیزی ضمن توضیحاتی درباره تشکیل این کانون برنامه را این‌چنین آغاز کرد:« کانون زمستان در سال 84 با هدف کشف استعدادهای ادبی تاسیس شد و در سال 87 بخش ترانه و در سال 89 بخش موسیقی به آن اضافه گردید. این کانون تا کنون بیش از 1700 جلسه و همایش ادبی در طی یازده سال برگزار کرده است.»
پس از گفته‌های عزیزی‌آرام، مراسم شعرخوانی با دعوت از بهروز یاسمی شاعر غزل‌سرا آغاز شد و سپس اهورا ایمان، علی جهانگیری، همایون حسینیان (شاعر طنز پرداز) و گروس عبدالمالکیان شعرخوانی کردند.


در ادامه سجاد عزیزی از پدر کانون ادبی زمستان (مصطفی رحماندوست) دعوت به شعرخوانی کرد. سپس علیرضا آذر و حسین سلیمانی هر کدام دو شعر خواندند و پس از آن کامران رسولزاده به اجرای زنده آهنگ‌های زمستان، توهر جای جهان باشی و کاور آهنگ هتل کالیفرنیا پرداخت که شروین شهبازی و نیما ناظمی (گیتار) و ماکان یعقوبی ( کاخن) او را در این اجرا همراهی کردند.

در ادامه غلامرضا طریقتی، عبدالجبار کاکایی و مهدی استاد احمد هر کدام دو شعر خواندند.

در این بین سجاد عزیزی به معرفی محمدرضا خانزاده و بابک جهانبخش پرداخت و گفت که هدیه محمدرضا خانزاده به ما اجرای بابک جهانبخش هست که این سخن با تشویق شدید حضار همراه بود.

چندی بعد علیرضا بدیع و دکتر افشین یداللهی هر کدام با دو شعر و ترانه به شعرخوانی خود پرداختند.

در این میان کلیپ آهنگ چاردیواری با صدای محمدرضا عیوضی پخش شد و سجاد عزیزی ضمن خوشامدگویی به این خواننده گفت:« این کلیپ و آهنگ هدیه محمدرضا عیوضی به کانون زمستان است.»

پس از آن از محمد سعید میرزایی برای شعرخوانی دعوت شد، غزل‌سرایی که در دهه 70 فصلی تازه را در غزل رقم زد.

سجاد عزیزی با بیان جمله:« می‌خواهم از سورپرایز امشب با آهنگ نوستالژی و قدیمی که قرار است برای ما اجرا کند رو نمایی کنم:» از مصطفی جلالی‌پور دعوت کرد به اجرای زنده تصنیف "بهار من" از معینی کرمانشاهی بپردازد که وحید مهراد با نواختن پیانو او را در این اجرا همراهی کرد.

در آخرین بخش شعرخوانی از ادریس بختیاری و صابر قدیمی دعوت شد و پس از آن از استاد غزل تاجبخش بانویی که سی و پنج سال محفل های ادبی را در خانه خود برگزار می‌کرد با دعوت از استاد پرویز پور حسینی تقدیر شد و به رسم یادبود یک نقاشی از چهره فروغ فرخزاد به قلم الهام تاجبخش اعطا شد. در حضور این بزرگان بر روی صحنه از بابک جهانبخش، کامران رسول‌زاده، امیرعباس گلاب و محمدرضا خانزاده دعوت شد تا کیک یازدهمین سال تاسیس کانون زمستان را ببرند که این کیک به کودکان شیرخوارگاه آمنه اعطا خواهد شد.

در بخش آخر از رضا تاجبخش خواسته شد تا ضمن نواختن پیانو آهنگ خود را به نام من این روزا اجرا کند و پس از آن از بابک جهانبخش خواسته شد تا به روی استیج بیاید. این خواننده پس از سلام و خوش آمدگویی با حاضران از اینکه در این جشن حضور دارد ابراز رضایت کرد و از سجاد عزیزی بابت تشکیل این کانون قدردانی و آرزوی موفقیت کرد.

"همین یه بار" اولین آهنگی بود که با صدای بابک جهانبخش و پیانو نوازی رضا تاجبخش اجرا شد و بابک جهانبخش با گفتن این جمله :«مراسم چون اسمی از زمستان دارد و الان هم در فصل زمستان هستیم، می‌خواهم آهنگ برف را اجرا کنم.» بنابراین او آهنگ برف را اجرا کرد. پس از اجرای آهنگ برف و تشویق زیاد حضار، مراسم کانون ادبی زمستان پایان یافت.
 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q