۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 05:01 ق.ظ

اجرای نوازندگان نوجوان در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر؛ استقبال دوستداران موسیقی از اجرای ارکستر پارس در تالار وحدت

استقبال دوستداران موسیقی از اجرای ارکستر پارس در تالار وحدت
نوای فارس - مینا آتشی: ارکستر بزرگ کوبه‌ای و گروه‌نوازی پارس به سرپرستی گلنوش صالحی و امیر مقرب‌صمدی در نخستین روز سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش نوای فارس به نقل از ستاد خبری سی‌‌ودومین جشنواره موسیقی فجر، در بخش نخست این کنسرت که به گروه‌نوازی ایرانی ارکستر پارس به سرپرستی گلنوش صالحی اختصاص داشت. در این بخش قطعات ارغنون (دو نوازی تار و کمانچه) ساخته نیما نادری، تصنیف آفتابا ساخته محمدرضا فیاض، سه رنگ منتخب ساخته غلامحسین بیگجه‌خانی و تصنیف سرمست ساخته یاشار اطاعتی برای علاقه‌مندان اجرا شد.

ملینا پورغلامی و علی عرشی (آواز)، گلنوش صالحی، بهاران ببری فرد نمین و ماهور فرشباف آزاد (تار)، پگاه شریفی و آنیتا یعقوبی (سنتور)، نیلوفر میرزا نبی‌خانی و ارشیا آغنده (قانون)، ندا چراغیان و بهار بدیعی‌تبار (عود)، مهشاد ابراهیمی (بم تار)، آذین ملک‌زاده، سارا کنگرلو، مهرنوش جعفری کاظمی و علی کهن‌کن (کمانچه)، غزاله زارعی (نی)، ماهان ببری فردنمی (دف و دایره) و پریسا محبی (دف)، در این بخش قطعات گروه‌نوازی ایرانی پارس را اجرا کردند.

در بخش دوم این کنسرت ارکستر بزرگ کوبه‌ای پارس به سرپرستی امیر مقرب صمدی قطعه «شرح عاشقی» را با گروهی متشکل از 24 نوازنده دف، 42 نوازنده تنبک، 16 نوازنده دهل، 21 نوازنده دایره و 8 نوازنده سازهای کوبه‌ای برای علاقه‌مندان اجرا کردند که بسیار مورد توجه حاضران قرار گرفت.

گروه موسیقی پارس در سال 1364 با هدف حفظ و اشاعه موسیقی کودکان و توسعه روش‌های نوین و خلاق پایه‌گذاری شده و آموزش مربیان موسیقی کودک از ارکان مهم این گروه است.

سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به مدیریت حمیدرضا نوربخش از 24 دی‌ماه تا 1 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

عکس های پدرام نظری از این کنسرت را در ادامه ببینید:
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q