۱۴۰۳ هفدهم ارديبهشت - 06:03 ق.ظ

مروری بر سی و دومین جشنواره موسیقی فجردر اجراهای پاپ جشنواره چه گذشت؟

در اجراهای پاپ جشنواره چه گذشت؟
نوای فارس-مهرنوش قضاوتی: سی و دومین جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ دی ماه آغاز شد و تا یکم بهمن ماه ادامه داشت. سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران نیز مانند دیگر سالن ها میزبانی خودش را از روز ۲۴ دی شروع کرد و هر شب به تماشای دو اجرای پاپ نشست. ۱۲ خواننده پاپ در این شب ها روی صحنه میلاد رفتند و کنسرت خود را برگزار کردند. اجرا های پاپ این جشنواره تجربه های متفاوتی را برای هریک از این خوانندگان داشت، خوانندگان با سابقه این عرصه با طرفداران خود تجدید دیدار کردند، برخی برای اولین بار در جشنواره شرکت می کردند و حتی برای اولین بار روی صحنه می‌رفتند... .

رضا صادقی/ سانس اول ۲۴ دی

رضا صادقی خواننده با سابقه موسیقی پاپ در اولین روز جشنوراه، ساعت ۱۹ روی صحنه رفت و آغازگر اجرا های پاپ سی و دومین جشنواره موسیقی فجر شد. او که چند روز قبل از جشنواره، کنسرت خود را برگزار کرده بود، سعی کرد در این اجرا قطعات دیگری بخواند تا اجرای متفاوتی را برای طرفدارانش ارایه دهد. او در این کنسرت برای دختر کوچکی که مادرش او را به دلیل مشکل مالی رها کرده بود ابراز ناراحتی کرد و خواست تا همه با نشر این خبر به دختری که‌ او نامش را ایران گذاشته است، کمک کنند.
صادقی در این اجرای خود خبر از انتشار آلبومی جدید داد و گفت در آخر اسفند ماه آلبوم « این یعنی درد» جدید ترین اثر او، منتشر خواهد شد.

سیامک عباسی/ دومین سانس روز ابتدایی

سیامک عباسی، خواننده پرطرفداری که پس از مدت ها فعالیت توانست اولین آلبوم رسمی خود را با نام «خوشبختیت آرزومه» روانه بازار موسیقی کشور کند در دومین سانس روز ابتدایی جشنواره روی صحنه رفت. «خوشبختیت آرزومه» بسیار مورد اقبال قرار گرفت و او کنسرت های خود را آغاز کرد. طرفدارانش که تا اولین کنسرت چهره خواننده محبوب شان را ندیده بودند، در اولین دیدار علاوه بر شنیدن زنده قطعات برای اولین بار چهره او را دیدند. این خواننده پاپ پس از چند اجرا در تهران و شهرستان ها در چند ماه ابتدایی اجراهایش برای اولین بار کنسرت خود را در قالب جشنواره فجر روی صحنه برد. این کنسرت جشنواره ای فرقی با دیگر کنسرت های او نداشت و مانند کنسرت های گذشته مورد استقبال طرفدارانش قرار گرفت. تا آخرین قطعه حاضران با او همخوانی کردند.

فریدون آسرایی/ سانس نخست ۲۵ دی

فریدون آسرایی این بار در کنسرتی جشنواره ای با قطعات مورد علاقه طرفدارانش برای آن‌ها خاطره سازی کرد. در این کنسرت از اقوام ایرانی نیز یاد شد و قطعه بی کلامی با حال و هوای موسیقی بختیاری به این قوم تقدیم شد. همچنین قطعه «دوستت دارم» با تلفیقی از شعر معروف آذری «کوچه لر» صدای تشویق آذری زبان ها را بلند کرد. آسرایی در این اجرا آرزو کرد که‌ جشنواره موسیقی فجر در تمام شهر های‌ کشور برگزار شود و تنها مختص پایتخت نباشد.

فرزاد فرزین/ ساعت ۲۲ دومین روز جشنواره

فرزاد فرزین، خواننده ای که معروف به برگزاری کنسرت های نمایشی است، با طرفداران خود در جشنواره فجر دیدار تازه کرد. او که چند روز پیش از جشنواره کنسرت خود را تحت عنوان «نوستالژی» روی صحنه برده بود و بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود، سعی کرد با اجرای قطعات جدید کنسرت متفاوتی داشته باشد. در این کنسرت قطعات مختلفی نواخته شدند و از میان آن ها مانند همیشه «ماه عسل» بسیار مورد استقبال واقع شد. فرزین در این کنسرت مژده انتشار آلبوم هفتم خود را با نام «شانزلیزه» داد و گفت این آلبوم با فضای متفاوتی منتشر می‌شود.

شهرام شکوهی/ سانس اول ۲۶ دی

شهرام شکوهی سکوت چند وقته خود را با اجرایش در جشنواره فجر شکست و کنسرت خود را پس از مدت ها در قالب جشنواره موسیقی فجر روی صحنه میلاد برد. این کنسرت با استقبال چندانی همراه نبود و بسیاری از صندلی ها در سالن خالی بود، اما با این وجود حاضران در این اجرا سنگ تمام گذاشته و اجازه ندادند کنسرت خواننده مورد علاقه شان بی شور برگزار شود. شکوهی این اجرا را پس از منصرف شدن برای کناره گیری از این عرصه، شروعی دوباره برای خود دانست و دو قطعه جدید و منتشر نشده را برای هوادارانش خواند.

امید حاجیلی/ دومین سانس ۲۶ دی

امید حاجیلی که پس از‌ آوردن نام کنسرت هایش اولین چیزی که‌ تداعی می‌ شود، اجرا هایی پر انرژی است، این بار نیز کنسرت خود را پر هیجان و انرژی برگزار کرد. او پس از ورودش به سالن اعتراف کرد که‌ انتظار چنین استقبالی را با توجه به اجرا های گذشته، در جشنواره نداشته است. سپس سراغ قطعات شاد خود رفت و شبی خوش را برای مخاطبانش رغم زد. از اجرای این خواننده می توان به عنوان بمب انرژی این جشنواره یاد کرد.

میثم ابراهیمی/ سانس ابتدایی ۲۷ دی ماه

میثم ابراهیمی که‌ تا کنون دو آلبوم موسیقیایی با نام های «تگرگ» و «نبض» منتشر نموده است، شامگاه ۲۷ دی ماه برای اولین بار اجرا در جشنواره را تجربه کرد. این خواننده پاپ در این کنسرت خبر از انتشار «تیک»، آلبوم سوم خود، در
اوایل بهمن ماه داد. او در میان اجرای قطعات گذشته خود، ترانه هایی از آلبوم جدیدش را خواند و نظر هوادارانش را جویا شد، آن‌ها نیز رضایت خود را با ادامه دادن تشویق های شان نشان دادند.

اشوان/ دومین سانس روز ۲۷ دی

اشوان خواننده پرطرفدار نسل جوان موسیقی پاپ، نیز از خوانندگانی بود که‌ برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا می‌کرد. این خواننده با این که تا کنون آلبوم رسمی وارد بازار موسیقی کشور نکرده است اما توانسته در تمام کنسرت هایش رضایت مخاطبان را با تک قطعه های خود جلب کند. تک قطعات منتشر نشده نیز در این کنسرت با نقش بستن اشعارشان بر مانیتور ها باعث شدند مخاطبان با آن ها احساس نامأنوسی نداشته باشند. او قطعات مورد علاقه مخاطبان را تکرار کرد و «بهت مریضم» بهترین قطعه کنسرت اشوان در جشنواره شد.

حامد همایون/ چهار اجرا در ۲۸ و ۲۹ دی

حامد همایون کشف موسسه فرهنگی-هنری «ترانه شرقی» با تک قطعاتی به مخاطبان موسیقی پاپ معرفی شد. این قطعات در میان شلوغی بازار تک قطعه ها، به خوبی مورد استقبال قرار گرفتند و ادامه مسیر را برای این خواننده هموار کردند. این خواننده پاپ نخستین آلبوم خود را با نام «دوباره عشق» روانه بازار موسیقی کرد و با فاصله کمی پس از آن روی صحنه رفت. حامد همایون اولین اجرا خود را در جشنواره فجر روی صحنه برد و اولین تجربه اجرای زنده خود را با سی و دومین جشنواره موسیقی فجر رقم زد.

محسن یگانه/ سانس نخست ۳۰ دی

محسن یگانه در جشنواره امسال کنسرت خود را برگزار کرد تا هفتمین تجربه حضور او در جشنواره موسیقی فجر باشد. این خواننده پاپ با سابقه با این که خود برای چندمین بار در این رویداد شرکت می کرد، برای اولین بار بود که‌ گروه جدیدش را به جشنواره می برد. اجرای یگانه مصادف با حادثه دردناک ساختمان پلاسکوشد، او بابت این اتفاق ابراز تاسف نموده و قطعات شاد و غمگین خود را با همراهی همیشگی مخاطبان خواند.

زانیار خسروی/ سانس دوم ۳۰ دی

زانیار خسروی در آخرین روز قبل از اتمام جشنواره روی صحنه رفت. او قطعات پرطرفداری را برای این اجرا انتخاب کرده بود که‌ به دلایل نامشخص به او اجازه ندادند دو قطعه از لیست خود را اجرا کند، این موضوع باعث ناراحتی بسیار این خواننده پاپ شد و او چندین بار ناراحتی خود را در طول اجرا ابراز کرد. خسروی از هوادارانش برای حمایت شان از سبک موسیقی اش تشکر کرد و اعلام کرد که این اجرا‌ آخرین اجرایش تا چند ماه اول سال ۹۶ خواهد بود.

محمد علیزاده/ آخرین اجرای پاپ جشنواره

محمد علیزاده خواننده رکورد شکن اجرا های پاپ، در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر چهار کنسرت خود را در قالب جشنواره برگزار کرد. این خواننده پاپ پس از دو شب اجرای متوالی در برج میلاد، روز جمعه همزمان با آیین اختتامیه جشنواره سی و دوم، در دو سانس روی صحنه سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران رفت. علیزاده در این اجرا ها قطعاتی از آلبوم جدید خود با نام «گفتم نرو» که‌ به تازگی منتشر شده بود، خواند.
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q