۱۴۰۳ هفتم ارديبهشت - 07:18 ب.ظ

کنسرت علیرضا عصار؛ دیداری پس از شش سال همراه با حال خوب علیرضا عصار

  همراه با حال خوب علیرضا عصار
نوای فارس- مهرنوش قضاوتی: هفتم بهمن ماه سومین روز تازه کردن دیدار خواننده ای بود که بعد از‌ شش سال برای مخاطبان ‌خود می خواند. علیرضا عصار خواننده پرطرفدار دهه هشتاد، این بار نیز در حالی روی صحنه می‌‌رفت که کنسرتش مانند سال های قبل مورد استقبال واقع شد. او توانست در کمتر از چهار روز، بلیت‌های چهار سانس را به فروش برساند و کنسرتش را برای دوبار تمدید نماید. عصار در هشت سانس به همت موسسه فرهنگی-هنری «آوای هنر» روی صحنه رفت تا «این حال خوب من است» را با دوست دارانش سهیم شود. او در این اجرا با قطعات قدیمی با مخاطبانش خاطره بازی کرد و با خواندن قطعاتی جدید خبر از ادامه یافتن این دیدار ها داد.

صحنه میلاد با پرده های کرم رنگی تزیین شده و لوستر هایی از سقف آویزان بود. پیانو و صندلی های خالی و ویولن های روی آن هم خبر از اجرای گروهی نوازندگان می داد. حاضران با خاموش شدن صحنه منتظر ورود اعضای ارکستر شدند. اعضای ارکستر و اعضای گروه کر در میان تشویق جمعیت وارد صحنه شدند. گروه در میان نور ملایم سن کوبنده شروع به نواختن کرد. با وارد شدن علیرضا عصار جمعیت از جای خود بلند شدند و ایستاده او را تشویق کردند. عصار این دیدار را با قطعه «قدسیان آسمان» آغاز کرد، گروه کر نیز در میانه با این قطعه همراه شد. حاضران اجرای زیبای اولین قطعه را مورد تشویق قرار دادند.

علیرضا عصار پس از «قدسیان آسمان» با هوادارانش این گونه شروع به صحبت کرد: «اتفاقاتی که در روزهای گذشته رخ داده باعث شد امروز همه با شرایط خاصی کنار هم باشیم و این قطعه که در ابتدای برنامه آنرا خواندم، در اصل برای امیرالمومنین(ع) ساخته شده است. ولی در همه این سالها این قطعه برای بسیاری از پهلوانان مصداق داشته و می شود آن را برای خیلی از پهلوانان و قهرمانان کشور خواند. هرگز آدم سیاسی نبوده و نیستم و اصلا علاقه‌ای هم به این فضاها ندارم. قهرمانان ما افرادی هستند که در هشت سال دفاع مقدس برای این مملکت جنگیده‌اند و از آن دفاع کرده‌اند، همین آتشنشان قهرمانان این روزهای ما هستند. می‌خواهم از طرف خودم و شما قطعه‌ای که اجرا شد را به این بچه های شجاع و جسور تقدیم کنیم و 30 ثانیه به احترام بزرگی شان همه با هم سکوت کنیم».

برای سی ثانیه به احترام شهدای آتش نشان سکوت بر میلاد حاکم شد و پس از آن «انسانم آرزوست» نواخته شد. در انتهای این قطعه حاضران با خواننده محبوب شان هم صدا شدند: « انسانم آرزوست...» . ارکستر اجرای بی نظیر خود را ادامه داد و سراغ قطعه بعدی رفت. «صدا بارون» صدای همخوانی جمعیت را بلند کرد و میلاد شاهد یکی از بهترین همخوانی ها شد. صدای گیتار شروع کننده قطعه «عشق الهی» بود. شروع ملودی این قطعه تشویق های مرتب جمعیت را با خود داشت. او پس از این قطعه از همراهی ها ابراز رضایت کرد و گفت: این شد تازه همراهی!

عصار برای قطعه بعدی دکلمه ای کرد و سپس «آیه های عاشقانه» را خواند. نام قطعات پیشنهادی از هر سویی شنیده می‌ شد. هر کس نام قطعه ای پر خاطره را فریاد می زد و عصار قول خواندن آن ها را می داد. «حال من بی تو» کنسرت را ادامه داد. برای قطعه بعدی امید نعمتی، خواننده گروه پالت، روی صحنه آمد. «ای عاشقان» با دست زدن منظم جمعیت شروع شد. در این قطعه امید نعمتی و علیرضا عصار با هم، هم خوانی کردند. تشویق ها در انتها نشان از رضایت شان از این اجرای دو نفره داشت.

شعر زیبای سهراب سپهری در میلاد طنین انداخت. قطعه «زیر باران» با همراهی زیبای گروه کر اجرا شد. «من با توام» با آهنگسازی علیرضا افکاری و با شعری از حسین غیاثی برای اولین بار شنیده شد. ترجیع بند این قطعه در سالن تکرار می‌ شد: «هنوزم بی هوا وقتی اون لحظه ها یادم میاد نفسم‌ می گیره... ». قطعه بعدی با شعری از حافظ بود. این قطعه نیز مانند قطعه قبلی مورد استقبال قرار گرفت و با همراهی دست ها و همخوانی ها نواخته شد.

عصار گفت: این قطعه در آلبوم جدیدم خواهد بود، پس از شنیدن این قطعه کاش کمی تفکر کنیم. پس از این جمله او پشت پیانو نشست و قطعه بعدی با ترانه ای از روزبه بمانی این گونه شروع شد. این ترانه با محوریت موضوع اجتماعی خود حال و هوای کنسرت را تغییر داد. تشویق ها در میانه این قطعه پس از هر بیت، نشان از درک این ترانه داشت.

تکنوازی زیبای ویولن آغاز گر قطعه «دیونگی» شد تا پس از آن عصار به قطعه «خیابان خواب ها» برسد. این قطعه را به هموطنانی که‌ شب ها در گور می خوابند، هموطنانی که‌ روزی چندین ساعت کار می کنند تا  حداقل ها را در زندگی داشته باشند، به جوانی که در کشوری به این ثروتمندی زندگی می کنند و برای امرار معاش کلیه خود را می فروشند، به امید روزی که نیازی به خواندن این قطعات نباشد. او پس از این جملات سراغ خواندن قطعه «خیابان خواب ها» رفت و پس از آن «بن بست» با شعر افشین یداللهی و تنظیم شهرداد روحانی اجرا شد.

قطعه انتهایی این اجرا از یکی قطعات پرطرفدار عصار انتخاب شده بود. «خیال نکن نباشی» با شور خود به این کنسرت پایان داد.

 در این چهار شب نوازندگانی چون همایون نصیری، دارا دارایی، آرش پژن مقدم، ماکان حافظی، حسام متولی، امین شهابی، مهرداد و میلاد عالمی و... به رهبری پویا نیک پور در این کنسرت نواختند و گروه کر «نامیرا» به رهبری فرهاد هراتی با ارکستر هم نوا شدند.

عکس های علی مجلسی از این کنسرت را در ادامه ببینید:منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q