۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 03:50 ق.ظ

درخشش بانوان موسیقی در آخرین ماه فصل زمستان

درخشش بانوان موسیقی در آخرین ماه فصل زمستان
نوای فارس-مهرنوش قضاوتی: کنسرت های بانوان در بازه های زمانی مختلفی برگزار می‌شوند، اما همیشه تعداد این کنسرت ها نسبت به اجرا های دیگر کمتر بوده است. این مسأله با توجه به استقبال خوب بانوان از موسیقی منحصرشان می تواند ناشی از محدودیت هایی باشد که‌ این حوزه از موسیقی با آن رو به رو است. گروه های بانوان با تلاش خود راه گشایی هایی کرده و موفق گشته اند با امکاناتی که‌ دارند موسیقی خوبی به مخاطبان شان ارائه دهند و روی صحنه حضور خود را پررنگ کنند. آخرین ماه سال ۹۵ در کنار کنسرت های متنوع پاپ، کلاسیک، ... شاهد چند اجرا متنوع بانوان نیز هستیم.

۵ اسفند ماه/ پلاریس/ تالار وحدت

گروه پلاریس یکی از گروه های فعال بانوان است. این گروه موسیقی پاپ را در چند زبان مختلف اجرا می کنند. در این کنسرت نیز قطعاتی به زبان‌های فارسی، آذری، هندی، انگلیسی و فرانسه هنرمندانه خوانده می‌شوند.

بهار ایلچی، سپیده ایلچی، مهشید مولایی، پگاه ابراهیم، مهرناز دبیرزاده، آرمیتا فهیمی، سحر دزوارئی، پرنا کوه گیوی، آوا منبری، شانیا شهریاری ، سارا پارسایی، ثمیلا تحویلداری، نگین رشیدی، کیانا کرمانیان و مینا دریس اعضای گروه ستاره قطبی را تشکیل می دهند.

این گروه موفق بانوان به سرپرستی بهار ایلچی کنسرت شاد خود را ساعت ۱۴:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می برند.

۸ اسفند ماه/ آنسامبل «ئاسو»/ فرهنگسرای نیاوران

این گروه نوپا در ۸ اسفند ماه دومین کنسرت خود را تجربه می کند.

آنسامبل «ئاسو» پیش از این اولین کنسرت خود را در تیر ماه سال جاری برگزار نموده است. ئاسو اولین گروه بانوانی است که تمام تمرکز خود را بر روی موسیقی فولکلور و اقوام گذاشته و در این اجرا نیز قطعات فارسی، کوردی، بلوچی، گیلکی، آذری، لری، بختیاری، جنوبی، عربی، ... خواهد نواخت.

خوانندگی این گروه بر عهده مریم خانه ساز است و در اجرای اسفند ماه مینو اصحابی، نازنین قاسمی، مهسا لواسانی دانا، مژگان حسینی، آذین ملک‌زاده، پریسا اینانلو و سارا احمدیان نوازندگانی هستند که‌  روی صحنه حاضر خواهند شد. این گروه به سرپرستی  ئاسو نادری ساعت ۲۰ در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود.

۱۹ اسفند ماه/اپرا نمایشی گروه آواز ملل و شیفتگان دل/ تالار وحدت

گروه آوازی ملل به همراه گروه نمایشی شیفتگان دل روی صحنه می روند. این دو گروه پیش از این نیز در دی ماه روی صحنه رفته بودند و برای نخستین بار اپرت آرشین مال آلان را به نمایش گذاشته بودند. در این اجرا شهلا ميلانی، نسرين ناصحی تهرانی، نيلوفر بدريكوهی، الهام علی بخشی، شهرزاد يوسفی، سونيا نظامی، روشنك رفانی، مارال شيروانی، پرنيا علی نژاد،مديا هاشمی، ساغر جان نثار، پريناز حيدری نژاد، ساحل صالح،تينا يوسفی، پرنيا مراقبی، نگار نراقی، نسترن رامبد، ليلا مغان اعضای گروه ملل هستند. این کار مشترک گروه موسیقی و گروه نمایشی ساعت ۱۴:۳۰ ویژه بانوان در وحدت برگزار می‌شود.

بانوان علاقه مند برای تهیه بلیت می توانند به سایت www.iranconcert.com مراجعه نمایند.منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q