۱۴۰۳ هشتم ارديبهشت - 02:17 ق.ظ

گزارش نوای فارس از کنسرت محمد معتمدی؛«کویر» محمد معتمدی در پایتخت ماندگار شد

«کویر» محمد معتمدی در پایتخت ماندگار شد
نوای فارس - حسین رجب نیا: شامگاه 4ام اسفند ماه ، محمد معتمدی کنسرت کویر را در سالن وحدت مجموعه رودکی به روی صحنه برد.

همان طور که انتظار میرفت، این اجرا با استقبال پر شوری همراه بود. این کنسرت تقریبا با 1 ساعت تاخیر شروع شد. در شروع برنامه، معتمدی ابراز خوشحالی کرد ازینکه توانسته است  کارهایی که طی یک سال عرضه داشته است با  فرصتی که در ان شب پیش آمده  در قالب این کنسرت به روی صحنه بیاورد. به اعتقاد وی، موسیقی ایران تنها یک حامی دارد و این حامی، مردم هستند. در این کنسرت بیش از 13 قطعه در دو بخش به روی صحنه اجرا رفت.

قطعه «کویر»، ساخته خود معتمدی، در سکوت مطلق حاضرین سالن به مخاطبان او تقدیم شد. در اجرای بعدی، شاهد همراهی ساز عود و صدای محمد معتمدی بودیم. انتخاب اشعار و هماهنگی مضامین آن با نوع اجرای معتمدی دلیل تاثیر گذاری بالای این سبک کار از او می تواند باشد. «شکنم ساغر» از ساخته های پرویز یاحقی به عنوان قطعه سوم انتخاب شده بود.و در ادامه «به یاد سیاد» با نوای ساز پیانو اوج احساس را با خود به همراه داشت. تصنیف «بیا» مکمل این حس حال عرفانی بود که در بخش اول این کنسرت به سمع و نظر مخاطبان او رسید. در قطعه بعدی ساز و آواز در قالب خیام خوانی به نوای ساز عود حال و هوای این اشعار را به نوعی متفاوت در سالن القا کرد و در نهایت تصنیف «چون مرده شوم» پایان بخش پارت اول این اجرا بود.

پس از چند دقیقه ای تتفس، بار دیگر گروه بر روی صحنه حاضر شدند و با تعظیم و احترام در مقابل حاضرین در جایگاه خود مستقر شدند. سپس محمد معتمدی بار دیگر از مخاطبان خود به دلیل حمایت هایشان تشکر کرد و در ادامه مقدم حضور چهره های هنری و شناخته شده ملی که میهمان این شب کنسرت او بودند را با ذکر نام آن ها گرامی داشت.

شبنم مقدمی، امیرحسین مدرس، نگین صدق گویا، معصومه کریمی، مریم شیرازی و بهمن محمدزاده، شاعر و ترانه سرا از این دست از مهمانان این کنسرت بودند.همچنین معتمدی تشکر ویژه خود را از کریم قربانی نوازنده ویولون سل بابت پرورش شاگردانی موفق و همراهی او در برخی قطعات ماندگار و البته حضورش در جمع حاضرین سالن ابراز داشت ودر نهایت از مدیریت چای دو غزال، اسپانسر برنامه، به دلیل حمایت های مادی و معندی این برنامه تشکر و قدر دانی به عمل آمد.

اولین قطعه ای که در بخش دوم ازین برنامه بر سازهای نوازندگان جاری گشت، «پرواز» بود. و سپس «امید جانم »از ساخته های تجویدی به روی صحنه رفت. اجرای سوم از این بخش به ساز و آواز دودوک و پیانو و آوای صدای معتمدی اختصاص یافت. اما قطعه 4ام بار دیگر از ساخته های یاحقی تحت عنوان «به نگاهم بنگر» بود که با صدای معتمدی در تالار وحدت مجموعه رودکی به اجرا درامد.
در ادامه شاهد اجرای تصنیفی ازمعتمدی بودیم که ساز عود اورا همراهی کرد وسپس این قطعه به اجرای ضربی خوانی مبدل شد. قطعه ششم از بخش دوم «رفته ز دل» بود که به دوست داران او تقدیم شد و در نهایت «ای ایران» به عنوان حسن ختام این اجرا با همراهی و قیام تک تک حاضرین در سالن اجرا شد که نتیجه آن تشویق بی وقفه دوست داران محمد معتمدی بود. گروه در مقابل حاضرین سر تعظیم فرود اوردند و با پرتاب گل به سوی مخاطبان از این تشویق بی سابقه تشکر و قدر دانی کردند.سپس بار دیگر گروه در جای خود مستقر شدند. از هر گوشه از سالن اسم قطعه ای به گوش میرسید که در میان آن ها «مرغ سحر» بیشتر از همه نمایان بود.

محمد معتمدی  برای بهبود حال استاد شجریان دعا کرد و اذعان داشت که قطعه «مرغ سحر» که یادگار استاد است، بهتر است مختص ایشان با قی بماند. از این رو بنا شد بار دیگر«کویر» به روی صحنه اجرا برود. اما قبل از این اجرای افتخاری، معتمدی گروه کنسرت خود را به حاضرین معرفی کرد. همراهان و گروه ارکستر امشب محمد معتمدی بر روی صحنه  را داود اسلفی، پیانو، پویان جمشیدی، پرکاشن، مسیح مردیها، ویولونسل، احمد محمدیان،کلارینت و دودوک به رهبری و تنظیم امیر مهدی مقدم نوازنده عود  تشکیل می دادند.

در نهایت «کویر» بار دیگر سکوت مطلق را با خود در سالن به همراه آورد. در انتها بار دیگر شاهد تشویق حاضرین در سالن بودیم. گروه پس از تعظیم و تشکر از آنها، صحنه اجرا را ترک کردند.

در ادامه میتوانید عکسهای سارا گران نظر از این کنسرت را ببینید:
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q