۱۴۰۳ بيست و هفتم ارديبهشت - 07:54 ب.ظ

رونمایی از «خرستان»، نخستین کتاب طنز یک آهنگساز پیشکسوت

رونمایی از «خرستان»، نخستین کتاب طنز یک آهنگساز پیشکسوت
نوای فارس- مهرنوش قضاوتی: ۲۱ اسفند از نخستین کتاب طنز لوریس چکناواریان با نام «خرستان» رونمایی می شود. این چهره شناخته‌شده فرهنگی ایران و ارمنستان تا کنون آهنگسازی قطعات و رهبری  ارکستر های مختلف را در کارنامه کاری خود داشته است. چکناواریان  با هزینه خود ارکستر های متعددی در آمریکا، کانادا، فنلاند، تایلند رهبری کرده است، هم چنین ساخته های او توسط ارکسترهای مختلفی مانند ارکستر سمفونیک لندن، ارکستر فیلارمونیک لندن، ارکستر هال، ارکستر فیلارمونیک هلسینکی، ارکستر سمفونیک هلسینکی، ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر سمفونیک نیویورک اجرا شده‌اند.

۶ اپرا، ۵ سمفونی، قطعاتی در زمینه موسیقی کر، موسیقی مجلسی، موسیقی باله، پیانو و خوانندگی،‌ کنسرتوهایی برای پیانو،ویولن، گیتار، سلو و پیپا، در کنار موسیقی‌های متن فیلم از ساخته های اوست. او بیش از ۱۰۰ اثر نیز با لیبل‌هایی مانند آرسی‌ای، فیلیپس، امی و ای‌اس‌وی منتشر کرده است.

حالا او نخستین کتاب طنز خود را نوشته است و در آخرین روز های سال ۹۵ از آن رونمایی می کند. این کتاب شامل ۳۱ داستان طنز است که توسط انتشارات صدای معاصر منتشر گشته. طراحی داخل این کتاب و جلد آن را یارتا یاران برعهده داشته است. کتاب صوتی این اثر نیز با صدای پیشکسوتان دوبله منتشر خواهد شد.

در این آیین رونمایی اکبر عالمی، یارتا یاران و محمود دولت آبادی حضور خواهند داشت و درباره جنبه های مختلف این اثر صحبت خواهند کرد.

مراسم رونمایی «خرستان» پنج عصر شنبه، ۲۱ اسفند ماه، در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از تقاطع مطهری، نبش کوچه کلاته، برگزار می شود.
 منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q