۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 02:09 ق.ظ

مروری بر آلبوم های منتشر شده در سال 95سال نود و پنج؛ کولاک انتشار آلبوم های پاپ

سال نود و پنج؛ کولاک انتشار آلبوم های پاپ
نوای فارس- مهرنوش قضاوتی: در هر سال شاهد منتشر شدن آلبوم ها و قطعات مختلف در سبک های متفاوتی هستیم. مخاطبان موسیقی هر کدام از این سبک ها هر سال منتظر قطعات محبوب شان هستند. تعدادی از این آلبوم ها مورد اقبال قرار می‌گیرند و علاوه بر احساس رضایت مخاطبان شان، نظر علاقه مندان به سبک های دیگر را نیز به خود جلب می کنند. اما تعدادی از خوانندگان هم پس از شنیده شدن قطعات شان تصمیم می گیرند با در نظر گرفتن سلیقه روز و بالا بردن کیفیت کاری شان آلبوم بعدی را با موفقیت بیشتری همراه کنند. در سال ۹۵ قطعات و آلبوم هایی در طیف گسترده ای از آلبوم اولی ها گرفته تا آلبوم چندمی ها، وارد بازار موسیقی کشور شد که مروری بر گزیده ای از آن ها خواهیم کرد.

میثم ابراهیمی/ «تیک»
 میثم ابراهیمی در آخرین ماه امسال سومین آلبوم خود را منتشر کرد. «تیک» سومین آلبوم ابراهیمی پس از دو آلبوم «نبض» و «تگرگ» است. این آلبوم موسیقی که شامل 15 قطعه است نخستین آلبومی که در بازار به صورت فلش مموری عرضه شد. وشان حداد، سینا شعبانخانی، مهرزاد امیرخانی، صالح رضایی، عاطفه حبیبی، حامد برادران و شاهین شیخی کسانی هستند که در شکل گیری این آلوم نقش داشته اند.

علی زند وکیلی/ «رویای بی تکرار»
«رویای بی تکرار» را می شود نخستین آلبوم مستقل علی زند وکیلی برای بیان خط فکری و شخصیت هنری او دانست. او که سال گذشته آلبوم «یادی به رنگ امروز» را با بازخوانی آثاری از بزرگان موسیقی ایرانی منتشر کرده بود، در زمستان سال جاری دومین اثر خود را با 12 قطعه منتشر نمود. افشین مقدم، حسین غیاثی، پرستو حراجی اصل، داوود غلامی و فراز حلمی تزانه های این اثر را سروده اند و علاوه بر علی زندوکیلی و گروه زند، هنرمندانی چون علیرضا افکاری، محمد زندوکیلی، فراز حلمی، یاشار یاری و سعید زمانی در زمینه آهنگسازی و تنظیم  همکاری داشته‌اند. زند وکیلی در آخرین کنسرت خود پیش از انتشار «رویای بی تکرار» قطعاتی از این آلبوم را برای مخاطبان خود اجرا کرده و بازخورد هایی پیش از انتشار آن دریافت کرد. در 23 اسفند ماه نیز اولین کنسرت خود را پس از منتشر شدن این آلبوم برگزار می کند.

نیما علامه/ «مبارکم باشه»
پس از چند سال دوری از مخاطبان و انتشار قطعات در فضای مجازی، نیما علامه توانست نخستین آلبوم خود را طی کسب مجوز های لازم، با نام «مبارکم باشه» منتشر کند. این آلبوم با ده قطعه روانه بازار شد که امیرعلی بهادری با سرودن هفت ترانه و ساختن ملودی های آن ها بیشترین نقش را در تولید این آلبوم داشته است. این خواننده پاپ در 22 اسفند ماه به همت موسسه فرهنگی- هنری «آوای ترنم یونا» برای نخستین بار اجرای زنده را در اریکه ایرانیان تجربه می کند.

مهدی یراحی/ «آینه قدی»
مهدی یراحی در زمستان امسال چهارمین آلبوم خود را پس آلبوم های موفق «منو رها کن»، «مثل مجسمه» و «امپراطور» روانه بازار موسیقی کشور کرد. یراحی در این آلبوم نیز همکاری خود را با امیرعلی بهادری و روزبه بمانی در زمینه ترانه ادامه داد و همچنین با  آرش مهرابی، رضا شاهین، امیرحسین مساح  همکاری داشت. آهنگسازی این آلبوم نیز برعهده مهدی یراحی، امیرعلی بهادری، وحید پویان، اسحاق اسدبیگی، احسان نی زن بوده است. یراحی پس از انتشار این آلبوم خود اولین آیین جشن امضا و دیدار با طرفدارانش را برگزار کرد و سپس این مراسم را به شهر رشت برد. نمایشگاه بین المللی میلاد نیز در 19 اسفند ماه برای اولین بار از قطعات «آینه قدی» میزبانی کرد.            حامد همایون/ «دوباره عشق»
حامد همایون را می توان خواننده امسال موسیقی پاپ کشور دانست. او پس از انتشار تک قطعات و دریافت بازخورد های مخاطبان امروز موسیقی پاپ به همت موسسه فرهنگی- هنری «ترانه شرقی» نخستین آلبوم موسیقی خود را با نام «دوباره عشق» در بازار موسیقی منتشر کرد. همایون نخستین تجربه اجرا های خود را در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر داشت. او با برگزار کنسرت در چهارسانس این جشنواره جزء خوانندگان پر اجرا این جشنواره محسوب شد. کنسرت های خواننده آلبوم «دوباره عشق» پس از تهران در شهرستان ها ادامه پیدا کرد تا او با مخاطبان خود در دیگر شهر های کشورمان دیدار کند.

محمد علیزاده/ «گفتم نرو»
محمد علیزاده خواننده ای که این روز ها نام او را در زمینه رکورد برگزاری کنسرت می شنویم آلبوم خود را تحت عنوان «گفتم نرو» امسال منتشر کرد. این خواننده پر کار در سال 95 با برگزاری 36 سانس اجرا در تهران رکورد برگزاری کنسرت را زد و با برگزاری شش سانس کنسرت در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر این رکورد به تعداد قابل توجهی رسید. علیزاده «گفتم نرو» را در هشت قطعه با آهنگسازی خودش، فرشید ادهمی و میلاد ترابی و ترانه سرایی مهرزاد امیرخانی منتشر نمود و در جشنواره برای اولین بار این قطعات را با همراهی مخاطبانش اجرا کرد.

سیروان خسروی/ «آنپلاگد»
آذر ماه امسال سیروان خسروی اثر متفاوتی را منتشر کرد. پخش «دنیای هنر» تازه ترین اثر سیروان خسروی را که شامل چند اثر صوتی و تصویری از کنسرت آنپلاگد سیروان است را روانه بازار موسیقی کرد. شش قطعه «یه روز میای»، «خاطرات تو»، «دوست دارم زندگی رو»، «بازم بتاب»و عاشقتم از مجموعه آثار اجرا شده در کنسرت آنپلاگد سیروان در قالب یک دی وی دی به همراه نسخه صوتی این آثار قرار داده شد. خسروی پس از یک سال دوری از صحنه  قرار بود در تاریخ های 25،26 اسفند ماه روی صحنه برود که با فروش بی سابقه این چهار سانس کنسرت او برای 27 و 28 اسفند تمدید گشت.

احسان خواجه امیری/‌ «سی سالگی»
احسان خواجه امیری خواننده با سابقه موسیقی پاپ کشور در سال ۹۵ هشتمین آلبوم خود را منتشر کرد. خواجه امیری در این آلبوم مانند گذشته با علیرضا افکاری، هومن نامداری، روزبه بمانی همکاری داشت و اکبر شاهی، افشین یداللهی، پویان بوترابی  نیز در شکل گیری این اثر حضور داشتند. همکاری او با افشین یداللهی پس از چند وقت دوباره در این آلبوم دوباره اتفاق افتاد که از نکات جالب توجه این آلبوم بود. «سی سالگی» باعث برگزاری اولین مراسم جشن امضا توسط این خواننده شد و مخاطبان موسیقی او برای اولین بار در این آیین حضور پیدا کرده و با خواننده محبوب شان دیدار کردند. قطعات «سی سالگی» در تاریخ ۲۲،۲۳،۲۷و۲۸ اسفند ماه برای نخستین بار در ایران روی صحنه اجرا خواهند شد.

سیامک عباسی/ «خوشبختیت آرزومه»
در سال 95 سیامک عباسی پس از کسب مجوز، نخستین آلبوم خود را با نام «خوشبختیت آرزومه» به صورت رسمی روانه بازار موسیقی کشور کرد. این آلبوم موسیقی که بیشتر ترانه ها و ملودی هایش سروده و ساخته این مولف است، به خوبی مورد استقبال قرار گرفت و او برای نخستین بار در شهریور ماه روی صحنه رفت. این خواننده که تا پیش از نخستین اجرایش چهره اش را نمایان نکرده بود، در نخستین دیدار مخاطبان با چهره او آشنا شدند. عباسی پس از تهران در چند شهرستان هم روی صحنه رفت تا نوبت به سی و دومین جشنواره موسیقی فجر و نخستین تجربه حضور او در این جشنواری برسد.

امید حاجیلی/ «حاجیلیتو»
امید حاجیلی پس از هشت سال دومین آلبوم موسیقی خود را در سال 95 روانه بازار موسیقی کشور کرد. حاجیلی که پیش از این آلبوم «آلگرو» را منتشر کرده بود، این اثر خود را با 13 قطعه شاد به مخاطبانش ارائه داد. در این آلبوم موسیقی، قطعه «نقش جمال» با تنظیمی جدید قرار گرفت و این آلبوم حاجیلی را با یادی از ناصرعبداللهی همراه کرد. حضور نوازنده‌ها و موزیسین‌های شاخص حوزه موسیقی کشورمان و استفاده از ملودی های محلی و بومی از نکات حائز اهمیت این آلبوم است. حاجیلی  در  شب انتشار آلبوم دوم خود در کنسرت خود از آن رونمایی نمود. این خواننده و طرفدارانش در سی و دومین جشنوراه موسیقی فجر  حضور یافتند و شب پرشور جشنوراه را ساختند.

محسن چاوشی/ «امیر بی گزند»
چاوشی پس از انتشار آلبوم های «یه شاخه نیلوفر»، «ژاکت»، «حریص»، «سنتوری»، «پرچم سفید»، «من خود آن سیزده‌ام» و «پاروی بی‌قایق» امسال تازه ترین اثر خود را با نام «امیر بی گزند» منتشر نمود. چاوشی در این آلبوم از اشعار بزرگانی نظیر سعدی و مولانا بهره برده و با حسین صفا،  علی اکبر یاغی تبار، پدرام پاریزی همکاری نموده است. سینا سرلک در قطعه «پریشان» با چاوشی همخوانی کرده و باعث شده تجربه قطعه پرطرفدار«کجایی» سریال شهرزاد تکرار شود. قطعه «زندان» تازه ترین قطعه محسن چاوشی است که برای برنامه تلویزیونی خندوانه خوانده شده.

مهدی یغمایی/ «چمدون تو»
مهدی یغمایی پس از انتشار «یه دنیا حرف»، آلبوم «چمدون تو» را در سال جاری منتشر نمود. یغمایی که سابقه داوری برنامه «شب کوک» را نیز داشت این آلبوم را در خرداد ماه منتشر نمود و برای نخستین بار در بهمن ماه کنسرت خود را برگزار کرد. کنسرت این خواننده به همت موسسه فرهنگی- هنری «رنگ کمان هنر جوان» در تالار وحدت به عنوان اولین تجربه رسمی او در دیدار با طرفدارانش بود.

علیرضا طلیسچی/ «دقیقه هام»
پس از سال ها فعالیت در حوزه موسیقی و انتظار، پس از اخذ مجوز های لازم علیرضا طلیسچی نخستین آلبوم رسمی خود را در سال 95 منتشر نمود. «دقیقه هام» عنوان اولین آلبوم طلیسچی است. این البوم  با نه قطعه که تمامی آن ها سروده و ساخته خود اوست، منتشر شد. این خواننده پاپ تک قطعاتی در سال جاری منتشر نمود و برای نخستین بار در دوشب با مخاطبان خود در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران دیدار کرد.

بابک جهان بخش/ «حالم خوبه»
پس از گذشت یک سال و هشت ماه از آلبوم «مدار بی قراری» اردیبهشت ماه امسال آلبوم «حالم خوبه» از بابک جهانبخش منتشر شد. هشتمین تجربه انتشار آلبوم جهانبخش با این آلبوم که قرار بود نام آن «اینا یعنی عشق» باشد، رقم خورد. تغییراتی که در بخش ترانه این آلبوم رخ داد جالب توجه بود، محسن شیرآلی در این اثر، برخلاف آلبوم «مدار بی قراری» ترانه اش تنها در یک اثر دیده می شد. بابک جهانبخش در کنار هشت ترانه سرای دیگر قرار گرفت و فضای متفاوتی بر این آلبوم موسیقی حاکم شد و «حالم خوبه» یکی از آلبوم های متفاوت در کارنامه کاری جهانبخش شد.

بهنام صفوی/ «معجزه»
بهنام صفوی اردیبهشت امسال آلبوم «معجزه» را منتشر کرد. این آلبوم چهارمین آلبوم او پس از «عشق من باش»، «آرامش» و «فوق العاده» است. روزبه بمانی، مهرزاد امیرخانی، سید محمد کاظمی، حسین غیاثی، امین بامشاد، افشین یداللهی ترانه های این اثر را سروده اند و آهنگسازی های آن را بهنام کریمی، فرشید ادهمی، بهنام صفوی، امیرعلی زمانیان، سید محمد کاظمی، سیروان خسروی، صادق نورانی برعهده داشتند. صفوی در مرداد ماه سال 95 «معجزه» را روی صحنه سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برد و قطعه «الهی» را برای تیتراژ برنامه «طبیب» شبکه سوم سیما خواند.

حمید عسگری/ «دیوونه وار»
 ششمین آلبوم موسیقی حمید عسگری بهار امسال به بازار موسیقی کشور عرضه شد. این آلبوم عسگری  پس از آلبوم «از عشق» با نه قطعه منتشر شد. تمامی ترانه های این نه قطعه را علی ایلیا سروده و آهنگسازی های آن را خود حمید عسگری برعهده داشته است. «دیوونه وار» نخستین آلبوم حمید عسگری که کمتر از ده ماه منتشر شده است. کنسرت های این آلبوم از اردیبهشت ماه آغاز گشت و «دیوونه وار» با بازخورد های مختلفی مواجه شد.

سال آینده نیز شاهد انتشار آلبوم های خوانندگانی چون اشوان، فرزاد فرزین با نام «شانزلیزه» و رضا صادقی با نام «این یعنی درد» خواهیم بود.

 منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q