۱۴۰۳ چهارم ارديبهشت - 08:31 ب.ظ

در نشست خبری رهبر مطرح ارکستر راونا مطرح شد؛ ريكاردو موتی: موسیقی نه مرز می‌شناسد، نه ملیت، نه قومیت

ريكاردو موتی: موسیقی نه مرز می‌شناسد، نه ملیت، نه قومیت
نوای فارس - مینا آتشی: نشست خبري اركستر ايتاليايي راونا عصر روز چهارشنبه ١٤ تيرماه در سالن اصلي تالار وحدت برگزار شد.

نشست پرسش و پاسخ اصحاب رسانه با رهبر شناخته شده و جهاني ايتاليا تبار ريكاردو موتي امروز در حالي برگزار شد كه گروه دقايقي قبل مشغول تمرين بودند.

علي اكبر صفي پور مديرعامل بنياد رودكي، شهرداد روحاني رهبر اركستر سمفونيك و ريكاردو موتي رهبر اركستر در اين نشست حضور داشتند.

در ابتداي برنامه علي اكبر صفي پور مديرعامل بنياد رودكي گفت: همكاري ايران و ايتاليا در زمينه اجراي برنامه يكي از مهمترين اتفاقاتي است كه در حال رخ دادن است كه از جنبه فني و بين المللي اهميت فراواني دارد.
وي افزود: موسيقي يكي از بهترين و مهمترين ابزارهاي ارتباطات فرهنگي از ابتدا تاكنون بوده است،  و اين برنامه حاصل یک فعالیت ۹ ماه است که با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا انجام گرفته و امروز به نتیجه مطلوبی رسیده که با عنوان "جاده های دوستی" به مخاطبان ایرانی و ایتالیایی عرضه می شود. این پروژه ابتکار آقای ریکاردو موتی است که طی سال های گذشته در هر کشوری با گروه های مختلف موسیقایی برنامه اجرا می کرد.

شهرداد روحانی رهبر ارکسترسمفونیک تهران هم گفت:  خیلی خوشحالم که ارکستر به سطحی رسیده که می تواند با یکی از مهم ترین رهبران ارکستر دنیا و بهترین نوازنده های اروپا در پروژه "جاده های دوستی" به اجرای برنامه بپردازد.

 ریکاردو موتی نيز درباره حضورش در ايران اينطور توضيح داد: بار اول است که به ایران می‌آیم و برایم باعث خوشحالی است که اجرایی مشترک با اعضای ارکستر سمفونیک تهران داریم.

وي افزود: ایتالیا کشوری است با قدمت تاریخی و ایران هم همین طور و لازم است که این دو کشور با تمدن‌هایی قدیمی تعامل بیشتری در زمینه فرهنگ و هنر با یکدیگر داشته باشند. موسیقی نه مرز می‌شناسد، نه ملیت، نه قومیت و راهی است برای تعامل فرهنگی و تنها از طریق زبان فرهنگ است که می‌توان به صلح و آرامش رسید.

 موتي اضافه كرد؛ شهرداد روحانی بسیار خوب با بچه‌ها کار کرده است به نحوی که شناخت خوبی از موسیقی کلاسیک دارند البته تخصص من موسیقی کلاسیک است و شناختی نسبت به موسیقی ایرانی با سابقه طولانی‌اش ندارم.

اين رهبر شناخته شده درباره قطعات اجرايي هم كفت: انتخاب ما جوزپه وردی بزرگترین موسیقی‌دان ایتالیایی است. چون او روح و جان ایتالیا را به جهان معرفی کرد.

او ادامه داد: بابد بگويم كه ما فقط این برنامه را در ایران اجرا نکرده‌ایم و پیش از این به شهرهای دیگری از جهان هم رفته‌ایم. این دست دوستی ایتالیاست که با اجرای آثار کلاسیک این کشور به سوی دیگر کشورها دراز می‌شود و شاید ایران هم روزی بتواند با اجرای آثارش در کشورهای مختلف دست دوستی‌اش را به سمت جهان دراز کند.

اركستر سمفونيك تهران با همكاري اركستر راونا فردا شب پنجشنبه ١٥ تيرماه ساعت ١٩:٣٠ در تالار وحدت و ١٧ تيرماه در شهر راونا مشتركا روي صحنه خواهند رفت.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q