۱۴۰۳ سي فروردين - 08:02 ب.ظ

«حس مشترک» در فرهنگسرای نیاوران؛کنسرت با شکوه آنسامبل «نوای صلح» برگزار شد

کنسرت با شکوه آنسامبل «نوای صلح» برگزار شد
نوای فارس: کنسرت "حس مشترک" با اجرای آنسامبل "نوای صلح" به سرپرستی مهدی وجدانی شامگاه روز پنجشنبه 12 مردادماه در شب تولد امام رضا (ع) در سالن خلیج فارس تهران به روی صحنه رفت و تلفیقی از موسیقی سه کشور ایران، ترکیه و ارمنستان را اجرا کرد.

در این کنسرت که شامل اجرای قطعاتی از ساخته‌های مهدی وجدانی، آهنگسازهای موسیقی ارمنی و برداشتی از موسیقی‌ کشور ترکیه بود، روی هم رفته 11 قطعه موسیقی اجرا شد.

آخرین اجرای آنسامبل "نوای صلح" پیش از این کنسرت به تابستان سال گذشته بر می‌گشت و این فاصله زیاد باعث شده بود که اعضای این آنسامبل برای کنسرت 12 مرداد هیجان بالایی داشته باشند و بعد از دو ماه تمرین مداوم، رپرتوار متفاوت خود را آماده اجرا کنند.

اجرای آنسامبل "نوای صلح" با روی صحنه آمدن نوازندگان آنسامبل آغاز شد. مهدی وجدانی نوازنده پیانو پشت ساز خود قرار گرفت و سامان محمدنبی (ویولن)، صدا سدیفی (قانون)، علیرضا دلنوازی (تار)، سپینود میرزایی (ویولنسل) و آیدا امیری مقدم (سازهای کوبه‌ای) هر کدام سازهای خود را کوک کردند و شروع به نواختن اولین قطعه کنسرت شدند.

کنسرت "حس مشترک" با برداشتی از موسیقی ترکیه آغاز شد. قطعه "دیدار" اولین اثری بود که در این کنسرت نواخته شد. البته این قطعه یک اثر ترکی استانبولی نبود و در آن فقط از المان‌های و نشانه‌های موسیقی ترک استفاده شده بود.

پس از اجرای قطعه "دیدار"، اثری از ساخته‌های مهدی وجدانی با نام "دلتنگی" اجرا شد و در ادامه نوبت به اجرای قطعه‌ای از آلبوم "جایی برای ابدیت" با نام "ایستاده در باران" رسید. این قطعه بی کلام از ساخته‌های وجدانی و سامان محمدنبی است که در آن موسیقی کلاسیک غربی و ایرانی همزبان می‌شوند و یک صدای مشترک می‌دهند.

با اجرای دو قطعه از ساخته‌های سرپرست آنسامبل "نوای صلح"، بار دیگر اثری با برداشت از موسیقی ترک اجرا شد که "نشانی" نام داشت. بخش ویژه‌ای از موسیقی‌ کنسرت پنجشنبه شب به اجرای قطعاتی با درون‌مایه‌های موسیقی ترک اختصاص داشت که اجرای این قطعات در لابلای آثار ایرانی و ارمنی، رنگ و بوی متفاوتی به کنسرت داده بود.

"پریشانی" اثری از ساخته‌های مهدی وجدانی و علیرضا دلنوازی قطعه بعدی رپرتوار این کنسرت بود که در این قطعه دلنوازی نوازنده تار با نوازندگی خود نقش ویژه‌ای در تنظیم و سازبندی اثر داشت و همراه با سایر نوازندگان، اجرای بسیار شورانگیزی را به جای گذاشت.

در ادامه نوبت به اجرای قطعه‌ای متفاوت از آهنگساز معروف ارمنی، خاچاطور آوتسیان رسید. قطعه Expromt از ساخته‌های آوتسیان فضای فرهنگسرای نیاوران را متفاوت از قبل کرد و کنسرت را به سمت و سوی دیگری برد. اجرای این اثر زیبا با تشویق مخاطبان حاضر در سالن خلیج فارس همراه بود.

با نواختن یک اثر دیگر با برداشتی از موسیقی ترکیه، این‌بار یک قطعه فولک و معروف ارمنی-آذری با نام "ساری گلین" اجرا شد و تشویق‌های زیادی از سوی تماشاگران گرفت. سپس اثر "حس مشترک" از بهترین ساخته‌های مهدی وجدانی اجرا شد و از آن‌جایی که عنوان کنسرت هم با نام همین قطعه مزین بود، این اثر مورد توجه بسیار قرار گرفت.

در انتهای کنسرت آنسامبل "نوای صلح"، نوازندگان این آنسامبل اثری دیگر از آهنگساز ارمنی را نواختند. این قطعه Eeasteam Dance کاری از میهران دمرچیان بود و فضای متفاوتی داشت. در نهایت نیز کنسرت با اجرای قطعه "ابدیت" با آهنگسازی وجدانی به پایان رسید و این اثر پایان با شکوهی شد برای یک شب به یاد ماندنی.

امیریل ارجمند و سعید اژدرپور از مهمانان ویژه کنسرت "حس مشترک" با اجرای آنسامبل "نوای صلح" بودند.

مسعود الهیاری مدیر اجرایی این کنسرت بود و آلوین آوانسیان نیز در بخش فنی و اجرایی کنسرت به اعضای آنسامبل "نوای صلح" کمک شایانی کرد.

آنسامبل "نوای صلح" تا پایان سال جاری دو یا سه مرتبه دیگر نیز با رپرتوارهای متفاوت در تهران روی صحنه می‌رود و برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای اجرا در خارج از کشور دارد.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q