۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 04:14 ق.ظ

با حضور جمع کثیری از اهالی موسیقی؛پیکر مرحوم ناصر فرهودی به خاک سپرده شد

پیکر مرحوم ناصر فرهودی به خاک سپرده شد
نوای فارس: مراسم تشییع پیکر ناصر فرهودی با حضور حمیدرضا نوربخش، فرزاد طالبی، بهرام جمالی، بابک صحرایی، حسین شریفی، بابک ریاحی‌پور، علی جعفری پویان، رضا تاجبخش، سعید شهروز، شهرام ناظری، مانی رهنما، مجید انتظامی، سیروس الوند، نیما مسیحا، امیریل ارجمند، محمد اصفهانی، چنگیز حبیبیان، یغما گلرویی، علیرضا افکاری، کامران رسول زاده و.. برگزار شد.

در ابتدای مراسم سیروس الوند پشت تربیون قرار گرفت و گفت: من سعادت این را داشتم که موسیقی بعضی از کار‌هایم را با ناصر فرهودی بسازم. او علاقه و تعصب بسیاری به موسیقی داشت و برای ساخت موسیقی ‌فیلم‌ها زحمت می‌کشید. جای خالی بعضی‌ افراد به‌راحتی پر نمی‌شود. فرهودی زمانی با امکانات کم و محدودیت‌هایی که در عرصه ضبط موسیقی وجود داشت، موسیقی‌های خلاقانه‌ای را ساخت و ضبط کرد.

محمد اصفهانی دومین سخنران برنامه درباره این هنرمند گفت: من هنوز هم باور نمی‌کنم که او از میان ما رفته است. ما همکاری‌ بسیاری باهم داشتیم. او نه‌تنها همکار خوبی بود؛ بلکه مرد بسیار مهربانی بود که همیشه دوست داشتی با او کارکنی. ما کارهای بسیاری را باهم ضبط و تولید کردیم.

وی افزود: چند روز پیش‌ازاین اتفاق که با او بودم، نگران یکی از اهالی موسیقی بود. به من گفت که به او سر بزنم. من امیدوارم پسرش بعد از پدر، همچنان به استودیو پاپ کمک کند و آن را هدایت کند. ناصر فرهودی، او همانند اسمش یار و همراه بود.

نفر بعدی حمیدرضا نوربخش بود، او گفت: ناصر فرهودی بسیار هنرمند بود و درک و دریافت زیبایی شناسانه‌ای داشت. این درک را تنها افراد بسیار کمی دارند و قابل‌انتقال هم نیست. یادگاری‌های بسیاری از او به‌جامانده است. ما در زمان حیات او یک قدردانی کوچکی از او کردیم. باید زمانی که هنرمندان هستند، به یاد آن‌ها باشیم. امیدوارم خداوند روح این هنرمند را قرین رحمت خود قرار بدهد و فقدان او را به خانواده او و اهالی موسیقی تسلیت می‌گویم.

مانی رهنما هم درباره این هنرمند فقید گفت: تقارن انسان بودن در کنار تخصص، به شکل نادری اتفاق می‌افتد. ناصر فرهودی با تخصصی که در کار داشت، اثری قابل‌شنیدن می‌ساخت. او آموزگار عشق بود و دلسوزانه برای مردم کار می‌کرد. او بسیار گوش شنوا داشت و ما همیشه با او درد دل می‌کردیم. ناصر فرهودی استودیو نساخت، بلکه جایی برای عشق ساخت و من مطمئنم که میلاد فرهودی استودیو پاپ را همچنان سر پا نگه می‌دارد. ناصر فرهودی با میراثی که برای ما به‌جا گذاشت، برای ما جاودانه خواهد بود.

شهرام ناظری همچنین به‌عنوان چهارمین سخنران گفت: من هم مانند بسیاری از دوستداران ناصر فرهودی از شنیدن این خبر بسیار اندوهگین شدم. من حدود ۳۰ سال بود که با ایشان همکاری داشتم آلبوم هایی چون "بشنو از نی"، "لولیان"، "مولویه" و بسیاری آثار دیگر را با نظارت ایشان ضبط کردیم و همه‌کسانی که با ایشان کارکردند؛ می‌دانند که او به لحاظ اخلاقی صفات عالی و برجسته‌ای داشت.

وی افزود: در طی این ۳۰ سال همکاری من با ناصر فرهودی هیچ‌گاه نکته منفی که در جامعه ما بسیار وجود دارد، در وجود او ندیدم. خوشبختانه ناصر فرهودی هم به لحاظ انسانی و هم ازنظر تخصصی جایگاه ویژه‌ای داشت و همواره از اینکه با او کار می‌کردم احساس آسودگی داشتم. زمان بسیار طولانی لازم است تا انسانی مانند ناصر فرهودی در این مملکت تربیت شود و جای خالی او برای همه ما احساس خواهد شد. امیدوارم میلاد فرهودی و حمیدرضا آداب بتوانند تا حدودی جای خالی زنده‌یاد فرهودی را پرکنند.

او ادامه داد: همه ما باید باور کنیم که روزی چنین مراسمی برای ما خواهند گرفت و این مسیری است که دیر یا زود باید طی کنیم این زندگی ارزش این‌ همه خشونت‌هایی را که در جامعه می‌بینیم، ندارد و باید به سمت مهربانی حرکت کنیم.

فریدون خشنود نفری بعدی بود که به جایگاه رفت و گفت: خاطرات با ناصر فرهودی بسیار زیاد است که نمی‌توانم بیان کنم. سپس دست‌نوشته‌ای را که از قبل آماده کرده بود، خواند.

محمد میرزمانی هم گفت: فرهودی و کلهر غیر از صدابرداری مثل دوست کنار هنرمندان بودند. او چنان با آرامش کار می‌کرد که اضطراب را از هنرمند دور می‌شد.

آخرین سخنران سعید شهروز بود، او نیز گفت: سر آلبوم "غزلک" که می‌خواستم کارکنم از وی برای ضبط آلبوم وقت گرفتم، این اتفاق من را خیلی شوکه کرد و از وی درس زندگی آموختم.

پیکر مرحوم فرهودی با بدرقه هنرمندان برای خاک‌سپاری به قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) منتقل شد.

در ادامه می‌توانید عکس‌های شیرین رسام از این مراسم را ببینید:
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q