۱۴۰۳ هشتم ارديبهشت - 01:56 ق.ظ

در سالن اصلی برگزاری کنسرت‌های تهران چه می‌گذرد؟!

در سالن اصلی برگزاری کنسرت‌های تهران چه می‌گذرد؟!
نوای فارس: سالن میلاد نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران یکی از پایگاه‌های اصلی برگزاری کنسرت‌ موسیقی در شهر تهران محسوب می‌شود. سالنی با ظرفیت حدود 2100 صندلی و مجهز به امکانات ویژه سمعی و بصری. در طول سال بیشترین کنسرت‌های موسیقی پاپ در این سالن برگزار می‌شود و این سالن قابلیت برگزاری دو سانس کنسرت در یک شب را نیز دارد. خیلی از گروه‌های موسیقی در آرزو و آمال خود می‌گویند که دوست دارند در این سالن روی صحنه بروند و معمولاً هر گروهی هم که موفق به رفتن روی استیج سالن میلاد می‌شود، رضایت خود را از وضعیت میزبانی سالن ابراز می‌کند.

برخی از ویژگی‌های سالن میلاد، این سالن را نسبت به سایر سالن‌های برگزاری کنسرت در سطح شهر تهران متمایز می‌کند. برای مثال سالن میلاد دارای یک محوطه بزرگ پارکینگ است و تقریباً هیچ شهروندی در آن محوطه برای پارک خودروی خود دچار مشکل نخواهد شد. در حال حاضر خیلی از سالن‌های دیگر سطح شهر تهران با مشکل پارکینگ مواجه هستند و علیرغم آن‌که در مرکز شهر قرار دارند و رفت و آمد به آن سالن‌ها راحت‌تر صورت می‌گیرد اما نداشتن محلی مناسب برای پارک خودرو، بروز یک سری از مشکلات را برای گروه‌های موسیقی و تماشاگران باعث می‌گردد.

گرچه قرار گرفتن یک سالن در مرکزیت شهر برای یک عده از شهروندان یک مزیت به شمار می‌رود اما عده‌ای دیگر دوست دارند برای تماشای کنسرت به محلی بروند که دور از هیاهو و شلوغی شهر باشد. از این نظر هم سالن میلاد محل مناسبی برای برگزاری کنسرت است؛ به خصوص آن‌که نمایشگاه بین‌المللی تهران دارای یک ایستگاه BRT هم هست و از این نظر تردد به این محل راحت‌تر صورت می‌گیرد. مضاف بر آن‌که در محوطه نمایشگاه بین‌المللی، رستوران‌های مختلفی هم وجود دارد و خانواده‌ها پیش و پس از برگزاری کنسرت می‌توانند در رستوران‌های مختلف، غذای مورد علاقه‌شان را میل کنند.

اجراهای سالن میلاد معمولاً از ساعت 18:30 آغاز می‌شود و سانس دوم اجراها تا دقایق اولیه بامداد هم ادامه دارد. اکثر سالن‌های سطح شهر تهران تک سانسی هستند و معمولاً کنسرت‌هایی که در آن سالن‌ها برگزار می‌شود از ساعت 20 یا 21 آغاز شده و قبل از ساعت 23 به اتمام می‌رسد. البته مرکز همایش‌های برج میلاد هم از این قائله مستثنی است اما با این تفاوت که در آن محل کنسرت‌های کمتری برگزار می‌شود و اساساً سالن همایش‌های برج میلاد با تمام زیبایی و امکاناتی که دارد، سالن تخصصی برگزاری موسیقی نیست و فعالیت‌های فرهنگی دیگری نیز در آن آنجام می‌شود.

سالن میلاد به طور معمول در اکثر روزها آماده برگزاری حدود 5-6 ساعت برنامه موسیقایی است که فرصت اگر ساندچک و آماده‌سازی امکانات فنی و پشت‌ صحنه‌ای کنسرت را هم به آن اضافه کنیم، متوجه می‌شویم مسئولان این سالن بخش طولانی از روز خود را مشغول خدمت‌رسانی به گروه‌های مختلف موسیقی می‌گذرانند. تا کنون هم خیلی کمتر پیش آمده که مشکلی از سوی سالن میلاد در برگزاری یک کنسرت موسیقی ایجاد شده باشد و به طور معمول همه کنسرت‌ها در سلامت و آرامش برگزار شده‌اند.

روز 13 مردادماه گروه موسیقی جنوبی «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان در سالن میلاد نمایشگاه روی صحنه رفت. این گروه جزو معدود گروه‌های نواحی است که می‌تواند در سالن‌های با ظرفیت شهر همچون سالن میلاد روی صحنه برود و بیش از هزار تماشاگر موسیقی نواحی را به سالن کنسرت بکشاند. اجرای روز 13 مرداد گروه «لیان» در سالن میلاد در نهایت نظم و آرامش برگزار شد و محسن شریفیان و اعضای گروهش هر آن‌چه که مد نظر داشتند را در کنسرت مذکور اجرا کردند تا این‌که اتفاقاتی در آن کنسرت موجب بروز برخی از حواشی شد.

در گزارشی که روابط عمومی کنسرت گروه «لیان» منتشر کرد، اعلام شد که کنسرت «لیان» در سالن میلاد به علت قطعی صدای سالن پیش از اجرای قطعه پایانی کنسرت، به حاشیه کشیده شده است. محسن شریفیان نیز فردای آن روز به حاشیه‌ها دامن زد و در مصاحبه‌ با خبرگزاری‌های رسمی کشور، عنوان کرد که مسئولین سالن میلاد بی هیچ دلیلی صدای سالن را قطع کرده‌اند تا صدای موسیقی جنوب شنیده نشود. همچنین شریفیان عنوان کرد که این دومین باری است که مسئولین سالن میلاد در کنسرت‌های گروه «لیان» چنین کاری را انجام داده‌اند؛ صحبت‌هایی که جای تأمل بیشتری دارد.

طی یک هفته اخیر، با بررسی‌هایی رسانه «نوای فارس» و صحبت‌هایی که با مسئولین سالن میلاد نمایشگاه انجام شد، مسئولین این سالن اشاره کردند که قطعی صدای سالن پس از اتمام کنسرت گروه «لیان» و به هنگام خروج تماشاگران از محوطه سالن اتفاق افتاده و صحبت‌های مبنی بر قطعی صدا پیش از اجرای قطعه پایانی گروه «لیان» صحت ندارد. همچنین در این صحبت‌ها عنوان شد که کنسرت‌های موسیقی در سالن میلاد باید تا ساعت 24 به پایان برسد اما به این گروه بیشتر از زمان قانونی اجرای برنامه در سالن میلاد نمایشگاه اجازه اجرای برنامه داده شده است.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q