۱۴۰۳ هشتم ارديبهشت - 12:16 ق.ظ

اجرای برنامه 100 هنرجوی پیانو طی چهار هفته در فرهنگسرای نیاوران؛سامان احتشامی: این رسیتال پیانو آغاز روندی جدید برای آکادمی پیانوی من است

سامان احتشامی: این رسیتال پیانو آغاز روندی جدید برای آکادمی پیانوی من است
نوای فارس: رسیتال پیانوی آکادمی پیانوی سامان احتشامی طی چهار هفته در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت و 100 هنرجوی این آکادمی در آن به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش نوای فارس به نقل از روابط عمومی برنامه، این رسیتال بزرگ پیانو طی چهار جمعه در تاریخ های۳۰ تیرماه، ۱۳ و ۱۹ و 27 مردادماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد و  احتشامی در تلاشی محترم سعی کرده سطح فرهنگ و دانش خانواده‌ها و هنرجویان در مورد ساز پیانو را ارتقا داده و بتواند مسیر فراگیری این ساز را به روشی ساده و علمی در اختیار علاقمندان این ساز و خانواده‌ها قرار دهد.

سامان احتشامی درباره جزئیات این برنامه و اجرای آثار هنرجویانش در این رسیتال که برگرفته از آثار قدیمی و پرطرفدار موسیقی ایرانی و پاپ بود، گفت: «من موسیقی‌ای را تدریس می‌کنم که آنرا یاد گرفته‌ام و موسیقی‌های جدیدی که این روزها وجود دارند در زندگی من نبوده و معلم‌های من این موسیقی‌ها را نشنیده‌اند. از آنجای که نتاسیون درستی برای آنها وجود ندارد و منبع درستی برای تدریس آن وجود ندارد ترجیح می‌دهیم موسیقی‌هایی را که کتابت شده و منابع درستی برای آن است را آموزش دهیم و بچه ها با آنها روی صحنه می‌روند و به اجرای برنامه بپردازند.»

احتشامی درباره نوع ارتباطش با هنرجویان خود که در تمام مقاطع سنی از شاگردانش هستند نیز گفت: «یک معلم باید بسیار خودش را پائین بیاورد و خود را بشکند و به میزان هنر همان هنرجو با او روی صحنه کار کند. فکر می کنم چون من این کار را کرده‌ام توانسته ام ارتباط خوبی با هنرجویانم برقرار کنم. من در 4 هفته 100 هنرجو را روی صحنه آوردم و آنها همه در کنار خانواده هایشان به اجرای برنامه پرداختند. هیچ مسابقه‌ای را برگزار نکردم و هیچ داوری ای نشد و جوری رفتار نکردم که هیچ هنرجویی بهتر و بالاتر از هنرجوی دیگر دیده شود. کار هر هنرمند و هر هنرجویی برایش ارزشمند است و هدف اصلی این برنامه چگونگی یادگرفتن پیانو در تمام دنیا را نشان میدهد و 100نفر موسیقی کلاسیک و پاپ و ایرانی را روی صحنه اجرا کردند و این رسیتال پیانو آغاز روندی جدید برای آکادمی پیانوی من است.»

این برنامه که در قالب تکنوازی و گروه نوازی پیانو برنامه اجرا شد، با سه هدف اصلی ارتقای سطح فرهنگ و دانش خانواده‌ها و هنرجویان در مورد ساز پیانو، چگونگی تدریس پیانو و دانستن مسیرفراگیری این ساز و اجرای هنرجویان همراه با هنرآموزانشان و تشویق آنان برای فراگیری بیشتر مطالب موسیقایی از سوی سامان احتشامی طراحی و تدوین شده است.

یلدا صمدی، سینا سلیم‌زاده، هیراد پناهی، پیمان جوانمرد و سامان احتشامی در بخش های مختلف این رسیتال با هنرجویان شان روی صحنه آمدند و به اجرای برنامه پرداختند.

گفتنی ست «راز احتشامی» (همسر سامان احتشامی) به عنوان مدیر آکادمی پیانوی سامان احتشامی، مدیریت و برگزاری این رسیتال بزرگ را بر عهده داشت. 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q