۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 04:44 ق.ظ

واکنش علیزاده به اجرای ارکستر ملی به رهبری وجدانی؛حسين عليزاده: رسانه‌ها زود قضاوت كردند / رهبری اركستر كاری حرفه‌ای است

حسين عليزاده: رسانه‌ها زود قضاوت كردند / رهبری اركستر كاری حرفه‌ای است
نوای فارس: حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده برجسته تار به اجرای قطعه ماندگار «نینوا» توسط ارکستر ملی  ایران به رهبری مهدی وجدانی واکنش نشان داد.

علیزاده در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفت: «نینوا در آرشیو ارکستر ملی ایران است.» در جاهای مختلف ایران و جهان بارها نینوا اجرا شده است و من هرگز مخالفت یا پافشاری با اجرای بخصوصی از این قطعه نداشته‌ام. دلیلش هم این است که احساس آهنگ‌ساز در قبال کاری که ساخته شده و بارها اجرا شده است، این است که دیگر این اثر تنها به خودش تعلق ندارد؛ ضمن اینکه ذاتا کسی که قرار است این قطعه را اجرا کند، نظر سوئی ندارد؛ بنابراین دلیلی ندارد آهنگ‌ساز موضعی جز موضع مثبت داشته باشد.

آهنگساز برجسته کشورمان درباره اجرای وجدانی توضیح داد: ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک ارکسترهای رسمی ایران هستند و من بعید می‌دانم این اجرا از نینوا با ارکستر ملی و رهبری ایشان، اجرای عجیب‌وغریب یا بدی از آب دربیاید. به‌هرحال، ارکستر ملی رهبر دائمی دارد که تمامی فعالیت‌های ارکستر زیر نظر اوست و حتما آقای شهبازیان با حضور این رهبر میهمان موافقت داشته‌اند و خودشان هم نظارت دارند.

علیزاده در خصوص واکنش‌های منفی عده‌ای از رسانه‌ها به رهبری مهدی وجدانی گفت: خالق قطعه «نینوا» گفت: متأسفانه روزنامه‌ها خیلی بد نوشته بودند که مثلا رهبر دست‌پنجم و این نوع صحبت‌ها که باید به آنها گفت شما اول نتیجه را ببینید، بعد قضاوت کنید. نمی‌شود ندیده قضاوت کرد. به‌هرحال، این قطعه در آرشیو وجود داشت؛ اما باز هم به من اطلاع دادند و از روی ادب و احترام برای اجرای آن با من تماس گرفتند..

وی همچنین گفت: دلیل اجرای ارکستر ملی ایران با یک رهبر جوان، جوان‌گرایی است که در ارکستر کرده‌اند. معتقدم باید دفعه اولی اتفاق بیفتد. صرف‌نظر از سابقه، باید اجازه تجربه داد.
 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q