۱۴۰۳ هفتم ارديبهشت - 05:24 ب.ظ

آذر ماه و شروع دوباره کنسرت هادر این ماه باید منتظر چه کنسرت هایی باشید؟

در این ماه باید منتظر چه کنسرت هایی باشید؟
مهرنوش- قضاوتی: در هر سال دو ماه محرم و صفر تعطیلی اجباری برای موسيقی بوده است. هنرمندان این عرصه نیز از این فرصت در جهت برنامه ريزی ادامه فعالیت شان استفاده کردند و در این دو ماه تعدادی از خوانندگان ارتباط را با مخاطبان خود با انتشار تک قطعات حفظ نمودند. اکنون در آستانه شروع دوباره کنسرت ها و فعالیت های موسیقیایی هستیم. آذر ماه شروعی پر شور برای برگزاری کنسرت ها محسوب می شود و در این ماه خوانندگان به میزبانی سالن های مختلف پایتخت با مخاطبان شان دیدار خواهند کرد.

کنسرت های موسیقی پاپ و تلفیقی از دوم آذر ماه آغاز می شود و سالن های میلاد نمایشگاه بین المللی تهران، برج ميلاد، تالار وحدت و وزارت کشور از این اجرا ها میزبانی می کنند.

۲ آذر/ سالن میلاد

سالن میلاد نمايشگاه بین المللی تهران میزبانی خود را با کنسرت زانیار خسروی آغاز می کند. پس از این تعطیلات زانیار خسروی در دومین روز ماه آذر طی دو سانس روی صحنه سالن میلاد می رود و با مخاطبانش دیدار می کند. این خواننده در طی این مدت برای نخستين بار با برادرش همکاری کرد و قطعه ای مشترک منتشر نمود. «نمیرم عقب» نام این قطعه مشترک با آهنگسازی زانیار و تنظيم سیروان بود. «نمیرم عقب» به همراه ویدیویی پس از قطعه «ایهام» و ویدیو «می دونستم میری» منتشر شد.

۲ آذر/ برج میلاد

رضا یزدانی در دوم آذر ماه روی صحنه سالن همايش های برج میلاد می رود. کنسرت دوم آذر این خواننده نخستین کنسرت آلبوم «درهم» است. «درهم» نام جدیدترین آلبوم رضا یزدانی است که قرار است با تاخیری چند روزه برای همدردی با زلزله زندگان  در روز ۲۹ آبان منتشر شود. تا کنون قطعه «دام دگر نهاده ام» از این آلبوم شنیده شده است، برای چند قطعه آن نيز موزیک ویدیو هایی تهیه شده که در طی روز های آینده منتشر خواهد شد. در نخستین کنسرت «درهم»، برای اولین بار قطعاتی از این آلبوم و دیگر قطعات خاطره انگیز طی دو سانس به اجرا در خواهد آمد. بخشی از عواید این کنسرت به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص خواهد یافت.

۷ و ۸ آذر/ وزارت کشور

همای در دو روز هفتم و هشتم آذر ماه روی صحنه وزارت کشور می رود. این کنسرت با عنوان «ديوانه تر شدم» و همراهی گروه مستان و پرواز برگزار می شود، «ديوانه تر شدم» نام جدید ترین قطعه همای برای تيتراژ سریال تلویزیونی «نوار زرد» است. همای در این کنسرت علاوه بر قطعات آشنای قدیمی قطعات جدیدی را نیز اجرا خواهد کرد. او در حالی روی صحنه می رود که سی آبان اجرایی را به اسم «میهمانی خیام» با همراهی نوازندگانی از کشور ایتالیا در سالن «پوچینى کنسرواتوار جزپه وردى میلان» روی صحنه برده است.

۸ آذر/تالار وحدت

تالار وحدت نخستین اجرای پاپ پس از تعطیلات خود را با گروه دنگ شو تجربه خواهد کرد، در روز هشتم ماه آذر این گروه موسيقايى ساعت ۲۱:۳۰ به اجرا می پردازد. «مد و نای» در روز های ابتدایی شهریور ماه به عنوان جدید ترین آلبوم این گروه منتشر شد و تور این آلبوم که شامل ده قطعه است، در شهریور ماه از تهران آغاز گشت. اکنون پس از این تعطیلات دنگ شو به اجرای قطعاتی از «مد و نای» و دیگر قطعات محبوب برای مخاطبانش می پردازد.

۸آذر/ برج میلاد

رضا صادقی کنسرت هایش را از هشتم آذر ماه آغاز می کند. آغاز کنسرت های پاییزی او پس از انتشار جدید ترین تک قطعه اش به اسم «پاییز جاری» با همین نام، رقم می خورد. در «پاییز جاری» قطعاتی از تازه ترین آلبوم صادقی، «یعنی درد» و دیگر قطعات خاطره انگیز وی اجرا خواهد شد.

۱۱ آذر/ برج میلاد

گروه موسیقی بمرانی در یازدهم آذر ماه کنسرت خود را برگزار می کند. گروه بمرانی در تیر ماه تابستان سال جاری دومین کنسرت سال ۹۶ خود را در حالی برگزار کرد که به خاطر استقبال خوب مخاطبان از موسیقی تلفیقی، برای یک سانس دیگر تمدید گشت. خالقان آلبوم «گذشتن و رفتن پیوسته» به میزبانی برج میلاد اولین اجرای پاییزی شان را روی صحنه می برند.

۱۲ آذر/ برج میلاد

برج میلاد تهران پس از اجرای گروه بمرانی، شاهد اجرای «داماهی» خواهد بود. قطعه «درد بی دردی» جدید ترین قطعه شنیده شده از این گروه است که آن را به ابراهیم منصفی تقدیم کردند. ۱۲ آذر ماه گروه موسیقی داماهی با مخاطبانش در نخستین اجرای فصل پاییز خود هم صدا خواهد شد.

۱۳ آذر/ برج میلاد

پس از چندین وقت دوباره مخاطبان خواننده «یادم تو را فراموش» با او دیدار می کنند. مازیار فلاحی در این روز به میزبانی سالن همایش های برج میلاد طی دو سانس روی صحنه می رود و گزیده ای از قطعات گذشته و قطعاتی از جدید ترین آلبوم خود را می خواند. «یادم تو را فراموش» چهارمین تجربه این خواننده پاپ در بازار موسیقی کشور بود که شهریور ماه سال جاری با اسم فیلم سینمایی با همين نام منتشر گشت.

۱۴ آذر/ برج میلاد

در یکی از سه شنبه های ماه پایانی پاییز خواننده آلبوم «دقیقه هام» در برج میلاد با مخاطبانش دیدار می کند. عليرضا طلیسچی فعالیت رسمی و برگزاری کنسرت هایش را از ۱۴ آذر سال گذشته آغاز کرد و تا امروز با انتشار تک قطعاتی نزدیک به سلیقه مخاطبانش ارتباط خود را با آن ها حفظ کرده است. طلیسچی در ۱۴ آذر ماه امسال نیز طی دو سانس با طرفدارانش هم صدا می شود.

۱۶ آذر/ برج ميلاد

دو سانس روز ۱۶ آذر، سالن همایش های برج میلاد به کنسرت فریدون آسرایی اختصاص دارد. آسرایی قطعه «گیسو» را برای تيتراژ سریال «عاشقانه ها» خواند و طیف جدیدی را به مخاطبانش افزود. پس از آن او کنسرت تابستانه خود را برگزار کرد. حال پس از دو ماه تعطیلی، فعالیت خودش را با کنسرتی آغاز می کند. این خواننده طی دو سانس در برج میلاد روی صحنه می رود.

۱۶ و ۱۷ آذر/ سالن میلاد

۱۶ و ۱۷ آذر ماه سال جاری سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران با کنسرتی پرانرژی مواجه می شود. امید حاجیلی که به برگزاری کنسرت های پرشور معروف است در طی چهار سانس روى صحنه سالن میلاد می رود و پس از دو ماه سکوت برای مخاطبانش اجرا می کند.

۲۰ آذر/ سالن میلاد نمایشگاه

بیستم ماه آذر نوبت به اجرای سینا شعبان خانی می رسد. این خواننده اجرا های رسمی خود را از مرداد ماه سال جاری آغاز نمود و پس از نخستین اجرایش در تهران، در شهر های آبادان، کرمان، شاهرود و کیش نیز روی صحنه رفت. خواننده تيتراژ «ماه عسل ۹۶» که به تازگی قطعه «نزدیکای پاییز» را منتشر نموده برای دومین بار در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران با مخاطبان خود دیدار می کند.

۳۰ آذر و ۱ دی / تالار وحدت

در آخرین روز پاییز نوبت به کنسرتی مخصوص بانوان می رسد و تالار وحدت در دو سانس این بار از بانوان علاقه مند به موسیقی میزبانی می کند. سیمین غانم در ۳۰ آذر و ۱ دی ماه کنسرت ويژه بانوان را روی صحنه می برد.

موسیقی کلاسیک و سنتی اجرا های خودشان را از روز اول آذر ماه آغاز می کنند و در تالار وحدت، تالار اندیشه حوزه هنری، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، تالار رودکی، تالار وزارت کشور و سالن سوره حوزه هنری روی صحنه می روند.

۱ آذر/ تالار وحدت

اولین روز ماه آذر به اجرایی از موسیقی نواحی اختصاص دارد. گروه موسيقی کایر به اجرای موسیقی نواحی مختلفی از کشورمان می پردازد و موسیقی مازندارنی، گيلانی، آذری، کردی، لری ،خراسانی و بندری را به گوش حاضران می رساند. این گروه در تالار وحدت طی یک سانس روی صحنه خواهد رفت و نخستین کنسرت در این تالار را پس از تعطیلات برگزار خواهد کرد.

۳آذر/ تالار وحدت

ارکستر سمفونیک تهران اجرا های خود را از سوم آذر ماه از سر می گیرد. در این روز شهرداد روحانی، رهبر ارکستر، به همراه نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران ساعت ۲۱:۳۰ روز جمعه روی صحنه می روند و قطعات «دان خووان» از ریشارد اشتراس، «رومئو و ژولیت» از سرگئی پروکفیف (قسمتی از سوئیت شماره ٢)،  «قدرت سرنوشت» جوزپه وردی و «بولرو» موریس راول را برای علاقه‌مندان اجرا می‌کنند. بلیت های کنسرت سوم آذر ارکستر سمفونیک به طور کامل به فروش رسیده است.

۳ آذر/ تالار اندیشه حوزه هنری

سوم آذر ماه روز پر اجرایی برای کنسرت های سنتی و کلاسیک محسوب می شود. در این روز، تالار اندیشه حوزه هنری میزبان مخاطبان کنسرت ثرنگ است. این گروه موسیقیایی مانند همیشه اجرایی با محتوای موسیقی کردی ارائه می کند. کنسرت گروه ثرنگ با خوانندگی نورالدین بزله و به سرپرستی برزو امیری طی یک سانس برگزار می شود.

۳ آذر/ فرهنگسرای نیاوران

اولین جمعه آذر ماه فرهنگسرای نیاوران به استقبال کنسرتی آنپلاگد می رود. در این روز  گروس عبدالملکیان به همراه گروه نیوش کنسرت آنپلاگدی را تحت عنوان «خرده های تاریکی» روی صحنه می برد. این کنسرت طی یک سانس در ساعت ۱۸ برگزار می شود.

۳ آذر / فرهنگسرای ارسباران

رستیال پیانو کیومرث پیرگلو نیز در روز شلوغ سوم آذر ماه برگزار می شود. فرهنگسرای ارسباران از این رستیال میزبانی می کند و پیرگلو در یک سانس قطعاتی از اسکارلاتی، بابک بردیا، بتهوون، گرانادوس، دوفایا و آلبنیز می نوازد.

۴ آذر/ تالار رودکی

شنبه ۴ آذر تالار رودکی اولین اجرای خودش را پس از تعطیلات، با رستیال پیانو تجربه می کند. وصال نایبی در این روز به نواختن پیانو برای مخاطبان موسیقی کلاسیک می پردازد و این رستیال را طی یک سانس روی صحنه می برد.

۷ آذر/ فرهنگسرای نیاوران

گروه هم خوانان آوا در هفتمین روز آذر ماه کنسرت خود را در فرهنگسرای نياوران برگزار می کند. این کنسرت که «از ارس تا هامون» نام دارد، طی یک سانس روی صحنه می رود.

۷ آذر/ تالار وحدت

اجرای های تالار وحدت با کنسرت گروه مولانا ادامه پیدا می کند. گروه مولانا در چهلمین سال تاسیس خودش به یاد سید علی اصغر کردستانی روی صحنه حاضر می شود و کنسرت «کورده واری» را برگزار می کند. تالار وحدت در روز سه شنبه طی یک سانس به نظاره این کنسرت که شامل موسیقی سنتی و کوردی است، می نشیند.

۷ و ۸ آذر/ تالار رودکی

تالار رودکی دومین میزبانی خود را با کنسرت ارکستر مجلسی شرق و ریکوردر پارس تجربه می کند. این ارکستر قطعاتی را از بتهوون، ویوالدى، وردى، بیزه، پیتزولا، آروا پارت خواهد نواخت. ارکستر به رهبری مهرداد تیموری طی دو سانس روی صحنه می رود.

۹ آذر/ سالن سوره حوزه هنری

سامان علی پور به همراه گروه هم نوازان آوای پارسیان در روز پنجشنبه کنسرت خود را اجرا می کند. سرپرستی و خوانندگی این گروه را سامان علی پور عهده دار است. سالن سوره حوزه هنری طی یک سانس میزبان هنردوستان و مخاطبان این اجرا خواهد بود.

۱۰ آذر/ تالار وحدت

جمعه دهم آذر ماه نوبت به کنسرت پریچهر خلوتی می رسد. در این روز گروه پریشاد با نوازندگی مینو قاسم پور(قانون)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، ساناز پاکدل (تنبک وسازهای کوبه ای)، ترگل خلیقی(تار)، عسل ملک زاده (دف و پرکاشن)، نگین سریر(پیانو)، نیوشا بریمانی(کمانچه و رهبر نوازندگان) به اجرا می پردازد. این کنسرت در طی یک سانس، ساعت ۱۴ در تالار وحدت برگزار می شود.

۱۱، ۱۲ و ۱۵ آذر/ وزارت کشور

همایون شجريان، تهمورس و سهراب پور ناظری کنسرت خود را روی صحنه تالار وحدت می برند و به مدت سه شب با مخاطبان شان دیدار می کنند. پیش از این همایون شجریان و برادران پور ناظری در کنسرت نمایش «سی» در مجموعه فرهنگی-هنری سعد آباد طی سی شب به اجرای برنامه پرداختند. آن ها در این کنسرت قطعات منتخبی از آلبوم های «رگ خواب»، «نه فرشته ام، نه شیطان» و «آرایش غليظ» را به همراه چند قطعه منتشر نشده به گوش حاضران خواهند رساند.

۲۱ و ۲۲ آذر/ فرهنگسرای نياوران

گروه موسیقی حسنخانی در سه شنبه، ۲۱ آذر و چهارشنبه ۲۲ آذر ماه کنسرت خود را روی صحنه فرهنگسرای نياوران می برند. امیر ملک مسعودی خواننده این گروه است و سرپرستی آن را نیز فرهاد طوطیان عهده دار است. این گروه طی دو سانس به اجرا خواهد پرداخت.

۲۲ و ۲۳ آذر/ تالار وحدت

بيژن کامکار، مجتبی عسگری و کاوه سپندار کنسرت موسیقی کردی و سنتی گروه نی بانگ را روی صحنه می برند. مجتبی عسگری، خواننده سنتی و بيژن کامکار، خواننده کردی این کنسرت هستند و کاوه سپندار نیز آهنگسازی و سرپرستی گروه را عهده دار است. این کنسرت طی دو سانس در دو روز ۲۲ و ۲۳ آذر در تالار وحدت برگزار می شود.

۲۸ آذر/  فرهنگسرای نیاوران

بیست و هشتمین روز آخرین ماه پاییز، در فرهنگسرای نیاوران کنسرتی ويژه بانوان برگزار می گردد. گروه موسیقی ترنج به خوانندگی و سرپرستی مریم نیک بین در یک سانس به اجرا می پردازد و در این اجرا نوازندگانی چون سونیا نظامی (کمانچه)، نغمه اعلامی (سناور)، آنیتا صادقی (تار)، مارال خلیلی (دف) و سمیرا مهرافشا (تمبک) می نوازند.
 منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q