۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 06:53 ق.ظ

آنسامبل «پلورال اسپانیا» اثر آهنگساز ایرانی را اجرا می‌کند

آنسامبل «پلورال اسپانیا» اثر آهنگساز ایرانی را اجرا می‌کند
نوای فارس: اجرای قطعه «ساروخانی» اثر مهدی حسینی، آهنگساز ایرانی در بیست و نهمین جشنواره موسیقی معاصر ازوکاویه پوتی توسط آنسامبل موسیقی پلورال از کشور اسپانیا و به رهبری فابیان پانیسلو در فیلارمونی شهر سن پترزبورگ به تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۶ (مصادف با ۲۰ نوامبر) اجرا خواهد شد.

این قطعه براساس موسیقی نواحی صحنه توسط مهدی حسینی در سال ۱۳۹۵ برای چهار واریاسیون مختلف سازی نوشته شده است که نگاهی است متفاوت به قابلیت های اجرایی موسیقی نواحی ایران و تنبورنوازی معاصر در کرمانشاه.

پیش از این نیز آثار مهدی حسینی در فستیوال هاي مختلفی در خارج از ایران به اجرا در آمده و گزیده ای از این آثار که بر اساس موسیقی محلی ایران ساخته شده در آلبوم مونودیزم به بازار موسیقی ایران عرضه شده است. آلبوم مونودیزم از این آهنگساز در جشن خانه موسیقی سال ۹۲ و در شاخه موسیقی کلاسیک به عنوان آلبوم برگزیده سال انتخاب شده بود. مهدی حسینی تحصیلات آهنگساری خود را در کنسرواتور ریمسکی کورساکوف به پایان رسانده و بنیانگذار مرکز موسیقی معاصر شهر سن پیتزبورگ است. حسینی به عنوان آهنگساز و موزیکولوگ در هر دو رشته کماکان فعال بوده و تحقیقات وی بر روی موسیقی بومی ایران، بطور چشمگیری تأثیر بر روی آثارآهنگسازی‌اش داشته است.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q