۱۴۰۳ هفتم ارديبهشت - 07:00 ق.ظ

آلبوم «مرز» اثر مشترک استاد «دلنواز» و «مصباح قمصری» منتشر می‌شود

آلبوم «مرز» اثر مشترک استاد «دلنواز» و «مصباح قمصری» منتشر می‌شود
نوای فارس: آلبوم موسیقی بی کلام «مرز»، حاصل همنوازى «بم كمان» و «بنجو»، به زودی راهی بازار موسیقی کشور می شود.

آلبوم «مرز» که اثری خلق شده از همنوازی استاد «دلنواز» و «مصباح قمصری» می باشد، در قالب ۱۰ قطعه به نام های «بداه در میانگ»، «کاروان»، «بداهه در بیا که»، «راز و نیاز»، «تو کجا، کجا من»، «سیاه سوار»، «همراه»، «گواتی»، «تو کجا، کجا من، بم کمان و کوبه ای» و «مرز برای سه کوزه»، به اجرا در آمده است.

در اين آلبوم «مصباح قمصرى» با ساز ابداعى خود، بنجوى استاد «محمد دلنواز» را همراهى مى كند. بنجو سازيست مضرابى متعلق به موسيقي بلوچستان كه در اين آلبوم، توسط استاد دلنواز كه از پيشكسوتان نوازندگى اين ساز در كشور است نواخته شده. اين مجموعه بر اساس ساخته هاى استاد دلنواز در زهيروگ(مقام)هاى بلوچى، جمع آوري و توسط قمصرى تدوين و تنظيم شده است.

«مصباح قمصرى» چندي پيش با برادر خود به دونوازى پرداخته و آلبوم «افق عموديست» را منتشر كرده بود. همچنين در نيمه ى اول سال جارى آلبوم «نقطه پرگار» را به همنوازى با «ميلاد درخشانى»، اختصاص داده بود كه درباره ى اين اثر گفته است: «اين آلبوم، موسيقي آينده ى ايران است.»، ناگفته نماند استاد دلنواز نيز سابقه ى بيش از ١٩٠٠ اجرا و بيش از ٤٠ آلبوم موسيقي در داخل و خارج از كشور را در رزومه ى خود دارد.

شایان ذکر است که آلبوم «مرز» در استوديوى شخصی قمصرى و توسط وى ميكس و مسترينگ شده و توسط پخش «هنر شهر»، در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت که علاقه مندان می توانند نسخه دیجیتال این اثر را نیز از طریق سامانه ریتمو ritmo.ir آنلاین خریداری و دریافت کنند.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q