۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 10:30 ب.ظ

نوای «کُر فلوت تهران» در رودکی شنیده شد

نوای «کُر فلوت تهران» در رودکی شنیده شد
نوای فارس: کُر فلوت تهران به سرپرستی فیروزه نوایی و رهبری سعید تقدسی در سئانس دومِ اولین روز جشنواره‌ی موسیقی فجر قطعاتی از موسیقی کلاسیک را برای مخاطبان خود اجرا کرد.

گروه کُر فلوت ایران در دو بخش قطعاتی از موتسارت، ویوالدی، برامس، ادوارد گریگ، چایکوفسکی، بورن، دی‌وراک، و یک قطعه ایرانی از حشمت سنجری اجرا کرد. پس از پایان اجرا نیز به خاطر تشویق‌های مکرر مخاطبان در سالن، فیروزه نوایی گفت: سال گذشته در همین جشنواره قطعه‌ای از اشتراوس اجرا کردیم که با همکاری شما مخاطبان عزیز اجرا شد. اگر موافق باشید این قطعه را با همکاری شما اجرا می‌کنیم. مخاطبان هنگام اجرای ترجیع‌بند این قطعه با کف‌زدن گروه راا همراهی کردند و با اجرای قطعه‌ی بیز این گروه نخستین شب اجراهای جشنواره موسیقی فجر به پایان رسید.

كُر فلوت تهران به سرپرستي فيروزه نوايي و رهبري سعيد تقدسي در سال 1394 به صورت رسمي آغاز به فعاليت كرده است. بيشتر اعضاي اين گروه عضو «انجمن فلوت ايران» و همكار اين مجموعه هستند. در اين اركستر سهيل كوشان‌پور به عنوان مدير هنري و احسان تارخ مدير اجرايي فعاليت مي‌كنند. اغلب نوازندگان این گروه فارغ‌التحصیل رشته‌ی موسیقی از دانشگاه‌های کشور و از مربیان سرشناس این ساز هستند. از جمله اجراهای موفق کر فلوت تهران می‌توان به کنسرت‌های متوالی از سال تأسیس در مجموعه‌ی تالار وحدت (سالن رودکی)، شرکت در فستیوال موسیقی فجر، و فستیوال موسیقی معاصر اشاره کرد. این گروه در حال حاضر متشکل از 53 نفر است.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا 30 دی ماه در شش سالن وحدت، رودکی، آزادی، ایرانیان، میلاد و نیاوران به ریاست حمیدرضا نوربخش برگزار می‌شود.

در ادامه می‌توانید عکس‌های کیارش مسیبی از این کنسرت را ببینید:
 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q