۱۴۰۳ هفتم ارديبهشت - 10:40 ب.ظ

اجرای مهیار طریحی و تریو «Wild Strings»؛غوغای سازهای زهی روی صحنه

غوغای سازهای زهی روی صحنه
نوای فارس: هنرمندان حاضر در اجرای اجرای کنسرت تریو «Wild Strings» و «مهیار طریحی» با چهار ساز زهی ایرانی و غیر ایرانی روی صحنه رفته و با احساس ترین شکل ممکن قطعاتی را به بداهه اجرا کردند و نگاه ها و رفتار آنها با سازهایشان و همچنین یکدیگر،  به گونه ای بود که بر مخاطب هم تاثیرگذار بود و می توان تا حدودی اجرایشان را نمایشی دانست.

تریو «Wild Strings» متشکل از سه نوازنده ویولن، گیتار و ویلنسل از کشور اسلوونی است که در سال ۲۰۰۴ تشکیل شده است. اعضای این گروه متشکل از Toby Kuhn نوازنده ویولنسل، Aleksander Kuzmić نوازنده گیتار و Petra Onderufová نوازنده ویولن است.

مهیار طریحی آهنگساز و نوازنده ایرانی ساز سنتور است که در این اجرا همراه با این گروه موسیقی سه قطعه  از ساخته های خودش را اجرا کرد. او قطعه نخست اجرا و همچنین دو قطعه پایانی را با گروه اجرا کرد و شیوه اجرایی شان هم جالب توجه بود. هر یک به شیوه خود ساز می زد و در عین حال آنچه نواخته می شد، شنیدنی و جذاب بود. همراهی دو موسیقی از دو کشور مختلف با یکدیگر روی صحنه به خودی خود اتفاق جذابی است و این شیوه اجرایی هم که نشان می داد موسیقی  فرهنگ های مختلف می توانند در کنار هم به راحتی حضور پیدا کنند، هر یک حرف خود را بزنند و هیچ اختلافی هم در میان نباشد.

این گروه بارها مخاطبان خود را شگفت زده کرد و درست لحظه ای که همه تصور می کردند قطعه ای به پایان رسیده آن را پرشورتر از قبل ادامه می داد و هر لحظه به شکلی حاضران را با خود همراه تر می کردند.

این اجرا با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و با اجرای قطعه «گرگ و بیابان» از ساخته های مهیار طریحی به کار خود پایان داد. در این اجرا اردوان کامکار هنرمند برجسته موسیقی ایرانی و نوازنده سنتور نیز حضور داشت.

در ادامه اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، روز پنجشنبه 21 دی‌ماه دو گروه موسیقی بانوان روی صحنه می روند و «کیدی»  به سرپرستی رومینا تنی از هرمزگان و «ژن دنگ» به سرپرستی آرزو بابادی به اجرای موسیقی می پردازند.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی‌ماه در 6 سالن شهر تهران برگزار می‌شود

در ادامه می‌توانید عکس‌های آنیتا راستگو از این کنسرت را ببینید:
 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q