۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 04:05 ق.ظ

کنسرت کُر ارکستر سمفونیک تهران برگزار شد

کنسرت کُر ارکستر سمفونیک تهران برگزار شد
نوای فارس: کُر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری رازمیک اوحانیان در سومین روز جشنواره موسیقی فجر به اجرای قطعات موسیقی کلاسیک غربی و فولک ایرانی پرداخت.

رازمیک اوحانیان، رهبر ارکستر، در ابتدای برنامه ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت: امروز در بین شما مهمانانی از دانشگاه‌های معتبر کشور چون دانشگاه تهران، علوم پزشکی، خواجه نصیرالدین طوسی... و همچنین دانشمندان و استادان هستند. از آنجایی که در جشنواره‌ی فجر اقشار مختلف حضور دارند سعی می‌کنیم برنامه را بسیار روان و شیرین و از ژانرهای مختلف موسیقی انتخاب و اجرا کنیم.

در قسمت اول که شامل اجرای قطعات کلاسیک غربی بود، ابتدا قطعه‌ای از ویوالدی آهنگساز مشهور دوران باروک به نام «گلوریا» اجرا شد که مضمون آن شکوه و عظمت خداوند بود. پس از پایان این قطعه رهبر گروه از نوازنده‌ی پیانو، افشین نصرتی، خواست جلوی صحنه بیاید تا مورد تشویق حاضرین قرار بگیرد. او در مورد این هنرمند جوان گفت: از برکات این جشنواره حضور و معرفی هنرمندان مستعدِ جوان است که در این رویداد مهمِ موسیقایی این فرصت را پیدا می‌کنند کارشان دیده و شنیده شود.

در ادامه برنامه قطعاتی از کشورهای اسپانیا، چک، و یک قطعه‌ی جز از گرشوین اجرا شد که تشویق مخاطبان را به همراه داشت.

پس از آنتراکت ارکستر چند قطعه‌ی انقلابی از آهنگسازان ایران اجرا کرد و پس از آن به اجرای آهنگ‌های فولک ایرانی پرداخت. واران وارانه و امان گل، لیلامه، دختر بویراحمدی، درنه‌جان و عزیز جون، سیمای جان و پاچه لیلی، آه دیلبر، یک گل سایه کمر از جمله قطعات فولک ایرانی بودند که توسط گروه اجرا شدند. قطعه‌ی پایانی برنامه از آهنگساز پیشکسوت لوریس چکناواریان بود که در سالن به عنوان مهمان حضور داشت. پس از اینکه حاضرین چند ثانیه‌ای این هنرمند را تشویق کردند، ارکستر یکی از قطعه‌های او به نام «ایران» را اجرا کرد و با اجرای این قطعه برنامه این گروه به پایان رسید.

پس از پایان برنامه رهبر گروه، رازمیک اوحانیان، از حاضرین خواست تا پیشکسوتان گروه کر را که سال‌های زیادی است در این ارکستر فعالیت می‌کنند تشویق کنند. در اجرای امشب ارکستر در بین حاضرین هنرمندانی چون حمیدرضا نوربخش، لوریس چکناواریان، علیرضا شفقی‌نژاد، و یارتا یاران حضور داشتند.

گروه کر ارکستر سمفونیک تهران در سال 1375 با ادغام منتخب اعضای سه گروه کر ارکستر سمفونیک، گروه کر ملی و گروه کر اپرا تشکیل شد. این گروه از زمان شکل‌گیری تا کنون با حضور رهبران مختلف با اجراهای متعدد در مناسبت‌های مختلف فرهنگی‌ـ هنری حضور داشته است. اجرای کنسرت به مناسبت همکاری فرهنگی ایران و ایتالیا با ادغام ارکستر و گروه کر ایتالیا به رهبری ریکاردو موتی در تیرماه 96 با دو اجرا در ایتالیا و تهران و اجرای کنسرت و همکاری با ارکستر جوانان ایران و ایتالیا در آذرماه 96 در کنسرت «آواهایی برای ایران» به رهبری شهرداد روحانی و دامیانو جورانا با دو اجرا از جمله آخرین فعالیت‌های این ارکستر بوده است.

سی و سومین جشنواره‌ی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش تا 29 دی ماه در شش سالن پایتخت ادامه دارد.

در ادامه می‌توانید عکس‌های کیارش مسیبی از این کنسرت را ببینید:
 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q