۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 04:03 ب.ظ

آوازخوانی کلاسیک مارکو بیزلی با عود و گیتار

آوازخوانی کلاسیک مارکو بیزلی با عود و گیتار
نوای فارس: در سومین شب از برگزاری سی و سومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، مارکو بیزلی خواننده ایتالیایی همراه با اعضای گروهش در فرهنگسرای نیاوران به اجرای موسیقی پرداخت.

مارکو بیزلی، خواننده ایتالیایی آواز کلاسیک است که پژوهش‌های فردی او در باب تولید آوازی و وضوح متن‌های خوانده شده مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. او در سال ۲۰۰۹‌ اتحادیه‌ سالن‌های تئاتر و کنسرت هلند او را کاندید بهترین اجرای سال کرد و امسال هم در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفته و شب به یاد ماندنی را برای حاضران رقم زد.

او همراه با فابیا اکورسو، ویتو دو لورنزی و استفانو روکو به اجرای موسیقی پرداخت و سازهای کوبه ای، عود و گیتار ایتالیایی روی صحنه خودنمایی کردند و با آوازهای بیزلی در هم آمیخته و شب به یاد ماندنی را برای مخاطبان خود رقم زدند.

اجرای بیزلی هر چند بیشتر شکل یک اجرای پژوهشی را در خود داشت، اما مولفه هایی را نیز با خود داشت که بتواند هر طیف مخاطبی را با خود همراه کند.  اجرای این هنرمند و گروهش کاملا شبیه یک نمایش بود، در بخش های مختلف اجرا میان آوازخوانی بیزلی نوازندگان به زبان ایتالیایی با او سخن گفته و خواندنش را قطع می کردند و پس از رد و بدل شدن گفت و گوهایی کوتاه میان آنها، اجرا به روال سابق خود برمی گشت.

نواختن سازهای کوبه ای خاص ایتالیا هم از جمله بخش هایی بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

بیزلی آلبوم‌های متعددی را منتشر کرده که  بیشتر آنها را با همکاری گروه آکوردون-‌ که در سال ۱۹۸۴ با همراهی گویدو مورینی و استفانو روکو  تشکیل داد-‌ ضبط کرده‌است. او، در سال ۲۰۱۴، گروه را ترک کرد تا  مسیری شخصی‌تر و مستقل‌تر را بدو‌ن ارتباط با نام گروه در پیش گیرد اما همکاری اش با روکو همچنان ادامه دارد.

در ادامه اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، روز شنبه 23 دی ماه دو گروه موسیقی «نفس» از کشور ایتالیا و به سرپرستی خومه کمته و سپس ارکستر بادی تهران به رهبری جاوید مجلسی و سرپرستی سینا ذکایی به اجرای موسیقی می پردازند.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی‌ماه در 6 سالن شهر تهران برگزار می‌شود.

در ادامه می‌توانید عکس‌های آنیتا راستگو از این کنسرت را ببینید:
 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q