۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 11:44 ق.ظ

موسیقی شش اقلیم در تالار رودکی اجرا شد

موسیقی شش اقلیم در تالار رودکی اجرا شد
نوای فارس: استادان موسیقی نواحی شش ناحیه هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، آذربایجان، ایل شاهسون و کردستان گوشه‌هایی از موسیقی ناب این نواحی موسیقیایی ایران را در ششمین شب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر نواختند.

در این برنامه اساتیدی که میراث ناملموس منطقه خود را حفظ کرده‌اند، همچون استاد خالوقنبر راستگوخواننده و نوازنده نی جفتی، محمد زارعی نوازنده عود، رومینا تنی نوازنده دهل هرمزگان، مهدیه شکری زاده نوازنده کسر و زیبا روان نوازنده پیپه به اجرا پرداختند.

کاظم کریمی نوازنده کمانچه و مرتضی دارفرین نوازنده نقاره نیز موسیقی منطقه کهگیلویه و بویراحمد را برای مخاطبان خود نواختند.

موسیقی خراسان شمالی نیز به زیبایی توسط اکرم ابراهیم زاده نوازنده دوتا و عاطفه هاشم زاده (دایره) نواخته شد.

عباس رسول زاده نوازنده قوپوز و خواننده، ملاروردی حیدری نوازنده قوال و فرامرز جوزعلی نوازنده بالابان اعضای موسیقی آذربایجان بودند که روی صحنه رفتند.

در برنامه شب گذشته حسین علی حسینی خواننده و نوازنده چگور و محمد جعفری (دایره) و مجید لطیفی بالابان به اجرای موسیقی ایل شاهسون پرداختند.

موسیقی کردستان نیز توسط نالان فاروقی (طبل کردی)، میلد شهسلونی (شمشمال)، فؤاد استاد قادر برده زرد، خواننده و پارسا احمد زاده (نرمه نای) نواخته شد.

در این برنامه معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رؤیا نونهالی بازیگر سینما و تلویزیون نیز حضور داشتند که در پایان اجرای موسیقی از این اساتید موسیقی نواحی ایران تجلیل کردند.

در ادامه می توانید عکسهای کیارش مسیبی از این کنسرت را ببینید:
 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q