۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 11:32 ق.ظ

با وجود بی نظمی و بی برنامگی در اجرای کنسرت؛آیهان شبی پرانرژی را برای مخاطبانش رقم زد

آیهان شبی پرانرژی را برای مخاطبانش رقم زد

نوای فارس-لی لا رضایی:کنسرت گروه ریحان به سرپرستی حجت مبذول و خوانندگی آیهان در  بی نظمی و بی برنامگی در شب پنجم اسفندماه روی سن تالار وحدت برگزار شد.

کنسرت گروه ریحان به خوانندگی آیهان در تالار وحدت باوجودی که به عنوان یک کنسرت درجه یک در یکی از بهترین سالنهای  موجه برگزار شد، به دور از اصول حرفه ای و اخلاقی در امور رسانه ای و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان آذری زبان خود برگزار شد.

قرار بود این کنسرت راس ساعت 21:30 آغاز به اجرا کند که با تاخیر 45 دقیقه ای و در حالی که مخاطبان با بلیت و بدون بلیت همچنان در تردد و رفت و آمد بودند، حدود 21:45 آغاز شد. اما خبرنگارانی که به این کنسرت دعوت شده بودند، بدون دارابودن بلیت و به رغم دعوتی که از آنها شده بود، پشت در ماندند و با تماس با روابط عمومی و عوامل اجرایی کنسرت موفق به حضور در سالن نشدند. تنها آن دسته موفق به حضور در سالن شدند که شناخته تر بودند و مسولان سالن آنها را می شناختند. این نشان از کم تجربگی گروه و عوامل اجرایی این کنسرت بود.

عوامل این کنسرت در نشست خبری برگزار شده خود عنوان کرده بودند که در این کنسرت صرفا به قطعات شاد نخواهند پرداخت اما تنها دو الی سه قطعه از قطعات اجرا شده، قطعات اسلو بودند و بقیه از قطعات ریتمیک و شاد موسیقی آذری بودند که توسط این گروه بازسازی و بازتنظیم شده بود.

در ابتدای برنامه یاشار آذرتاش که تهیه کننده این کنسرت بود، با بیان اینکه امروز برای ما اجرا در تالار وحدت یک افتخار بی‌نظیر است و خیلی خوشحالیم که در اینجا میزبان مهمانانی از آذربایجان و البته فارسی زبانان هستیم، به اجرای قطعه شعری به زبان آذری پرداخت .

سپس میرطاهر مظلومی که به عنوان کارگردان در کنار گروه ریحان بود، از امیر آزادی جویا خواست روی سن بیاید و به عنوان اسپانسر صحبت کند.

اوی که یکی از جراحان پلاستیک ایران است  اسپانسر این کنسرت بود و در سخنان خود اظهار داشت به عنوان یک آذری برای حمایت از موسیقی آذری اسپانسر این برنامه شده است. وی گفت: قصد داشتم تا در این کنسرت از بیزینسم که جراحی پلاستیک هست استفاده کنم اما با دیدن این گروه و عشق‌شان از این کار صرفنظر کردم و تمامی هدایای درنظر گرفته شده صرف حمایت از گروه شد.

سپس آیهان به روی صحنه آمد و ضمن خوشامدگویی به حضار از آنان نظرخواهی کرد که در این نظرخواهی قرار شد اعضای ارکستر خود را معرفی کند.

 پس از آن گروه ریحان در همراهی با آیهان به اجرای اولین قطعه و در واقع قطعه آغازین خود پرداخت. این قطعه «سن سیز» نام داشت که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد. بعداز اجرای قطعه دوم برای اجرای سومین قطعه گروه حرکات موزون کودکان روی سن آمد و در همراهی با آیهان توانستند رضایت تماشاچیان شب دوم کنسرت گروه ریحان را به دست آورند و سپس یکی از قطعات بسیار معروف آذری به نام گولو گولو تومانی اجرا شد . در این قطعه مردم با آیهان همخوانی می کردند و سالن یکدست شور و هیجان شده بود.

چهارمین قطعه یک قطعه اسلو بود که خواننده به کمک تحریرهای ایرانی سعی داشت تکنیک های خوانندگی خود را به رخ بکشد و موفق هم شد چرا که با تشویق آنها مواجه شد.

«کوچه لره» عنوان قطعه بعدی بود که از ابتدای اجرای خود با مردم همراه شد و همه اعم از ترک و فارس آن را همخوانی می کردند. اجرای این قطعه نشان داد آیهان در خواندن قطعات فولکوریک و نوستالژیک موفق است. این قطعه در همراهی پیانو با وی و به صورت دوئت اجرا شد. با اجرای «کوچه لره»  این خواننده اظهار داشت: این آهنگها، آهنگهای فولکوریک بسیار زیبا و خاطره انگیزی هستند که حفاظت و مراقبت از آنها وظیفه ماست .

پس از این جمله، «پنجره» اجرا کرد که مانند «بری باخ» به عنوان آهنگ بعدی با همخوانی مردم همراه بود. «بری باخ» با تنظیمی جدید که آیهان از آن تحت عنوان تنظیم پاپ یاد می کرد، نیز به اجرا در آمد.اما اصل آن با استقبال بیشتری مواجه شد.

در میانه کنسرت ،حضار از وی قطعاتی را درخواست می کردند تا اجرا کند اما در پاسخ به آنها با گفتن اینکه برخی از این قطعات مجوز ندارند و نمی توانیم آنها را اجرا کنیم، از اجرای آنها امتناع کرد.

قطعه ریتمیک و معروف «سودان گلن» و پس از آن«آذربایجان گزللری» فضای شورانگیزی به سالن دادند. چرا که در «آذربایجان گزللری» گروه رقص کودکان تمامی حاضران آذری زبان را به وجد آورده بود و به جای تماشای کنسرت، دست به دوربین شده و از رقص زیبای آذری کودکان ویدیو تهیه می کردند.این قطعه بیش از هرچیزی به لزگی شبیه بود که به جای آنتراک اجرا شد.

«ساری گلین» که از قبل قولش داده شده بود، به عنوان اولین بخش بعداز آنتراک که با تعویض لباس خواننده همراه بود، با تنظیم پاپ اجرا شد. این قطعه نیز به عنوان یکی از قطعات فولکور با همخوانی آذری زبانان در سالن همراه شد. فالشی های صدای خواننده در این قطعه را نمی توان نادیده گرفت که به نظر می رسید برای اجرای چنین قطعه ای هنوز خام است.

قطعه بعدی که با مطلع «آی غیز» بود با ملودی ریتمیک خودکاملا در مغایرت با خواننده بود و این مغایرت به قدری رو بود که گاهی بیرون می زد و هر شنونده ای متوجه می شد که ریتم در آن گم شده است . پس از آن «سن سن» اجرا شد و بعد قطعه بی کلام «به دیدن من بیاصبرم سر اومد» از قطعات معروف فارسی از ساخته های انوشیروان روحانی اجرا شد. هر چند این قطعه بی کلام بود ولی توسط مردم زمزمه می شد.

آیهان با اجرای «باشیوا دولانیم» که با استقبال مردم همراه بود به وجد آمد و «هولیلی» را خواند و بعد به اجرای «سارا»و«آیریلیق»و «آغلاما» پرداخت.

دونوازی تاروکمانچه به عنوان بخش پایانی برنامه به اجرا در آمد اما حسن جوهرچی که به عنوان میهمان به این کنسرت دعوت شده بود به نزدیک شدن به سن از آیهان خواست تا قطعه ای معروف باعنوان «اولماز،اولماز»را اجرا کند. وی با قبول این درخواست از گروه رقصنده دعوت کرد تا برای این قطعه وی را همراهی کنند. رقص های تکی اعضای گروه رقصنده بسیار چشمگیر بود که با رقص هر نفر مردم به وجد می آمدند و تک تک آنها را مورد تشویق خود قرار می دادند.

اعضای گروه ریحان را تار حمزه‌زاده، قارمون حجت مبذول، پیانو محمد رخشان مهر، نقاره رضا نباهت، گوشا نقاره بیژن امیری، کمانچه افشین علومی، گیتار شهرام صادقی، سیتی سایزر ائل سور غفارزاده تشکیل می دادند که وی در همان ابتدای برنامه آنها را معرفی کرد.

در این کنسرت سیامک اطلسی،رزیتاغفاری،حسن جوهرچی،چنگیز جلیلوند، رهبر قنبری،سیروس ابراهیم زاده و ... در جایگاه میهمان حضور داشتند. گویا قرار بوده علی دایی نیز به عنوان میهمان ویژه حضور داشته باشد اما وی در کنسرت حضور نداشت و گفته شد 40 بلیت این کنسرت را خریداری کرده است. فرزاد حسنی نیز به دلیل ترافیک از میهمانان غایب این کنسرت بود.

در ادامه عکس های شبنم نایبی از این کنسرت را ببینید :

منبع : اختصاصی نوای فارس
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q